Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Veldig lyst på objektiv til mitt Hasselblad CM500 jeg :) har komplett kamera, men 0 objektiv :p så langt :)

Jeg har siklet på en Hasselblad 500 C/M selv, men jeg synes det blir for dyrt. Jeg trives godt med Mamiyaen, selv om enkelte sikkert fnyser av at det ikke er "ekte" 6x6. Et annet kamera som virkelig ser interessant ut er Mamiya 7(II), men her må man dessverre over $1000 for kamera og objektiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pokker så lite aktivitet det er da!

Ikke så rart; har vært på byen med noen kollegaer - og det tar seg ikke ut å sitte på restaurant og surfe på nett :)

 

Tom

 

Så du tror din fraværelse er grunn til liten aktivitet? Dream on boy! :p

 

Har tatt fram laptopen sist gang jeg satt å venta på maten min på peppes... måtte jo sjekka forumet...

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Synes også det er merkbart liten aktivitet på forumet om dagen. Har egentlig vært det de siste ukene synes jeg. Her i chattertråden burde vi i hvertfall kunne prate om Gud og hvermann, så sant det er delvis fotorelatert, og det burde få mer av.

 

Hva gjorde du med lærlingsjobben Marius? Du fullførte aldri situasjonen din i tråden du oppretta...

Lenke til kommentar
Personlig tror jeg at du bør gå for lærling-tilbudet. Med de bildene som du har vist på forumet det året jeg har vært her, er argument godt nok for meg. Du har øye for gode bilder og virker oppriktelig interessert i ftografi.
Det må jeg si meg enig i. Mr. Olsen har vist mange gode bilder, hvorav flere har vært "plettfrie" etter min mening. Det gjelder både noen av makrobildene, og de hvite trærne han viste oss for et par uker siden, og tror godt han kan få et bra rykte som fotograf.
Lenke til kommentar

Ønsker et svar fra en tilfeldig person:

 

Har 4000,- disponibelt for øyeblikket. Skal både ha meg Sigma 150mm Macro og MB-D80, ekstra batteri og SB-800.

 

Det jeg lurer på er da - kjøpe tilleggsutstyret (batterigrep, batteri, blits) først fra USA, eller vente til jeg får råd til Sigmaen. Skal ha begge deler uansett, men ønsker virkelig et macroobjektiv. Føler dog at blits kan være ganske nødvendig på den fronten.

 

Tilfeldig tips anyone? :p

Lenke til kommentar

Jada, skal jobbe hele sommerferien, så da skal jeg i hvertfall svi av over 10k på glass :p Planlegger også og gå til innkjøp av en Tokina 12-24 etterhvert, og kunne også vært prioritert før macroen. Er det mulighet for å feste kamera med batterigrep på stativ btw?

 

PS: Vet jeg får lik utstyrsliste som deg Marius, men kan da ikke noe for at vi har god smak begge to :p

Lenke til kommentar

Hehe, det er en grunn til at jeg har utstyret mitt der. En slags guddomelig veileder :p

 

Vidvinkel er morro, men også makro når småkrypa kommer. De to dagene jeg hadde makroen mens dyra var her var jeg ute 14 timer tilsammen...

 

Jeg ville nedpriotitert batterigrep til du får makro og vidvinkel... makro før vidvinkel, 17-50mm bør duge... jeg bruker ofte tokinaen på 18mm.

Lenke til kommentar

Jada, 17mm funker fint det. Batterigrepet er hovedsakelig for å bedre grep ved vertikal fotografering, som jeg funnet ut at jeg benytter en del. (kanskje litt for mye :p) Batterikapasitet har jeg egentlig nok av fra før. Egentlig veldig positivt overasket over hvor lenge D80-en holder. Ble det makro da... Anbefaler dere meg å kjøpe i Norge? Hvis ikke kan jeg faktisk finansiere atm hvis jeg bestiller fra USA :)

Lenke til kommentar
Ønsker et svar fra en tilfeldig person:

 

Har 4000,- disponibelt for øyeblikket. Skal både ha meg Sigma 150mm Macro og MB-D80, ekstra batteri og SB-800.

 

Det jeg lurer på er da - kjøpe tilleggsutstyret (batterigrep, batteri, blits) først fra USA, eller vente til jeg får råd til Sigmaen. Skal ha begge deler uansett, men ønsker virkelig et macroobjektiv. Føler dog at blits kan være ganske nødvendig på den fronten.

Jeg ville nok gått for tilleggsutstyret...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...