Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en fyr innom butikken for ca to uker siden. Han sa at han hadde vært oppe hos en butikk som vi for syns skyld ikke nevner navnet til, der hadde han fått demonstrert hvor kraftig ett stativ var. Han/hun/det som jobbet i butikken der hadde nemlig satt på en D3 og så skrudd 200-400 utpå.. festet til bajonettfestet på D3en, når kun den var på stativet.. Ett under at det ikke brakk rett av.

Lenke til kommentar
Blits er et must med det objektivet, sier man. Lykke til med håndholdt i hvertfall. :p

 

Japp, men jeg har nettopp blåst en del tusen i ringblits med ledetall 52, lysbord for bakgrunnsbelysning, manfrotto m454 makroplate, og så videre, så det var skikkelig bittert å ikke få objektivet nå. "At your request or at the request of the fulfiller and/or manufacturer, the following was cancelled from your order" var beskjeden jeg fikk, og ingen ytterligere grunn var oppgitt. Jeg kan alltids finne meg en annen butikk, men kjipt med tiden. På den annen side har jeg ennå ikke fått 5D2'n jeg har bestilt, så da er det ikke så farlig om andre ting tar litt tid også.

Lenke til kommentar
Var en fyr innom butikken for ca to uker siden. Han sa at han hadde vært oppe hos en butikk som vi for syns skyld ikke nevner navnet til, der hadde han fått demonstrert hvor kraftig ett stativ var. Han/hun/det som jobbet i butikken der hadde nemlig satt på en D3 og så skrudd 200-400 utpå.. festet til bajonettfestet på D3en, når kun den var på stativet.. Ett under at det ikke brakk rett av.

GNARFL!

 

Seriøst. Tåpelige barn.

Lenke til kommentar
av nysgjerrighet, hva er det største teleobjektivet man normalt sett ser pressefotografer bruker på fotballkamper? Feks på Ullevaal? Kan det være en slik 200-400? De er jo ofte hvite, så da er det vel sannsynligvis Canon de bruker?

Det er en del Canon-fotografer på sportsarrangementer, ja, men har blitt en ble Nikon etter at D3 kom. Er tross alt det beste sportskameraet for tiden.

 

Ja, er vel ikke uvanlig at en fotballfotograf ville brukt 200-400. Men er en del som bruker fastoptikk også. 300mm f/2.8 er jo ikke akkurat dum.

Lenke til kommentar
av nysgjerrighet, hva er det største teleobjektivet man normalt sett ser pressefotografer bruker på fotballkamper? Feks på Ullevaal? Kan det være en slik 200-400? De er jo ofte hvite, så da er det vel sannsynligvis Canon de bruker?

Det er en del Canon-fotografer på sportsarrangementer, ja, men har blitt en ble Nikon etter at D3 kom. Er tross alt det beste sportskameraet for tiden.

Eneste jeg ser på som veldig dumt med D3 og sport er fullformatsensoren. Er vel en del som setter pris på Canons cropsensor for lengre effektiv brennvidde.

Lenke til kommentar
av nysgjerrighet, hva er det største teleobjektivet man normalt sett ser pressefotografer bruker på fotballkamper? Feks på Ullevaal? Kan det være en slik 200-400? De er jo ofte hvite, så da er det vel sannsynligvis Canon de bruker?

Et normalt oppsett vil være to kameraer, 70-200/2.8 og 400/2.8. Finnes også noen som bruker 500/4.

Det jeg synes som er så genialt med 200-400 er at jeg slipper å bruke to kamerahus. Ulempen er at den er lite lyssterk. Men D3 er jo knall på høy ISO, så... ;)

Lenke til kommentar
av nysgjerrighet, hva er det største teleobjektivet man normalt sett ser pressefotografer bruker på fotballkamper? Feks på Ullevaal? Kan det være en slik 200-400? De er jo ofte hvite, så da er det vel sannsynligvis Canon de bruker?

Et normalt oppsett vil være to kameraer, 70-200/2.8 og 400/2.8. Finnes også noen som bruker 500/4.

Det jeg synes som er så genialt med 200-400 er at jeg slipper å bruke to kamerahus. Ulempen er at den er lite lyssterk. Men D3 er jo knall på høy ISO, så... ;)

Kan vel gjerne supplere bøtta med en 1.4x telekonverter, eh?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...