Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Lurer på en liten ting, kan jeg ha polarfilter på kitobjektivet på 450D? Har hørt(lest) at det ikke går så bra med filter på objektiv som roterer når de fokuserer. Slik jeg har forstått det, så roterer i alle fall kitobjektivet (18-55IS).. Kan jeg ikke ha filter på da?

Du kan ha det, men det blir et jækla styr, fordi du må først fokusere, så justere filteret, og dette må gjerne gjentas noen ganger før du er helt i boks. Men er du tålmodig, så går det.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hei!

Lurer på en liten ting, kan jeg ha polarfilter på kitobjektivet på 450D? Har hørt(lest) at det ikke går så bra med filter på objektiv som roterer når de fokuserer. Slik jeg har forstått det, så roterer i alle fall kitobjektivet (18-55IS).. Kan jeg ikke ha filter på da?

Du kan ha det, men det blir et jækla styr, fordi du må først fokusere, så justere filteret, og dette må gjerne gjentas noen ganger før du er helt i boks. Men er du tålmodig, så går det.

 

Tom

 

Hmmz, da tror jeg jeg holder meg unna filter før jeg har oppgradert til et nytt objektiv. Og det er nok en goood stund til. Må nok spare opp igjen først... :p

 

PS: har ikke merket noe til feil ved fokusering. Har lest debatten om det her på forumet. Håper ikke jeg gjorde et dårlig valg da jeg gikk for Canon, og 450D!! :O

Lenke til kommentar
Er 70-200 f/4 så dårlig at den kommer inn i samme kategori som "Canonsugern"?

Nei, nei - på ingen måte - tenkte bare "langt, tynt rør".. :D

 

Men - "huset" jeg linket til tror jeg tar flere andre typer rør, med en ny bajonettkobling. Du må nok ha adapter for å feste EF-objektivene, men hva venter du, når de lanserer ny tilkobling?

Den har to hovedhjul og en multi-directional sak på baksiden. Annet nevneverdig: store, fine knapper og et revolusjonerende støvfjerningssystem - fjerner markant mer støv enn 5DmkII eller 1DsmkIII, for den del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...