Gå til innhold

gamer til 7-9k, klokking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Brodern skal ha ny pc og vil bruke ca 7-9k. Jeg har fiksa to oppsett som jeg selv syns virker veldig gode i forhold til pris.

Også er det slik at jeg så et tilbud, om det kan kalles det, hos komplett på en pc i deler. Er dette godt for prisen, og kan man klokke de delene, eller er de av for dårlig kvalitet til å utnyttes til en veldig høy og stabil 24/7-klokk?

Oppsett 1 (8500,-; q6600, 4gb, 8800gt)

Oppsett 2 (7500,-; e6750, 4gb, 8800gt)

Hvilket av disse settene, inkl. komplett sitt, er det beste for prisen?

Pcen skal kunne:

- klokke godt, skal ha stabil 24/7-klokk.

- kjøre nye spill, i 1680x1050 oppløsning, på respektable settings.

Planen er at pcen skal oppgraderes om ca 1.5 år, og derfor satte jeg sammen det settet til 7500,- så han har 1000,- "ekstra" når han skal oppgradere. Vet ikke om det er noe vits, da det kanskje er mer aktuelt å hive sammen en helt ny pc og istedet selge den gamle i en slik sammenheng?

Prisen: 8500,- er bra. Vil ikke over det.

- LaE

Videoannonse
Annonse
Skrevet

takk for raskt svar! :)

ja, vi har multilisens-vista, så skal gå bra med 4gb ram.

hm. det med hovedkortet var egentlig det jeg frykta, men trodde p5k premium funka ok.

han er ikke særlig lysten på å vente, har egentlig ikke gjort annet siden sommeren, så nå vil han bestille. begynner man først å vente er det vanskelig å slutte, så han kjøper snarest!

Skrevet

men den 45nm cpuen gir såpass mye mer for pengene! best å vente litt til..

får lavere energiforbruk og bedre klokke muligheter samt at den er billigere

som HK:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335649 noe dyrere men ikke med tanke på at du sparer litt spenn hvis du venter på den 45nm cpuen som er billigere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...