Incumbent Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Brodern skal ha ny pc og vil bruke ca 7-9k. Jeg har fiksa to oppsett som jeg selv syns virker veldig gode i forhold til pris. Også er det slik at jeg så et tilbud, om det kan kalles det, hos komplett på en pc i deler. Er dette godt for prisen, og kan man klokke de delene, eller er de av for dårlig kvalitet til å utnyttes til en veldig høy og stabil 24/7-klokk? Oppsett 1 (8500,-; q6600, 4gb, 8800gt) Oppsett 2 (7500,-; e6750, 4gb, 8800gt) Hvilket av disse settene, inkl. komplett sitt, er det beste for prisen? Pcen skal kunne: - klokke godt, skal ha stabil 24/7-klokk. - kjøre nye spill, i 1680x1050 oppløsning, på respektable settings. Planen er at pcen skal oppgraderes om ca 1.5 år, og derfor satte jeg sammen det settet til 7500,- så han har 1000,- "ekstra" når han skal oppgradere. Vet ikke om det er noe vits, da det kanskje er mer aktuelt å hive sammen en helt ny pc og istedet selge den gamle i en slik sammenheng? Prisen: 8500,- er bra. Vil ikke over det. - LaE
vesleengen Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 hva med: https://prisguiden.no/product.php?productId=87253 når den nå straks kommer? 4gig ram = 64bit OS litt redd for at HK kan få ustabil klokk over lengre tid... spess med høy klokk
Incumbent Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Skrevet 7. januar 2008 takk for raskt svar! ja, vi har multilisens-vista, så skal gå bra med 4gb ram. hm. det med hovedkortet var egentlig det jeg frykta, men trodde p5k premium funka ok. han er ikke særlig lysten på å vente, har egentlig ikke gjort annet siden sommeren, så nå vil han bestille. begynner man først å vente er det vanskelig å slutte, så han kjøper snarest!
vesleengen Skrevet 7. januar 2008 Skrevet 7. januar 2008 men den 45nm cpuen gir såpass mye mer for pengene! best å vente litt til.. får lavere energiforbruk og bedre klokke muligheter samt at den er billigere som HK:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335649 noe dyrere men ikke med tanke på at du sparer litt spenn hvis du venter på den 45nm cpuen som er billigere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå