Gå til innhold

Den lille tråden for sjokolade


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Trådens feinschmeckere bør notere seg at Gutta på Haugen nå selger sjokolade fra italienske Amedei. Jeg gikk ut fra butikken for en ukes tid siden med et bredt smil om munnen og en bunke melkesjokolader under armen (verdens beste melkesjokolade, uten tvil).

Da blir det hovedmålet for neste Oslotur! Endelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merk at utvalget var litt labert. De selger melkesjokoladen, den hvite (Toscano White?) og Toscano Black, dvs. den minst eksklusive 70-prosenteren til Amedei. Klassikere som Porcelana, No. 9 og Chuao var ikke å finne i hyllene da jeg var der i alle fall. Det hadde vært herlig å ha fullsortimentet til Amedei, som er fullt av godbiter (masse single origin-plater, bl.a. den herlige Madagascaren). Det de selger er imidlertid bra - melkesjokoladen er som sagt verdens beste, den hvite er sublim, og Toscano Black er en veldig god generisk mørk sjokolade.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Noen som har smakt änglamark økologiske sjokoladen fra Coop?

 

Den er sinnsykt god for prisen, jeg pleier å kjøpe den lyse med Karamell/havsalt. Smelter på tungen, har ikke prøvd den svarte enda. Men det lover veldig godt.

 

Ligger på nivå med Lindt og mye bedre enn Freia Premium som jeg synes er helt elendig.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...