Gå til innhold

spm ang surroundforsterker.


Anbefalte innlegg

har bare noen spm ang min nye Denon AVR-2307...

 

 

har ikke fått testet den 100 % enda da forsterkeren virker veldig avansert med et hav av innstillinger

men er det virkelig så stor forskjell på en surround og en stereo forsterker når man tenker på avspilling av musikk??? er ganske kresen på lyd og får ikke akkurat aha opplevelse når det spilles musikk, enten om det er fra mp3 spiller eller fra hdd på dvd spilleren...men om man setter på radio derimot blir lyden en litt annen....noen som vet hva dette kan komme av?? får liksom litt sånn dårlig "kassebass":)

er jo klar over at den ikke vil yte i samme sjanger når det gjelder ren musikkavspilling, men er allikevel litt skuffet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg Denon er virkelig dårlig når det gjelder dynamikk.. kjøpte den nyeste er for et par mnd siden AVR 3808.. hadde den i en uke.. jobbet fortvilet med å få god lyd ut av den.. men det nyttet ikke.. hifi klubben mente jeg hadde tungdrevne høyttalere,, men det er feil.. jeg har Klipsch hele veien på filmrommet.. og de er mer lett drevne en en cervin vega høyttaler på steroider..

Kjøpte Yamaha for 3 gang på rad.. og nå smiler jeg igjen :)

 

en kompis lånte min yamaha.. og fikk helt hakeslepp.. og ville ikke kopple opp sin Denon avr 3600 (eller hva nå den het..).. han rev ut alt som hette Denon i sitt hjemmekino oppsett.. og solgte det på finn.no

 

Det høres ut som om jeg prøver å snakke dritt om Denon, men mange liker Denon.. men da lurer jeg på om de har prøvet noe annet?

Musikk dreier seg om DYNAMIKK !!

lyden skal da ikke bli hard, kald og rotete når man prøver å spille høyt? og ikke nok med det, men Denon har en tendens til å miste helt kontrollen når det gjelder bass.. så har man en Denon AVR, vil jeg anbefale å bruke pre out !

Lenke til kommentar
hifi klubben mente jeg hadde tungdrevne høyttalere,, men det er feil.. jeg har Klipsch hele veien på filmrommet.. og de er mer lett drevne en en cervin vega høyttaler på steroider..

 

Klipsch har flere modeller med høy følsomhet, som allikevel er tunge å drive på gunn av impedanse og fasevinkler.

 

Frode

Lenke til kommentar
er ganske kresen på lyd og får ikke akkurat aha opplevelse når det spilles musikk, enten om det er fra mp3 spiller eller fra hdd på dvd spilleren...men om man setter på radio derimot blir lyden en litt annen....noen som vet hva dette kan komme av?? får liksom litt sånn dårlig "kassebass":)

 

Hvilket format er musikken lagret i på mp3-spiller og hdd? Komprimerte format med lav bitrate kan vel gi dårligere resultat.

 

Frode

Lenke til kommentar
har ikke fått testet den 100 % enda da forsterkeren virker veldig avansert med et hav av innstillinger

Jeg hadde surround selv da jeg kjøpte anlegg, men satt igjen med det samme som deg så kommer neppe til å bruke det som nr 1 anlegg igjen.

 

Du betaler jo en del for softwaren og alle funksjonene på en surround forsterker/prosessor.

Så du for mye mere for pengene om du kjører ett stereo oppsett.

Hvis du hører mest på musikk anbefaler jeg stereo, det er morro å se film på ett godt stereoanlegg også!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
har ikke fått testet den 100 % enda da forsterkeren virker veldig avansert med et hav av innstillinger

Jeg hadde surround selv da jeg kjøpte anlegg, men satt igjen med det samme som deg så kommer neppe til å bruke det som nr 1 anlegg igjen.

 

Du betaler jo en del for softwaren og alle funksjonene på en surround forsterker/prosessor.

Så du for mye mere for pengene om du kjører ett stereo oppsett.

Hvis du hører mest på musikk anbefaler jeg stereo, det er morro å se film på ett godt stereoanlegg også!

 

 

Ja jeg vet!! :-( Hører jo så absolutt mye mer på musikk, men trodde ikke at forskjellen var så markant.. Som sagt har jeg ikke satt meg helt 100 inn i alle instillingene enda heller så vi får se. Har jo allerede kjøpt pakket opp og tatt den i bruk, så noe ny investering blir det ikke på en stund heller:-( Hva er isåfall rimelig pris og selge den for da??? 1 uke gammel Nypris 5000Kr..

 

Jeg bruker den forøvrig til et par PSB T55 høytalere. Noen som vet om det er en god/dårlig kombo??

Lenke til kommentar

Hva tror folk om denne da Harman Kardon AVR245 Til både musikk og film altså???? Det er jo en surroundforsterker det også men kanskje den i det minste er litt bedre på musikk i stereo også?? Jeg har nå slått meg til ro med at man får det man betaler for, men hadde aldri trodd at det skulle være så sykt stor forskjell.. Hvis ikke det så titter jeg på Harman/Kardon HK 3480 som er en stereo receiwer, radio er noen som jeg vil ha det er derfor jeg ikke ser på hk970 som noe alternativ.. Blir kjemmpe glad for alt av svar, for nå begjyner jeg å gi opp meg selv gadgetfreak som jeg er! Jeg vil ha surround, men litt bedre lyd i stereo trodde jeg man kunne forvente!! Kan det være så enkelt at mine høytalere ikke passer til den?..

 

 

 

 

Image T55 Tower Specifications

 

Frequency Range

On Axis @ 0° ±1.5dB 45-20,000 Hz

On Axis @ 0° ±3dB 32-23,000 Hz

Off Axis @ 30° ±1.5dB 45-10,000 Hz

Lf Cutoff -10dB 28 Hz

Sensitivity

1w (2.83V) @ 1m, IEC-filtered Pink Noise, C-weighted

Anechoic Chamber 91 dB

Typical Listening Room 93 dB

Impedence

Nominal 6 Ohms

Minimum 4 Ohms

Input Power

RMS, Clipping < 10% of the Time

Recommended 10-175 Watts

Program 125 Watts

Acoustic Design

Tweeter (Nominal) 1" (25mm)

Aluminium Dome with Ferrofluid

Woofer (Nominal) 2 x 6 1/2" (165mm)

Injection Molded

Metalized Polypropylene Cone

Rubber Surround

Crossover 2,500Hz, B3; 500Hz, LR4

Internal Volume Design Type 1.56 cu ft (43.7 liter)

Bass Reflex

2 x 2" Front Port

Video Shielded

Lenke til kommentar
Du sier du vil ha surround, har du planer om å kjøpe flere høyttalere?

 

 

Jeg har en gammel senter og et par bak høytalere fra radionett :-) Ikke akk rå saker, men det er derfor jeg gjerne vil ha surround! Ser MYE på film men hører MYE MER på musikk :-) Det er derfor at jeg gjerne vil ha noe som duger greit til begge.. Angående denonen som jeg har nå vil jeg ikke si at den duger greit en gang til musikk..

Lenke til kommentar
Kanskje NAD er bedre for deg.

De prioriterer musikk og har "slagordet" "Music first" på sine surroundprodukter.

Den rimeligste surroundrecieveren koster 4300 mens den et hakk over koster 6500.

Begge er nok kraftigere enn den du allerede har.

 

Kult :-) Det stoler jeg på:-) Var ihvertfall innom hifiklubbens site og skjekket begge.. Men de skrøt også av den jeg har!.. Hmm.

Lenke til kommentar

Du sier du får bra lyd fra radio, men dårlig fra mp3 spiller å PC. Kan være mp3'ene du spiller av har lav bitrate. Hvordan er lyden fra en orginal CD da? Hvis du har dårlig CD / DVD spiller lønner det seg å kjøre digitalt slik at du bruker DA converteren i surroundforsterkeren istedet for. Det samme gjelder fra PC-en hvis ikke du da har ett skikkelig dyrt lydkort.

Lenke til kommentar

Okey! Nå er den solgt Denonen altså:-).. Mitt siste spm er!: Hvis dere hører sykt mye på musikk og at det er det viktigste, men også gjerne vil ha surround til filmer, Hva hadde dere gått for med et budsjett på 6000Kr????

 

Jeg vurderer og stikke inn til sentrum for å kjøpe NAD T754 Om andre annbefaller det.. Det eneste er at Nad aldri så vidt jeg vet har blitt tatt med i noen tester på nettet, ikke som jeg har funnet ihvertfall....

Lenke til kommentar

Tror jeg hadde brukt pengene på stereoforsterker og kanskje kjøpt en høyttaler "switch" og en surround forsterker senere. Slik at jeg kan koble opp til surround ved å bruke samme høyttalere som jeg også bruker på stereoforsterkern.

 

Ekke helt sikker på om en slik switch finnes, men mener jeg har sett det før :roll:

Lenke til kommentar

Mener på at QED har en lik switch, men jeg ser ikke helt poenget i den løsningen.

Jeg tror NAD T754 er en veldig god løsning og ville gått for den om jeg ville ha surround.

 

Tror da du kan kjøre lyd ut bare på frontene, eller går ikke det?

Hvis det går så har du jo krefter tilsvarende en NAD C352 og vel så det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for en Yamaha eller en Onkyo nå. Disse har begge sinnsykt bra surround forsterkere om dagen. Med ditt budsjett vil det si enten Yamaha RX-V861 eller Onkyo TX-SR605. Disse er tilgjengelige masse steder blandt annet hos L-Sound. Typen som driver det er har veldig peil innen hjemmekino, å er veldig grei å snakke med. Ville ringt han var jeg deg å hørt hvilken av de han anbefaler.

 

PS. Prisene han sine er uten moms bare så du er klar over. Velger du adressen der du bor i menyen han sin derimot, så får du med moms også. Grunnen til dette er fordi han selger veldig mye til utlandet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...