Gå til innhold

Tilkobling til eksternt skrivebord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+129837

hvis pc-en din er bærbar så kan du koble til ekstern kjerm(hvis det er det du mener)...men hvis det er ikke noe bilde på den ekserne kjermen så kan du kontrolere den på kjerm egenskaper på pc-en din utennavntg7.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

det første spørsmål: prøver du å koble en ekstern kjerm til pc-en eller? :hmm:

 

2. hva slags pc har du ?? er det acer, hp, eller dell... :hmm:

 

3. det har ikke noe med hvilket visjon din windows er...hvis kjermen ikke vises automatisk så kan du trykke på den andre valget i kjerm instillinger (som på bildet) og så sett hakk på "utvid skrivetbordet til denne kjermen".

 

 

og hvis du snakker om fjernhjelp så er det bare å trykke på Start-->alle programmer--> windows møteplass eller på engelsk windows netmeeting, men du trenger enten windows vista ultimate eller home premium for å starte denne fjernhjelpen,, og de andre visjonene har det programmet men du kan ikke starte et nytt fjernhjelp via den....

 

håper du forstod det jeg skrev :(

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar
Hei! Jeg lurer på om denne funksjonen er installert og fungerer på alle Vista-versjonene. Har selv Ultimate og tenkte å koble meg til en Basic PC og lurer på om dette vil gå bra?

 

 

 

Hei,

Jeg bruker norsk versjon av Windows Vista Home Premium og i den følger det med "remote desktop" altså "tilkobling til eksternt skrivebord". Jeg bruker Vista-en til å koble opp til en Windows XP Pro. Engelsk. Det går bra bortsett fra at rdpclip.exe-prosessen looper seg så CPU-en ligger på 100%, men jeg pleier bare å drepe den prosessen siden jeg sjeldent bruker den. Ellers funker det helt fint. :)

 

Har du Vista-startmeny kan du bare skrive "eksternt skrivebord" i kjør-feltet, så skal den dukke opp. Ellers ligger programmet her:

C:\Windows\System32\mstsc.exe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...