Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Displayen konker ut, alt annet funker fint, fikses ved reboot.


Anbefalte innlegg

Nå er dette egentlig ikke store problemet siden jeg har bestilt ny maskin før dette oppstod, men jeg blir bare så nyskjerrig siden jeg aldri har sett et lignende problem før.

 

Helt på slump, så får jeg piksellert støy på skjermen. Jeg kan såvidt skimte desktopen min gjennom det, og der er musepekeren min en stor svart firkant. Hvis jeg flytter på eller lukker vinduer, så legger de igjen et spor av diverse mønstre.

 

Alt annet fungerer fint. Winamp spiller som bare det, jeg kan navigere playlisten med hotkeys, osv. Dette fikser seg selv hvis jeg restarter, noe jeg kan gjøre med windows-knapp, opp, enter, R. Det varierer hvor lenge jeg kan bruke maskinen før det skjer, men vanligvis ligger det mellom 30 min/par timer.

 

Det skjer hvis jeg lar maskinen sitte med ingenting kjørende, men det har aldri skjedd mens jeg kjører openTTD (et 2d-spill jeg kjører i vindu), noe jeg lar stående over natta hvis jeg kjører server for kameratene. 3d-spill som bf2142 og psychonauts kræsjer hele maskinen min med loopet lyd, frosset musepeker, ingen respons på CAD/Alt+F4/Tab, og full pakke.

 

Jeg kjører en radeon9600pro, msi kt6 fisr, athlon 3000+, hercules game theater, 1024 ddr cas2.5 400mhz corsair ram, og windows xp.

Den eneste delen jeg har prøvd å bytte ut er skjermen, hvor det var samme resultat på en eizo CRT som en fujisiemens LCD.

 

 

Primært mistenkt er jo såklart skjermkortet, med hovedkort og kanskje ram også på lista. Er det noen som kjenner til dette og har noen peiling på hva som foregår?

 

 

Edit: Det er faktisk skjermskuddbart. Med litt gjetting rundt startmenyen min og ctrl+v/ctrl+s, så fanget jeg denne.

Endret av Null_Obj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...