Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Ja det kan man. Men det det koker ned til, som jeg sa, er at folk regner med at andre vil reagere og gjøre noe med situasjonen.

Misforstå meg rett, men jeg betviler sterkt at opplysning om tilstanden i politinorge på et forum vil medføre store endringer på sikt. Jeg er på ingen måte uening med deg og jeg synes innsatsen din på forumet er strålende, jeg tror bare ikke dette er veien å gå.

Det som medfører store endringer på sikt er at folk blir opplyst om tingenes tilstand. Jo flere som vet om tingenes tilstand, desto flere er det som kanskje tenker på nettopp dette neste gang de går til stemmeurnene.

 

Fakta og informasjon er et svært mektig våpen. Derfor er det nyttig å påpeke slikt i dette og andre fora.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er lærling i dataelektronikerfaget nå, vil ikke jobbe med dette i ettertid. Derfor skal jeg ta påbygging på kveldstid nå til høsten også etter endt læretid ha som mål å komme inn på politihøgskolen. Mangler generell studiekompetanse. Er litt usikker på hvordan ting fungerer med karakterer og slikt. Satser på det er personer kjent med temaet her i tråden.

 

Hvilke karakterer fra VG2 yrkesfag tar jeg med videre på vitnemålet dersom jeg skal gå VG3 påbygg nå til høsten?

 

Vil karakteren i norsk fra VG2 bli summert med karakteren i norsk i VG3 påbygg?

Regner med det samme skjer med karakteren i matematikk også da.

 

Hvilke karakterer bruker man for å regne ut snittet når man har fått generell studiekompetanse?

 

Min VG3 kommer til å bestå av fagene: matematikk, naturfag, historie og norsk.

Lenke til kommentar

Karakterer i flerårige fag, altså fag der du ikke kan velge bort ett av årene, kommer på vitnemålet med siste karakter. Dette er typisk norsk og gym (treårige fag).

 

Karakterer i enkeltfag kommer på vitnemålet for alle fagene, selv om du har tatt flere fag innen samme gruppe. Dette gjelder f.eks. matte, historie, samfunnsfag mv.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Til dere som har kommet inn i Stavern og som trenger leilighet, så har jeg og kjæresten min en stor og fin leilighet som kan passe deg og evt. kjæresten din perfekt! Leiligheten er nå 1 år gammel, 60-70kvm stor, rimelig leie og ligger 3 km fra skolen (perfekt gå-, jogge-, sykleavstand). Området har kjempegode turmuligheter, ligger i nærheten av vannet og er ett rolig boligområde med stort sett bare nye hus og barnefamilier. Hyggeligere utleiere enn vi har, skal du lete lenge etter! :)

 

Ta enten kontakt direkte med utleier eller med meg hvis dere er interessert! Det er mulighet for å flytte inn allerede nå :)

 

Telefonnummer til utleier Steinar: 944 37 380

Lenke til kommentar

Wiiiiii, feberen som har kommet igjen (var jo syk på opptak også, selv om jeg omtrent aldri har vært syk før)forsvant veldig fort da jeg mottok plass ved Stavern! Er jente 21 år, ryddig, ordentlig og veldig hyggelig å bo i kollektiv med og trenger en plass å bo til høsten=) Ta kontakt på personlig melding hvis du er interesert i en knallgod bovenninne!

Lenke til kommentar

Kom inn i Kongsvinger jeg :)

 

Jeg prøver meg allikevel, er det noen som vil bytte fra Stavern til Kongsvinger, så vennligst ta kontakt. Nevner ikke grunnene her, men om noen er interessert i å byttte men vil vite grunnene så skal de selvfølgelig få vite det gjennom pm.

 

:)

Lenke til kommentar

Har begynt å tenke litt på fadderuka i Kongsvinger.. Hvordan ordnes det egentlig? 3.-klassingene er jo i Oslo :p

Blir nok noe lignende det vi hadde i Stavern i fjor, altså ingen fadderuke ;) Men man blir fort kjent de første ukene og da er det bare å sørge for å kjøre igang noen arrangementer så samholdet blir godt så tidlig som mulig! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...