Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fåregår biten hvor man skal skrive egenerlkæring? Kan man ha et ark hvor man har skrevet ned noe hjemme eller må alt skrives fra scratch når man kommer dit, og ikke se på noe?

 

Du må besvare egenerklæringen med egne ord og uten noen form for hjelpemidler. Denne erklæringen baserer seg i hovedsak på din oppvekst og din generelle kunnskap om politiet, så det burde ikke være noe problem hvis man har ambisjoner om å bli politi - noe jeg antar man har hvis man søker PHS.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil det ikke bli noe problem =) Men det hadde selvfølgelig vært enda bedre å hatt noe ferdigskrevet, bedre formuleringer og bedre på mange måter i det hele tatt, men skal ikke bli problem å skrive det der og da =)

 

Men tusen takk for svar =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil det ikke bli noe problem =) Men det hadde selvfølgelig vært enda bedre å hatt noe ferdigskrevet, bedre formuleringer og bedre på mange måter i det hele tatt, men skal ikke bli problem å skrive det der og da =)

 

Men tusen takk for svar =)

 

Å ha erklæringen ferdigskrevet ville selvsagt gjort det enklere, men en av grunnene til at du skal skrive erklæringen der og da er for å få et inntrykk av hvordan du ordlegger deg og hva du egentlig kan om politiet. Et ferdigskrevet dokument ville åpnet for juks i den forstand at en bekjent kunne ha forfattet det for deg, og det ville vært uheldig hvis det senere avdekkes at du verken kan skrive eller ordlegge deg.

 

Uansett; du har nok ingenting å frykte. Ønsker deg lykke til! :)

Endret av Araketon
Lenke til kommentar

Hei!

 

Som kanskje noen husker startet jeg en blogg "vilblipoliti" og la ut link her. Planen var å blogge om veien fram til PHS, og om mulig blogge litt fra hverdagen som PHS-student (selv om dette kan være vanskelig).

 

Slik vart det da ikke.

 

Vi hadde passert nyttår og jeg var kommet i gang med treningen. Bestilt time til laseroperasjon. Følte ting var på gang. Dessverre gikk ting til helvette etter det. Inn og ut av sjukehus, operasjoner, osv. Psyken har vært på bånn, fysikken var om mulig dårligere.

 

Men nå, etter litt tvilende svar fra legen, kan jeg satse på PHS 2012! Det er en laaaaang vei, men håper det skal gå denne gangen. Utrolig hvordan kroppen blir etter null aktivitet siden februar.

 

Jeg har lest gjennom alle innleggene som har kommet etter jeg droppet ut, og jeg må si at jeg er litt skuffet over retningen som tråden har fått.(Mener ikke da at det skjedde fordi jeg ikke var her) Det som, etter mitt syn, skulle være en tips og råd, motivasjon og back-up tråd, har jo til tider vært en real kverruleringstråd om ubetydligheter.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke er sikker på om jeg hadde turt å legge ut om treningsresultat osv her i fare for å bli slaktet av noen av ekspertene innpå her, men men. Man skal uansett ikke glemme alle de flotte innleggene som er postet! :-D

 

Er det mange her som skal søke PHS nå i 2012?? :-D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-261816

Eg skal søkje Politihøgskulen no komande opptak. Er i gang med treninga, men har ikkje gjennomført nokon testar.

 

Satser på å trene generelt ei god stund, før eg går over til å trene spesielt på opptakskrava. Nokon som har tankar rundt dette?

 

Kondisjon, svømming, dykk og benkpress trur eg skal gå greit. Eller - Alt skal jo sjølvsagt gå greit når ein har så lang tid på seg, men eg trur eg må trene hardare for å få til den hang upsen. Sliter med den.

 

Til liks med Snaxy må eg og ta laseroperasjon. Har vore i kontakt med nokon som driver med dette, og det skal vel gå greit. Nokon som har erfaring med laseroperasjon?

 

Lykke til alle saman!

 

 

Stian.

Lenke til kommentar

Eg skal søkje Politihøgskulen no komande opptak. Er i gang med treninga, men har ikkje gjennomført nokon testar.

 

Satser på å trene generelt ei god stund, før eg går over til å trene spesielt på opptakskrava. Nokon som har tankar rundt dette?

 

Kondisjon, svømming, dykk og benkpress trur eg skal gå greit. Eller - Alt skal jo sjølvsagt gå greit når ein har så lang tid på seg, men eg trur eg må trene hardare for å få til den hang upsen. Sliter med den.

 

Til liks med Snaxy må eg og ta laseroperasjon. Har vore i kontakt med nokon som driver med dette, og det skal vel gå greit. Nokon som har erfaring med laseroperasjon?

 

Lykke til alle saman!

 

 

Stian.

 

Så lenge du er igang med treningen allerede nå, kommer du nok til å ha et godt utgangspunkt under opptaket. Selv trente jeg en god del i forveien, men brydde meg ikke nevneverdig om de konkrete styrkeøvelsene man skal gjennom (benk, hang ups), men trente generelt hele kroppen. I dette inkluderte jeg selvsagt benkpress og hang ups, men ikke noe mer enn andre øvelser.

 

Når det gjelder svømmingen, øvde jeg et par ganger før opptaket, og det gikk helt fint. Kondisjonen var også overkommelig, og den var et resultat av ulik kondisjonstrening som intervaller, langkjøring og spinning. La meg nok en gang presisere at det aller viktigste er at man trener, så lenge øvelsene er noenlunde relevante ifm opptakskravene.

 

Det er flott at du har innsett din svakhet, nemlig hang ups. Da er det bare å fokusere litt ekstra på øvelser for "ryggvingene" (latissimus dorsi), i form av ulike nedtrekkøvelser og selvsagt hang ups, så vil du nok oppleve progresjon på det punktet.

 

Når det gjelder laseroperasjon, har jeg ikke personlig erfaring med dette, men husker at en god venn av meg tok det et halvt år før opptaksprøvene i fjor. Han kom for øvrig inn. :)

Lenke til kommentar

Jeg tok laseroperasjon tidligere i år for å kunne søke PHS i 2012.

 

Jeg har bestilt time til november... men gruer meg litt hehe;)

 

Det går så fint så. Lykke til.

 

Håper på det;) Hvor mye styrke hadde du før? Har du lagt merket til svekket nattsyn?

 

Jeg hadde -1,25 på begge øynene. Jeg har ikke noe svekket nattsyn. Ingen problemer med å kjøre bil i mørket eller lignende.

Lenke til kommentar

Som mange veit er denne tråden veldig stor og uoversiktelig, med mye bra og mye dårlig, men jeg oppfordrer de som planlegger å søke neste år om å se litt på Tråden for opptak Politihøgskolen 2012!. Hadde vært fint å fått samlet folka som tenker å søke opptak neste år, eventuelt andre folk som er interessert og vil komme med spørsmål og råd i en litt mer oversiktlig tråd hvor vi kan starte på nytt, prøve å holde oss saklig, komme med oppbyggelig og konstruktive svar.

Tror det er veldig bra å ha en egen tråd for hvert år da det blir enda mer motiverende å prate med folk i samme situasjon, vi kan oppmuntre hverandre, og komme med spørsmål. Det å sikte seg inn mot et og samme mål, få en felleskapsfølelse, det å kunne sammarbeide og hjelpe hverandre er tross alt en stor del av politiets hverdag =)

Endret av OddZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det muligheter å komme inn på politihøyskolen uten generell studiekompetanse? Planlegger å ta fagbrevet som vekter, deretter ta turen inn i militæret som MP. For så og jobbe i noen år. Vil det bli vanskelig for meg å komme inn, kontra de som har studiekompetanse?

 

Med mindre Per Sandberg blir diktator, tror jeg ikke det er realistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...