Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom inn i Kongsvinger jeg :)

 

Jeg prøver meg allikevel, er det noen som vil bytte fra Stavern til Kongsvinger, så vennligst ta kontakt. Nevner ikke grunnene her, men om noen er interessert i å byttte men vil vite grunnene så skal de selvfølgelig få vite det gjennom pm.

 

:)

Er dette lov da?

Lenke til kommentar

Kom inn i Kongsvinger jeg :)

 

Jeg prøver meg allikevel, er det noen som vil bytte fra Stavern til Kongsvinger, så vennligst ta kontakt. Nevner ikke grunnene her, men om noen er interessert i å byttte men vil vite grunnene så skal de selvfølgelig få vite det gjennom pm.

 

:)

Er dette lov da?

 

Står jo på svaret fra Samordna opptak at det ikke er lov til å bytte studiested fra et sted til et annet da det er "venteliste-ordning" på de forskjellige studiestedene. Man må i hvertfall ha oppnåd høy nok poengsum på begge studiestedene om det i det hele tatt lar seg gjøre da..

Lenke til kommentar

Ante ikke at Stavern var såpass lavt. Jeg hadde inntrykk av at dette var den mest populære skolen. Kanskje det bare er jeg som har mest lyst dit, men blir jo skeptisk når jeg ser at poengsummen er så lav. Er jo underliggende å tro at Oslo er en bedre skole. Er det noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Oslo er selvsagt det mest populære studiestedet (som du ser).

 

Såvidt jeg har skjønt har alle studiestedene fordeler og ulemper.

 

I Oslo har du nærhet til div. etater som er veldig nyttig, og selvsagt mye action. Men det er også overfullt der, visstnok mye utslitte bygninger, og vanskelig å finne plass i lesesal, trimrom, m.m.

 

I Stavern, Kongsvinger og Bodø har man bedre studentmiljø ("alle kjenner alle"), bedre treningsmuligheter, nærhet til naturen, osv. I Kongsvinger driver de også hundeopplæringen eller noe slikt, så man kommer nærmere innpå enkelte deler av politiet.

 

Jeg tror vel alle studiestedene er bra, og at det kommer an på hva man selv ønsker. Hvis jeg skulle studert der og ikke bodd i Oslo, hadde jeg gjerne gått på en av de andre. Men bor man i Oslo passer det liksom best å gå på PHS der.

Endret av Pjassop
Lenke til kommentar

Kom inn i Kongsvinger jeg :)

 

Jeg prøver meg allikevel, er det noen som vil bytte fra Stavern til Kongsvinger, så vennligst ta kontakt. Nevner ikke grunnene her, men om noen er interessert i å byttte men vil vite grunnene så skal de selvfølgelig få vite det gjennom pm.

 

:)

Er dette lov da?

 

Står jo på svaret fra Samordna opptak at det ikke er lov til å bytte studiested fra et sted til et annet da det er "venteliste-ordning" på de forskjellige studiestedene. Man må i hvertfall ha oppnåd høy nok poengsum på begge studiestedene om det i det hele tatt lar seg gjøre da..

 

 

Ja det er lov.

Lenke til kommentar

Oslo er selvsagt det mest populære studiestedet (som du ser).

 

Såvidt jeg har skjønt har alle studiestedene fordeler og ulemper.

 

I Oslo har du nærhet til div. etater som er veldig nyttig, og selvsagt mye action. Men det er også overfullt der, visstnok mye utslitte bygninger, og vanskelig å finne plass i lesesal, trimrom, m.m.

 

I Stavern, Kongsvinger og Bodø har man bedre studentmiljø ("alle kjenner alle"), bedre treningsmuligheter, nærhet til naturen, osv. I Kongsvinger driver de også hundeopplæringen eller noe slikt, så man kommer nærmere innpå enkelte deler av politiet.

 

Jeg tror vel alle studiestedene er bra, og at det kommer an på hva man selv ønsker. Hvis jeg skulle studert der og ikke bodd i Oslo, hadde jeg gjerne gått på en av de andre. Men bor man i Oslo passer det liksom best å gå på PHS der.

Kan bare legge til at Stavern i tillegg har UP og Redningsselskapet "vegg-i-vegg", operativt mannskap som har kursing hele året, kurs for PST, helse og brann. Så her kommer man også ganske tett innpå de som allerede er ute i jobb på forskjellige områder :)

Lenke til kommentar

Kom inn i Kongsvinger jeg :)

 

Jeg prøver meg allikevel, er det noen som vil bytte fra Stavern til Kongsvinger, så vennligst ta kontakt. Nevner ikke grunnene her, men om noen er interessert i å byttte men vil vite grunnene så skal de selvfølgelig få vite det gjennom pm.

 

:)

Er dette lov da?

 

Står jo på svaret fra Samordna opptak at det ikke er lov til å bytte studiested fra et sted til et annet da det er "venteliste-ordning" på de forskjellige studiestedene. Man må i hvertfall ha oppnåd høy nok poengsum på begge studiestedene om det i det hele tatt lar seg gjøre da..

 

 

Ja det er lov.

 

Det er lov? Selv om man ikke har god nok poengsum til dit man bytter seg plass? Jeg bytter gjerne fra Kongsvinger til Oslo om noen vil.. (har barn og samboer i Oslo, så vil jo helst bli her..)

 

Misforstå meg rett; jeg er super takknemlig for å ha fått skoleplass og gleder meg til å ta fatt på studiet, enten det blir i Kongsvinger eller Oslo ;)

Lenke til kommentar

Er dette lov da?

 

NEI, det er ikke mulighet for å bytte studiested. Tro meg, jeg og flere andre prøvde dette i fjor. Det var folk som hadde veldig gode grunner som barn, kone, hus etc. De måtte likevel pendle Oslo-Kongsvinger. Folk skrev klagebrev på klagebrev uten hell. PHS er en høgskole, og det er konkurransepoengene som avgjør hvor du kommer inn etter eget ønske.

 

Så det er ingen vits å bruke tid og energi på å prøve og ordne noe som ikke går an. Bruk heller tiden på å finne seg drivstoffgjerrig bil, autopassbrikke og pendlekamerater. Det gikk fint med alle som pendlet i fjor.

 

Og for de som ligger på venteliste har PHS allerede tatt høyde for at folk takker nei. Hvertfall i Oslo, var nok ikke mer en 10 stk som ble tatt inn fra ventelisten.

 

Lykke til

Endret av kanikas
Lenke til kommentar

 

NEI, det er ikke mulighet for å bytte studiested. Tro meg, jeg og flere andre prøvde dette i fjor. Det var folk som hadde veldig gode grunner som barn, kone, hus etc. De måtte likevel pendle Oslo-Kongsvinger. Folk skrev klagebrev på klagebrev uten hell. PHS er en høgskole, og det er konkurransepoengene som avgjør hvor du kommer inn etter eget ønske.

 

Så det er ingen vits å bruke tid og energi på å prøve og ordne noe som ikke går an. Bruk heller tiden på å finne seg drivstoffgjerrig bil, autopassbrikke og pendlekamerater. Det gikk fint med alle som pendlet i fjor.

 

Og for de som ligger på venteliste har PHS allerede tatt høyde for at folk takker nei. Hvertfall i Oslo, var nok ikke mer en 10 stk som ble tatt inn fra ventelisten.

 

Lykke til

 

Så rart da.. jeg har ringt til skolen og opptakskontoret. De fortalte meg noe annet. Av den grunn så velger jeg å prøve.

Lenke til kommentar

Da har ting forandret seg i år hvertfall. Helt ærlig tror jeg at du har blitt feilinformert eller har misforstått de på opptakskontoret. Det vil være urettferdig for dem som står på ventelisten hvis noen bare kan bytte plass. For i teorien kan da en person som har 42 poeng som har kommet inn i Bodø, bytte med en som har kommet inn i Oslo, som hadde 48 poeng i poenggrense for å komme inn.

Endret av kanikas
Lenke til kommentar

Kanikas: jeg håper det du sier er rett, er det eneste rettferdige.

 

Men uansett, for 3 år siden var det ei, jeg kjenner godt, som fikk bytte fra Bodø til Oslo. Dette gikk smertefritt, men hun måtte selv ordne med noen hun kunne bytte med.

 

Før sisteåret fikk hun tilogmed byttet tilbake til Bodø. :)

Lenke til kommentar

Kanikas: jeg håper det du sier er rett, er det eneste rettferdige.

 

Men uansett, for 3 år siden var det ei, jeg kjenner godt, som fikk bytte fra Bodø til Oslo. Dette gikk smertefritt, men hun måtte selv ordne med noen hun kunne bytte med.

 

Før sisteåret fikk hun tilogmed byttet tilbake til Bodø. :)

 

For 3 år siden kunne man søke sted etter sosialt grunnlag. Da var ikke PHS under Samordna opptak. Det var samme snitt for å komme inn i Oslo og Bodø. Så før So var inne i bildet var det helt smertefritt og bytte studiested.

Lenke til kommentar

Da har ting forandret seg i år hvertfall. Helt ærlig tror jeg at du har blitt feilinformert eller har misforstått de på opptakskontoret. Det vil være urettferdig for dem som står på ventelisten hvis noen bare kan bytte plass. For i teorien kan da en person som har 42 poeng som har kommet inn i Bodø, bytte med en som har kommet inn i Oslo, som hadde 48 poeng i poenggrense for å komme inn.

 

Jeg tror ikke jeg har blitt feilinformert, eller misforstått, av både opptakskontoret og phs Stavern. Jeg forholder meg til det som ble sagt da jeg ringte. Nå foreslår jeg at vi ikke diskuterer mer hvorvidt det er mulig, eller umulig, å få byttet. Enten så ordner det seg eller ikke. Jeg stilte bare et spørsmål og prøver å finne en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...