Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må vel også være borteboer tror jeg? Altså ikke bo hjemme hos foreldre. Det er i alle fal et ekstra krav når det er snakk om videregående utdanning.

 

Man må ikke, men borteboere får ettergitt en viss prosentandel av lånet som stipend ved slutten av skoleåret.

Mer om dette på Statens Lånekasse sine nettsider...

Lenke til kommentar
Yup, av hele to ting: At man består faget, og at man ikke har for høy inntekt.

Det blir vel litt vanskelig å ha høy inntekt når man studerer på heltid?

Det kommer helt an på. Jeg kjenner flere som både jobber fulltid (eller har høy stillingsbrøk) og studerer fulltid.

Avkastning fra fond og salg o.l går også på inntekt.

Lenke til kommentar
Yup, av hele to ting: At man består faget, og at man ikke har for høy inntekt.

Det blir vel litt vanskelig å ha høy inntekt når man studerer på heltid?

Det kommer helt an på. Jeg kjenner flere som både jobber fulltid (eller har høy stillingsbrøk) og studerer fulltid.

De går på PHS? Ser liksom ikke helt for meg hvordan PHS kan kombineres med mye jobbing ved siden av.

 

Yup, av hele to ting: At man består faget, og at man ikke har for høy inntekt.

Det blir vel litt vanskelig å ha høy inntekt når man studerer på heltid?

Tja... Tror jeg knuser inntektsgrensene fra Lånekassa med nesten det trippelte i år.

På PHS?!

Lenke til kommentar
Yup, av hele to ting: At man består faget, og at man ikke har for høy inntekt.

Det blir vel litt vanskelig å ha høy inntekt når man studerer på heltid?

Det kommer helt an på. Jeg kjenner flere som både jobber fulltid (eller har høy stillingsbrøk) og studerer fulltid.

De går på PHS? Ser liksom ikke helt for meg hvordan PHS kan kombineres med mye jobbing ved siden av.

 

Yup, av hele to ting: At man består faget, og at man ikke har for høy inntekt.

Det blir vel litt vanskelig å ha høy inntekt når man studerer på heltid?

Tja... Tror jeg knuser inntektsgrensene fra Lånekassa med nesten det trippelte i år.

På PHS?!

 

Krikkert her går jus, ikke på PHS.

Endret av Balto
Lenke til kommentar

Jeg skal inn i Militærpolitet i førstegangstjenesten i januar. Har tenkt å søke meg inn på PHS når jeg er ferdig i militæret, men noen jeg kjenner sier at PHS ikke tar inn folk som har vært i MP? Vet det ikke står noe om det i krav osv, men er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Jeg skal inn i Militærpolitet i førstegangstjenesten i januar. Har tenkt å søke meg inn på PHS når jeg er ferdig i militæret, men noen jeg kjenner sier at PHS ikke tar inn folk som har vært i MP? Vet det ikke står noe om det i krav osv, men er det noen som vet noe om dette?

Det er nok bare tull og vås ja som Herr Brun sier.

Noen mener man stiller sterkere med MP bakgrunn, det tror jeg også er bare tull. Da er det vel såfall på grunn av det man har lært og tatt med seg videre, ikke på grunn stillingen man tidligere har hatt.

Lenke til kommentar

Jeg skal inn i Militærpolitet i førstegangstjenesten i januar. Har tenkt å søke meg inn på PHS når jeg er ferdig i militæret, men noen jeg kjenner sier at PHS ikke tar inn folk som har vært i MP? Vet det ikke står noe om det i krav osv, men er det noen som vet noe om dette?

Det er nok bare tull og vås ja som Herr Brun sier.

Noen mener man stiller sterkere med MP bakgrunn, det tror jeg også er bare tull. Da er det vel såfall på grunn av det man har lært og tatt med seg videre, ikke på grunn stillingen man tidligere har hatt.

 

En arrestforvarer som VG intervjuet som tegnet noen striper fikk ikke noe pluss for å ha vært politimann i flere år i Tyskland for å så søke på politihøgskolen. Så erfaring er noe som bare bygger på deg som person og trekker deg opp i bunken til å være skikket, ikke nødig skillet mellom skikket/ikke skikket.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan politiet velger ut hvilke nyutdannede søkere de skal ansette? Ser de på karakterene fra PHS, og de med best karakterer får jobb først?

 

Ifølge denne artikkelen er det over 200 ledige stillinger, men de fleste utenfor Østlandet:

 

http://www.pf.no/id/18110

 

Så hva skjer når to nyutdannede søker på samme stilling på Østlandet? Hvilke kriterier ser de på når de ansetter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...