Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Å spekulere i bruk av diverse ulovlige substanser er respektløst. Slike ting skjer stadig vekk. Plutselig popper en blodåre et sted i kroppen hvor blodårer virkelig ikke bør poppe, eller lignende ting, og det kan ramme hvem som helst.

 

Hvis dette kom som en direkte følge av opptaket, blir nok det tatt til følge. Hvis ikke (hvilket mest sannsynlig er det man finner ut) er det none of our business. La de pårørende få være i fred, og drit i nysgjerrigheten.

Det kan lønne seg å følge med. Ingen har spekulert i bruk av diverse ulovlige substanser. Det er respektløst av deg å komme med slike tomme anklager mot andre.

Er du blind? Det har Balto gjort et par innlegg over mitt.

 

Hvis dette kom som en direkte følge av opptaket, blir nok det tatt til følge. Hvis ikke (hvilket mest sannsynlig er det man finner ut) er det none of our business. La de pårørende få være i fred, og drit i nysgjerrigheten.

 

Må si det var et provoserende innlegg. Vi diskuterer hva som kan ha skjedd fordi vi er nysgjerrige og nemlig på, jeez, diskusjon.no? Samtidig er det noe som ryster oss alle siden det er en fullt oppegående mann (så vidt jeg har skjønt fullførte han opptaket) som har mistet livet etter testene og der igjen er det slik at vi som skal holde på med det samme gjerne vil vite årsaken bak.

 

Som kommende politifolk, nesten alle i hop, vil jeg òg si at nysgjerrighet og spekulering er en del av vår natur.

 

--

 

Noen som kan bekrefte at enkelte har intervju samme dag som de har opptak?

Hvis du har planer om å bli politimann må du nok også lære deg å stole på systemet, og avfinne deg med at du ikke nødvendigvis får vite alt. Denne saken er ikke din, den er noen andre sin. De andre må du stole på at gjør en god jobb. Hvis det viser seg at vedkommende har dødd som en følge av opptaket, så kommer det til å bli tatt grep for å forandre opptaket. Sannsynligvis så var denne mannen en "tikkende bombe" på lik linje med idrettsutøvere o.l. som faller om på banen. Det eneste som er provoserende her er at du spekulerer i om vedkommende har brukt ulovlige substanser. Resten er bare teit og unødvendig. Som sagt, jeg tror ikke de pårørende synes det er så kult at folk driver og spekulerer på denne måten.

Lenke til kommentar

Storberget understreket at de store kullene ville fortsette i årene som kom, kanskje så lenge som til 2020, at det var helt nødvendig for å nå de målene de har satt i strategiplanen for Politi i årene som kommer... Så det eneste som er sikkert, er at ikke begge trendene kan fortsette (både store kull og store kutt i antall ansettelser).

 

Får nå ikke håpe det. Det er jo svært nødvendig. Har jo hørt om flere brannstasjoner som var tilnærmet konkurs (før de fikk nye bevilgninger), ikke fikk kjøpt nytt utstyr osv. pga. nødnettet. Tror det har dratt med seg uhorvelige mengder ressurser fra alle etater. En annen ting som må bli tatt i betraktning er at alle polititjenestemenn har fått økt lønnen sin, dvs. at bevilgningene til politiet også må øke med 40.000 NOK per tjenestemann for de som allerede jobber i politiet.

Lenke til kommentar

Det var en mulighet. Det er jo ikke ukjent at de fleste på forskjellige arrangamanger ønsker å prestere best mulig, men vi kan legge den saken død? Takk.

 

 

Jeg må si meg enig... "Alt" er jo mulig hva årsaker angår, kanskje noen har putta neglelakkfjerner i colaen hans på skolen... Det er ikke poenget. Poenget er at spekulasjoner sjelden fører med seg annet enn mer slarv og nye spekulasjoner.

 

Har du f.eks tenkt noe på at alle som kommer på opptak også må levere urinprøve?? Så ved mindre du er en syklist fra touren med en mill i dop-budsjett, så ender drømmen din der.

 

Saken bør HELT klart legges død, bare det her drittet ikke skjer HVER gang noe vi ikke får fullt innsyn skjer i Politiet. Da en hadde en knivdrept politibetjent for noen måneder tilbake, var igjen noen stolpelklovner her inne raskt ute med å "bedømme" innsatsen til politistudenten som var med på oppdraget. Du trenger ikke ha overnaturlig mye empati til å skjønne at en av og til bør holde kjeft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da en hadde en knivdrept politibetjent for noen måneder tilbake, var igjen noen stolpelklovner her inne raskt ute med å "bedømme" innsatsen til politistudenten som var med på oppdraget. Du trenger ikke ha overnaturlig mye empati til å skjønne at en av og til bør holde kjeft.

 

Må si at det var en dårlig sammenligning. Det stod flere påstander om dårlige rutiner under det oppdraget og vel, så vidt jeg vet så ble det ingen stor sak ut av det. Så vidt jeg vet så deltok ikke så mange i den lille diskusjonen heller og imidlertidig ikke meg heller.

Lenke til kommentar

Da en hadde en knivdrept politibetjent for noen måneder tilbake, var igjen noen stolpelklovner her inne raskt ute med å "bedømme" innsatsen til politistudenten som var med på oppdraget. Du trenger ikke ha overnaturlig mye empati til å skjønne at en av og til bør holde kjeft.

 

Må si at det var en dårlig sammenligning. Det stod flere påstander om dårlige rutiner under det oppdraget og vel, så vidt jeg vet så ble det ingen stor sak ut av det. Så vidt jeg vet så deltok ikke så mange i den lille diskusjonen heller og imidlertidig ikke meg heller.

Imidlertidig? Hva betyr det?

Uansett, du spekulerte i bruk av ulovlige substanser. Det er idiotisk, respektløst og bare dumt, og det kan fint sammenlignes med de som etter episoden på Mo spekulerte i om rutiner var blitt brutt, politistudenten ikke egnet seg til jobben sin, at kvinner ikke hadde noe å gjøre i politiet og gud vet hva. Prinsippet er det samme, vi vet INGENTING om hva som har skjedd, og all den tid det har vært et dødsfall involvert bør vi rett og slett overlate alt til de som har dette som jobb, og stole på at de gjør jobben sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da en hadde en knivdrept politibetjent for noen måneder tilbake, var igjen noen stolpelklovner her inne raskt ute med å "bedømme" innsatsen til politistudenten som var med på oppdraget. Du trenger ikke ha overnaturlig mye empati til å skjønne at en av og til bør holde kjeft.

 

Må si at det var en dårlig sammenligning. Det stod flere påstander om dårlige rutiner under det oppdraget og vel, så vidt jeg vet så ble det ingen stor sak ut av det. Så vidt jeg vet så deltok ikke så mange i den lille diskusjonen heller og imidlertidig ikke meg heller.

 

 

 

Skrev ikke at det var deg, og heldigvis ble den diskusjonen lagt død ganske kjapt (mange flere som natulrig nok reagerte). Men dårlig sammenligning?? Fordi?? Sammenligningen er høyst reell, da vi kun vet det vi får høre gjennom media. Det kan være tusen hensyn i begge saker som gjør at essensiell informasjon aldri når allmennheten. Det tok to sek før noen begynte å "bedømme" jentas innsats, på bakgrunn av at hun reagerte ved å hyle i det hun løp for livet sitt. Samtlige kyndige som uttalte seg i media, sa derimot at hun handlet helt etter boka (altså, ingen evt. hyling kom i veien for det). Videre debatt gikk på bruken av politistudenter GENERELT, da de i følge vedtekter kun skal fungere som observatører (noe alle vet ikke er tilfelle i praksis). DET kan en diskutere!

 

Samme gjelder denne saken... Det er lov å lure på hva som har skjedd, men når en tråkker over streken og antyder at det KAN ha vært ulovligheter inne i bildet, så skjønner jeg virkelig ikke at du ikke selv ser problemet... Og ikke minst at du sier du blir provosert av å bli konfrontert med det.

 

Du syntes det hjelper at du spekulerer på en annen plattform (diskusjon.no) enn å spekulere i lunsjen??

 

Nå var det du som svarte, derfor svarte jeg deg (føler du dette blir et rent personangrep, PM meg gjerne.) Men det bør gjelde alle, SPESIELT inne på en tråd som skal være hovedsaklig for kommende/nåværende politistudenter! Nå husker jeg bare såvidt da du ennå var "tehwolf", Balto, at du sa du ennå ikke hadde søkt politi pga alder, men var en kommende politistudent. Når du tenker på det, er du ikke litt enig da?

 

Diskuter nå heller videre opptaksprøver, egenerklæringer og usikker jobbfremtid. Det er det vi har peiling på!

 

EDIT: Feil quote (sorry, Brun!)

Endret av mezzanine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dårlig lønn!

 

Jeez.. har du i det hele tatt peiling på hva du snakker om?

 

Lønna har økt i form av penger, men lønnen i form av status, yrkestolthet og en godfølelse på veien hjem fra jobb er langt bedre enn hos en inkassokonsulent i mine øyne, bare for å nevne et eksempel.

Lenke til kommentar

dårlig lønn!

Er vel ikke akkurat lønna som er motivasjonen for å søke PHS.. Du har ei grei årslønn, men jobber jo oxo når andre har fri..

 

Med mye gjengjeld i mine øyne. Noen må gjøre den jobben òg. Og de fleste som er her i tråden vil mer enn gjerne gjøre den. For noen betyr det å hjelpe andre mennesker i situasjoner hvor de trenger hjelp eller annen bistand mer enn for andre. Vi ønsker vel alle her å bidra til et tryggere og bedre samfunn, samtidig sikkerheten og trivselen til publikum, samtidig som at de fleste av oss føler et indre "kall" mot denne yrkesveien.

Lenke til kommentar

Dagens eventyr: det var en gang en ung gutt fra landsbygda som gjerne ville nå det høyeste fjellet i mange mils omkrets (la oss kalle dette for "politifjellet"). Han var håpefull og ville gjerne vite så mye som mulig om hva han nå skulle begi seg ut på og hvor stien gjennom skogen gikk. Han hadde gått langt og lenger enn langt i den store internettskogen men klarte ikke helt å finne den rette veien og tråkket stadig i myr og snublet i grener. Plutselig kom han forbi et lite hus hvor det bodde en vis mann (la oss for moro skyld kalle han "politistudent"). Mannen forklarte nøye hvor stien gikk og at hvordan man burde trå. Videre på stien møtte gutten på flere andre. Alle skulle samme sted, så de fleste hjalp hverandre gledelig på veien og motiverte hverandre hele veien frem. Det var også noen av de på veien som alltid skulle stoppe opp å diskutere hvilken vei som var den beste, påpeke feil de andre gjorde og snakke om hvorfor i helv*** alle skulle opp på det forbanna fjellet.

 

Til slutt var det bare noen av de på vei opp, som kom frem.

 

Gjett hvem det var.

 

Tenk på hvem du er, hva du sier og hvor du vil nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens eventyr: det var en gang en ung gutt fra landsbygda som gjerne ville nå det høyeste fjellet i mange mils omkrets (la oss kalle dette for "politifjellet"). Han var håpefull og ville gjerne vite så mye som mulig om hva han nå skulle begi seg ut på og hvor stien gjennom skogen gikk. Han hadde gått langt og lenger enn langt i den store internettskogen men klarte ikke helt å finne den rette veien og tråkket stadig i myr og snublet i grener. Plutselig kom han forbi et lite hus hvor det bodde en vis mann (la oss for moro skyld kalle han "politistudent"). Mannen forklarte nøye hvor stien gikk og at hvordan man burde trå. Videre på stien møtte gutten på flere andre. Alle skulle samme sted, så de fleste hjalp hverandre gledelig på veien og motiverte hverandre hele veien frem. Det var også noen av de på veien som alltid skulle stoppe opp å diskutere hvilken vei som var den beste, påpeke feil de andre gjorde og snakke om hvorfor i helv*** alle skulle opp på det forbanna fjellet.

 

Til slutt var det bare noen av de på vei opp, som kom frem.

 

Gjett hvem det var.

 

Tenk på hvem du er, hva du sier og hvor du vil nå.

Vel, nå har det seg slik at jeg ikke har noen planer om å bli politi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...