Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes folk spytter ut informasjon på denne tråden som ikke har peiling. Det gjelder ikke bare innlegget over, men flere svar gjennom hele tråden. Jeg ber folk tenke seg litt om før de svarer, det er ikke så veldig vanskelig å ta en liten bakgrunnsjekk før dere svarer. For øvrig var minste poengsum i år for komme inn i år ca 44,8. Ved første inntak i år var laveste 45,0 poeng.

 

Synes folk spytter ut informasjon på denne tråden som ikke har peiling. Det gjelder ikke bare innlegget over, men flere svar gjennom hele tråden. Jeg ber folk tenke seg litt om før de svarer, det er ikke så veldig vanskelig å ta en liten bakgrunnsjekk før dere svarer. For øvrig var minste poengsum i år for komme inn i år ca 44,8. Ved første inntak i år var laveste 45,0 poeng.

 

 

## dobbelpost slått sammen av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Er det noen som tror at politihøgskolen kommer til å forandre seg mye de neste årene? Tenker da på opptaksprøver, karaktersnitt og antall folk som kommer inn.

 

Antall folk som kommer inn vil øke allerede neste år, ifølge Knut Storberget sitt løfte. Opptaket skal øke fra 552 til 720-750 personer, og opprette nytt utdanningssted på Stavern.

 

Karaktersnittet vil alltid forandre seg, men ikke nødig mye.

 

Opptaksprøvene blir nok stående slik som de er. Det er bare gjort én endring på lang tid, og det var fjerning av dukketesten, hvor du skal dra en 75-78 kg tung dukke 15 meter langs bakken.

Lenke til kommentar
Forresten så er jeg allergisk mot hunder/katter, men kun slik at jeg begynner å klø i øyne og hals, er dette diskvalifiserende?

 

Det var snakk om det før, og de eneste som egentlig kan svare på det er PHS. Det er litt individuelt. F.eks. Eircag kom inn med lette plager blant katter (?), og når jeg ringte å spurte, var det slik at det ikke var diskvalifiserende om det kun gjaldt katter osv.

Lenke til kommentar
Da jeg har kommet inn håper jeg på det motsatte..

 

Hvorfor det? Så det skal bli færre politifolk å jobbe sammen med?

 

Forresten så er jeg allergisk mot hunder/katter, men kun slik at jeg begynner å klø i øyne og hals, er dette diskvalifiserende?

 

Hvis du begynner å grine og klore ut øya dine så fort du merker et pelsdyrs nærvær er du nok diskvalifisert.

Men som sagt, det er PHS som vurderer dette. :)

 

 

Så om noe helt annet, som er delvis relatert til dette med å trene seg opp til opptaket; kosthold.

Er det noen som følger et sadistisk innspirert kosthold der ute, eller beholder dere roen og fortsette å drikke cola på tredemølla? :)

Jeg føyer meg nok inn i rekken av sistnevnte.

Lenke til kommentar
Forresten så er jeg allergisk mot hunder/katter, men kun slik at jeg begynner å klø i øyne og hals, er dette diskvalifiserende?

 

 

"Klinisk betydningsfull hundeallergi diskvalifiserer. Ofte vil resultatet basere seg på hvor alvorlig plagene er, samt resultatene av allergitesting. Opptaksnemndas lege vil ta den endelige avgjørelsen."

 

Kilde : PHS.no

Lenke til kommentar

Endelig et skritt nærmere drømmen! :)

Fokuserer nå på skolearbeidet, så trening blir det ikke mye tid til. Går siste året studiespesialisering, noe som er ganske hardt. Men så har jeg fått svar fra forsvaret, og har fått fordelt 12 mnd. førstegangstjeneste i Hans Majestet Kongens Garde :D Nå ser jeg virkelig lyset for treningen sin del! Karakterene er i boks, så nå er det bare å satse mens man kan.

Lenke til kommentar
Endelig et skritt nærmere drømmen! :)

Fokuserer nå på skolearbeidet, så trening blir det ikke mye tid til. Går siste året studiespesialisering, noe som er ganske hardt. Men så har jeg fått svar fra forsvaret, og har fått fordelt 12 mnd. førstegangstjeneste i Hans Majestet Kongens Garde :D Nå ser jeg virkelig lyset for treningen sin del! Karakterene er i boks, så nå er det bare å satse mens man kan.

Gratulerer! Januarinnrykket, regner jeg med?

Lenke til kommentar
Endelig et skritt nærmere drømmen! :)

Fokuserer nå på skolearbeidet, så trening blir det ikke mye tid til. Går siste året studiespesialisering, noe som er ganske hardt. Men så har jeg fått svar fra forsvaret, og har fått fordelt 12 mnd. førstegangstjeneste i Hans Majestet Kongens Garde :D Nå ser jeg virkelig lyset for treningen sin del! Karakterene er i boks, så nå er det bare å satse mens man kan.

Gratulerer! Januarinnrykket, regner jeg med?

 

Hehe nei, må nok fullføre det siste året VG3 før jeg skal inn. Augustinnrykket i følge brevet jeg fikk.

Lenke til kommentar
Endelig et skritt nærmere drømmen! :)

Fokuserer nå på skolearbeidet, så trening blir det ikke mye tid til. Går siste året studiespesialisering, noe som er ganske hardt. Men så har jeg fått svar fra forsvaret, og har fått fordelt 12 mnd. førstegangstjeneste i Hans Majestet Kongens Garde :D Nå ser jeg virkelig lyset for treningen sin del! Karakterene er i boks, så nå er det bare å satse mens man kan.

Gratulerer! Januarinnrykket, regner jeg med?

 

Hehe nei, må nok fullføre det siste året VG3 før jeg skal inn. Augustinnrykket i følge brevet jeg fikk.

Legg deg på kne og pris din skaper, gutt. Januarinnrykket var *jævlig* da jeg skulle inn, og du har mer lyst til å lære grunnleggende soldatferdigheter sensommers/til høsten enn midt på vinteren. ;)

Lenke til kommentar

Blir moro å se om jeg driter meg ut ... IGJEN til våren :p

 

Full pupp på treninga, og har faktisk klart å dra av meg 11 kilo på 3 uker, og det er i hvertfall rekorden for min del. Fra 95 - 84 kg.

 

Tror det blir litt lettere å motivere seg selv for fullt når en faktisk når de målene en setter. For meg: 75 kg innen jul :p

 

Har investert i ymse treningsutstyr nå, så jeg kan ikke lenger bortforklare meg med at det er for langt til treningsstudio etc, i tillegg til at svømmehallen her nede overraskende nok har åpnet igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...