Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Laseroperasjon bør taes snarest. Dette fordi du vil ikke kunne "ta på øyet" eller noe lignende på 2 mnd (?) etter at du har tatt operasjonen. Det kan bli problematisk på PHS vil jeg tro.

 

2 måneder er nok litt lenge. :)

Det jeg fikk høre fra optikeren min var at restitusjonstiden varierer veldig fra person til person, noen ser helt bra og merker lite ubehag etter bare en dag eller to, mens andre kanskje må ta det rolig i 14 dager.

Hvis man merker ubehag over flere måneder trur jeg det er noe galt fatt...

 

Min mor, og hennes venninne gjorde dette på en og samme dag. Begge to fikk beskjed av forskjellige opptikere om å ligge i ro, helst sove i 24 timer, og ta det helt med ro i minst 48 timer. Deretter fjerne øyebeskyttelsen, men ikke ta på øynene eller få noe i kontakt med øynene på 1-2 mnd. Er ikke helt sikker på hvor lenge det var, men det er nå et år siden, og mamma er fortsatt hysterisk om noen tar mot øynene hennes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min mor, og hennes venninne gjorde dette på en og samme dag. Begge to fikk beskjed av forskjellige opptikere om å ligge i ro, helst sove i 24 timer, og ta det helt med ro i minst 48 timer. Deretter fjerne øyebeskyttelsen, men ikke ta på øynene eller få noe i kontakt med øynene på 1-2 mnd. Er ikke helt sikker på hvor lenge det var, men det er nå et år siden, og mamma er fortsatt hysterisk om noen tar mot øynene hennes.

 

Jaha. Jeg syns nå det hørtes lenge ut med 2 måneder, men det får nå så være! :)

Det blir spennende å se (bokstavelig talt), når jeg får tatt den operasjonen.

Lenke til kommentar
Min mor, og hennes venninne gjorde dette på en og samme dag. Begge to fikk beskjed av forskjellige opptikere om å ligge i ro, helst sove i 24 timer, og ta det helt med ro i minst 48 timer. Deretter fjerne øyebeskyttelsen, men ikke ta på øynene eller få noe i kontakt med øynene på 1-2 mnd. Er ikke helt sikker på hvor lenge det var, men det er nå et år siden, og mamma er fortsatt hysterisk om noen tar mot øynene hennes.

 

Jaha. Jeg syns nå det hørtes lenge ut med 2 måneder, men det får nå så være! :)

Det blir spennende å se (bokstavelig talt), når jeg får tatt den operasjonen.

 

Japp, og lykke til ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Det skal ikke være lett... Selv har jeg sånn halvveis bra kosthold - prøver å spise hver tredje time, fylle halve tallerken med grønnsaker, spise frukt, ikke spise sent på kveld/natt...

Bruk mindre tallerken, så ser det ut som om du spiser mer mat. ;)

Hehe.. Jeg prøver da ikke å slanke meg :) Spiser normale mengder, så jeg tror ikke det er noe problem.

 

Noe jeg har merket er at jeg har blitt mer nærsynt etter at jeg begynte med linser enn når jeg ikke brukte noenting. Noen andre som kan bekrefte dette?

Ja, som nevnt av noen andre så er dette naturlig. Da jeg først begynte med linser hadde jeg -1,50 på begge øynene, nå har jeg -2,00 og -2,50. Det stabiliserer seg med alderen :)

Lenke til kommentar
Leit at jeg med -0,50 på hver av øynene må korrigere for å komme inn på phs. Har økt med -0,25 siden *hmm* 8. klasse (?). Og merker så vidt min nærsynthet.

 

Hehe, du kan se på det sånn, men vær glad du ikke har -5,25 du. :)

 

Nja, det er nok en annen sak, ja! Men det er nu leit å vite at man må korrigere når man er heldig med 0,50 kontra 5,25!

Lenke til kommentar
Nja, det er nok en annen sak, ja! Men det er nu leit å vite at man må korrigere når man er heldig med 0,50 kontra 5,25!

 

Det er jeg helt enig i, men tenk på det slik; du kan sannsynligvis utføre de fleste av dine daglige handlinger uten å bruke linser eller briller. Det kan ikke jeg. ;)

 

Bare å spare, etterhvert får du sikkert et studielån du kan benytte til slikt og. Hehe...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Leit at jeg med -0,50 på hver av øynene må korrigere for å komme inn på phs. Har økt med -0,25 siden *hmm* 8. klasse (?). Og merker så vidt min nærsynthet.

Synet ditt kan enda forandre seg mye. Mitt forandret seg med 0,50 på ene øyet på litt over et år, så det er mye som kan skje enda.

Lenke til kommentar
Leit at jeg med -0,50 på hver av øynene må korrigere for å komme inn på phs. Har økt med -0,25 siden *hmm* 8. klasse (?). Og merker så vidt min nærsynthet.

 

Hehe, du kan se på det sånn, men vær glad du ikke har -5,25 du. :)

 

Nja, det er nok en annen sak, ja! Men det er nu leit å vite at man må korrigere når man er heldig med 0,50 kontra 5,25!

Synet mitt begynte ikke å endre seg før jeg var året yngre enn deg. Det blir fortsatt verre...

Lenke til kommentar
Leit at jeg med -0,50 på hver av øynene må korrigere for å komme inn på phs. Har økt med -0,25 siden *hmm* 8. klasse (?). Og merker så vidt min nærsynthet.

 

Hehe, du kan se på det sånn, men vær glad du ikke har -5,25 du. :)

 

Nja, det er nok en annen sak, ja! Men det er nu leit å vite at man må korrigere når man er heldig med 0,50 kontra 5,25!

Synet mitt begynte ikke å endre seg før jeg var året yngre enn deg. Det blir fortsatt verre...

 

Fisk1, vær glad du ikke har - 8 på hvert øye du :)

 

Jeg tenkte på å søke på politihøgskolen sen stund, men med - 8 på hvert øye blir det nok ikke noe av. Men det som er spesielt var heller at jeg sto på sesjon, men ble ugyldig igjen når jeg søkte om lærlingeplass...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Jeg tenkte på å søke på politihøgskolen sen stund, men med - 8 på hvert øye blir det nok ikke noe av. Men det som er spesielt var heller at jeg sto på sesjon, men ble ugyldig igjen når jeg søkte om lærlingeplass...

Såpass... De ville nærmest stemple meg som ikke tjenestedyktig pga synet mitt da jeg var på sesjon.. Heldigvis fikk sesjonsoffiseren pratet litt vett inn i hodet på legen :p

Lenke til kommentar
Fisk1, vær glad du ikke har - 8 på hvert øye du :)

 

Jeg tenkte på å søke på politihøgskolen sen stund, men med - 8 på hvert øye blir det nok ikke noe av. Men det som er spesielt var heller at jeg sto på sesjon, men ble ugyldig igjen når jeg søkte om lærlingeplass...

 

Ikke gi deg så lett. :)

Har du spurt optikeren din om du vil ha nytte av en laserkorreksjon?

Lenke til kommentar
Når jeg spurte fikk jeg beskjed om å ikke tenke på det før jeg var minst 26 år og hadde hatt stabilt syn i tre år på rad, dette er fordi at det da er mye mindre sjanse for at synet blir dårlig igjen.

 

La oss håpe det kommer i orden. :)

Teknologien utvikler seg jo relativt fort så... Mye kan skje!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...