Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Hvordan er det plettfri vandel og bli politi?

Jeg ble stoppet på trimmet moped med en bakpå som 16-åring, mistet førerkort i 3mnd, fikk bot, den er betalt og jeg er over det nå.

 

Vil dette påvirke min utdanning?

 

Du må nok forvente å måtte svare på dette ved et eventuelt intervju med opptaksnemda, men siden det er såpass lenge siden (fra det skjedde til du kan komme inn) trenger det ikke være diskvalifiserende. Det kommer ann på om du har lært av hendelsen og "vokst" siden den gang osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er det plettfri vandel og bli politi?

Jeg ble stoppet på trimmet moped med en bakpå som 16-åring, mistet førerkort i 3mnd, fikk bot, den er betalt og jeg er over det nå.

 

Vil dette påvirke min utdanning?

 

Hei,

 

Vandel blir vurdert av nemda. du har full rett til å søke men vær ÅPEN og ÆRLIG om det. å skjule noe trenger du ikke fordi de finner ut om de likevell.

 

da du ble tatt som 16 åring for dette og har gjort opp for deg trur jeg ikke det vill ha stor påvirkning på deg som søker. alle kan feile her i livet. alle kan gjøre dumme ting. noe av det de ser mye på er om det er gjentagelser. hvor gammel er du idag?

 

jeg har undersøkt mye rundt dette med vandel. jeg også har vandel fra LANGT tilbake, veldig lite alvorlige greier. men nok til å få en prikk på rullebladet. Men jeg lot meg ikke stoppe av engstelige tanker og søkte. Jeg kom inn till opptak. men fikk desverre ikke plass i år. sendte brev og spurte hvorfor jeg ikke fikk plass etter avslaget. jeg var 100% sikker på det var pga vandelen og ville ha det bekreftet. (fordi jeg tentke å klage på det) men det var ikke det.

 

Når jeg var inn til intervju så spurte de mye rundt det, så vær ærlig.

 

Jeg søker jeg igjen til neste år ;)

 

Håper svaret hjelper deg litt :)

Endret av Erivor
Lenke til kommentar
[color="#800080"]

Ellers ....har noen begynt å trene målrettet mot øvelsene eller går det i "kroppen generelt" ? Jeg er veldig inne på kjernemusklaturen ... bygger meg opp innenefra og ut... må jo bare bli stein bra .... dere skjønner ... stein - bra / hardt resultat... ha ha ... dårlig humor ute mot natta... :!: :roll:

 

Gøy å følge med på phs sidene, litt oppdateringer på hvordan studentene har det... det motiverer... Så da er det bare å komme seg gjennom høst og "vinteren" så kommer nok den virkelige iveren når det nærmer seg... papirer sendes inn, og opptaksmåneden vises på kalenderen... good ...

ok, da sier jeg kveld...

 

hvilken side er det du snakker om hvordan studentene har det?

 

Phs oppdaterer den nyhets bolken sin hver dag tror jeg, og det var der jeg klikket meg inn på en avis der det stod om studentene :)

Dette var da 2 års studenter som skulle til å ta fatt på praksisperioden.

Lenke til kommentar
Det du må tenke på er at du burde studere det du selv har lyst til og ikke det du tror vil se bra ut (om du skjønner hva jeg mener). De spurte meg og flere andre om hvilke andre planer jeg hadde om jeg ikke skulle komme inn, så det er absolutt ingen negativitet at du driver med noe annet eller også har andre backup planer. Det er så og si ingen jeg har snakket med i klassen bl.a. som har helt lik bakgrunn. Flere har bachelorgrader eller studier fra f.eks. datateknologi, dans (!), fysikk, sosiologi, idretthøyskolen, juss, sosialantropologi osv. Det er ingen nødvendighet heller å ha annen utdanning, men driv med noe du selv har ønske om å drive med eller noe meningsfylt istedefor å bruke tiden på å ta noe du kanskje ikke liker, men føler som en nødvendighet. Hvis du har interesse i ingeniøryrket er det bare å starte på det i mellomtiden selv om du helst vil inn i politiyrket. Da har du i mellomtiden fått erfaring fra et område du kan ha nytte av i ettertiden i politietaten, eller du kanskje ikke kommer inn på PHS med det første og har det som en backup-plan. Håper det var noe forstålig i det jeg skrev, og lykke til med valgene :)

 

Takk så mye for det! Da får jeg se hvordan det blir til neste år, og håper jeg klarer å finne ut av det. Det svaret hjalp veldig mye. Godt å vite at jeg kan la andre interesser blomstre mens jeg venter på drømmen!

Lenke til kommentar
Er jo likt opptak i 2010 som 2009 antar jeg, så blir vel liggende på likt snitt, som var mellom 47 og 50 konkurransepoeng om jeg ikke husker feil? Står litt lenger bak i tråden, rundt om her et sted ;)

Jøss,er det så høyt snitt for politihøyskolen?!

 

Det var en tid da jeg ville bli politimann,men det ble ikke noe mer enn en guttedrøm.Nå studerer jeg juss ved universitet og er fornøyd med det.Om jeg skulle ønske meg til politiet så kan jeg avlikevel det også når den tid kommer.Politiet trenger jurister de også.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Ukas morsomste hendelse på PHS i Oslo: I går prøvde to lure rumenere å snike seg inn på skolen og ble tatt (av en student!) idet de forsøkte å knabbe med seg noen sekker. Tidenes FAIL! :D

Hahaha, hvor dumme går det an å bli!? :D Der er ulempen med å ikke lære seg norsk.. Men samtidig burde vel de ha nok "erfaring" til at de vet hva politi betyr :p

Lenke til kommentar
Ukas morsomste hendelse på PHS i Oslo: I går prøvde to lure rumenere å snike seg inn på skolen og ble tatt (av en student!) idet de forsøkte å knabbe med seg noen sekker. Tidenes FAIL! :D

Hahaha, hvor dumme går det an å bli!? :D Der er ulempen med å ikke lære seg norsk.. Men samtidig burde vel de ha nok "erfaring" til at de vet hva politi betyr :p

 

Hva har to rumenere som ikke kan norsk å gjøre med et innbrudd? De kan da vel snakke norsk for det? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
Ukas morsomste hendelse på PHS i Oslo: I går prøvde to lure rumenere å snike seg inn på skolen og ble tatt (av en student!) idet de forsøkte å knabbe med seg noen sekker. Tidenes FAIL! :D

Hahaha, hvor dumme går det an å bli!? :D Der er ulempen med å ikke lære seg norsk.. Men samtidig burde vel de ha nok "erfaring" til at de vet hva politi betyr :p

 

Hva har to rumenere som ikke kan norsk å gjøre med et innbrudd? De kan da vel snakke norsk for det? ;)

Det var litt for morsomt at jeg sa det, men det står jo Politihøgskolen på bygget.. Så enten visste de ikke hva det betydde, ellers ville de bare ta en grådig stor sjangse :)

Lenke til kommentar
Ukas morsomste hendelse på PHS i Oslo: I går prøvde to lure rumenere å snike seg inn på skolen og ble tatt (av en student!) idet de forsøkte å knabbe med seg noen sekker. Tidenes FAIL! :D

Hahaha, hvor dumme går det an å bli!? :D Der er ulempen med å ikke lære seg norsk.. Men samtidig burde vel de ha nok "erfaring" til at de vet hva politi betyr :p

 

Hva har to rumenere som ikke kan norsk å gjøre med et innbrudd? De kan da vel snakke norsk for det? ;)

Det var litt for morsomt at jeg sa det, men det står jo Politihøgskolen på bygget.. Så enten visste de ikke hva det betydde, ellers ville de bare ta en grådig stor sjangse :)

 

Ikke alle som studerer bygninger før de tar seg inn i dem.

Lenke til kommentar
For de som er interesserte i hundeførere (eller politiet generelt, egentlig), så fulgte vi Norgesmesterskapet for politihunder 2009 i Os sentrum! Under mesterskapet traff vi mange interessante folk, blant annet mannskapet på politibåten i Hordaland PD. Her kan hele artikkelen og over 70 bilder sees.

 

Kjekt å lese! Synd jeg akkuratt har flyttet fra Bergen, ellers hadde jeg nok tatt en tur ut :)

Lenke til kommentar
Ukas morsomste hendelse på PHS i Oslo: I går prøvde to lure rumenere å snike seg inn på skolen og ble tatt (av en student!) idet de forsøkte å knabbe med seg noen sekker. Tidenes FAIL! :D

Hahaha, hvor dumme går det an å bli!? :D Der er ulempen med å ikke lære seg norsk.. Men samtidig burde vel de ha nok "erfaring" til at de vet hva politi betyr :p

 

Hva har to rumenere som ikke kan norsk å gjøre med et innbrudd? De kan da vel snakke norsk for det? ;)

Det var litt for morsomt at jeg sa det, men det står jo Politihøgskolen på bygget.. Så enten visste de ikke hva det betydde, ellers ville de bare ta en grådig stor sjangse :)

 

Ikke alle som studerer bygninger før de tar seg inn i dem.

 

Du klarer ikke gå igjennom porten uten å lese at det står Politihøgskolen i stor skrift, og skulle ikke det være nok burde det ha gått opp et lys når halve skolen går rundt i politiuniform ;)

Lenke til kommentar
Ikke alle som studerer bygninger før de tar seg inn i dem.

 

Det er ingen som er _så_ dum at de ikke kikker litt før de tar seg inn, så sjansen for at de ikke kunne norsk er vel en del større.

 

Forresten vil jeg minne deg om noe du skrev for en stund tilbake:

 

 

Slik. Da har jeg slettet alle mine innlegg igjennom tråden.

 

Som Chaalex nevnte over er jeg bare til bry, og om jeg er redd for kursen til tråden og sier at den går off-topic en gang i blant er jeg tydligvis en moral-vokter. Og i og med at jeg ikke gjør noe for tråden avslutter jeg min aktivitet her ganske enkelt.

 

Da er jeg done med tråden for min livstid :-)

 

See you on the other side.

 

- Teh WolF

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...