Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Må nesten ha denne i mine innlegg så jeg kan følge litt med på hva som skjer.

 

Ot: Irriterer meg over folk som ikke skjønner hvorfor jeg er mot DLD. Jeg har absolutt ingenting å skjule, men det er en prinsippsak. Ingen(Svært få) liker å blir overvåket. De fleste som er for DLD fatter ikke hva det innebærer.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig rart at avisene i Norge ikke er mer aktive motstandere av DLD enn de er. Dette hemmer jo pressefriheten og muligheten til å ha anonyme kilder og vitner. Ringer du til journalist Navn Navnesen, så lagres det et sted. Så folk som har noe å fortelle vil nok kanskje unngå å fortelle det, i frykt for at DLD-vokterne kan motta bestikkelser og fortelle hvem som nylig har ringt til Navn Navnesen.

Lenke til kommentar
Sier du det du? Og hvordan vet du hva som vil skje i ett Anarki i praksis?

På grunn av menneskets natur.

 

Menneskets natur er da tydeligvis en relativt ny (u)ting. Mennesket har levd på jorden i rundt 200 000 år, det meste av den tiden uten noen Stat.

Men utviklingen har gått naturlig mot stater. Dette kommer av menneskets natur som flokkdyr.

Lenke til kommentar
Sier du det du? Og hvordan vet du hva som vil skje i ett Anarki i praksis?

På grunn av menneskets natur.

 

Menneskets natur er da tydeligvis en relativt ny (u)ting. Mennesket har levd på jorden i rundt 200 000 år, det meste av den tiden uten noen Stat.

Men utviklingen har gått naturlig mot stater. Dette kommer av menneskets natur som flokkdyr.

 

Merkelig "natur" som kun har manifestert seg i de siste 0.5% av tiden vi har vært i naturen?

 

Videre diskusjon om dette tema tror jeg best i Anarki-tråden ettersom det ikke ser ut til å ha noe med DLD å gjøre.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Denne tråden handler ikke om anarkisme!

 

Slutt med det jævla tullet. Det er svært få som ønsker å leve i et anarkistisk samfunn. Et anarkistisk samfunn er et mareritt fra et humanistisk perspektiv. Du er den eneste her som har et så radikal politisk syn, og du er den eneste med fetisj for anarkisme.

 

Ikke bland det du er besatt av inn i denne tråden, for dette handler ikke om anarkisme!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Denne tråden handler ikke om anarkisme!

 

Slutt med det jævla tullet. Det er svært få som ønsker å leve i et anarkistisk samfunn. Et anarkistisk samfunn er et mareritt fra et humanistisk perspektiv. Du er den eneste her som har et så radikal politisk syn, og du er den eneste med fetisj for anarkisme.

 

Ikke bland det du er besatt av inn i denne tråden, for dette handler ikke om anarkisme!

 

Nei, denne tråden handler om Statlige overgrep!

 

Om du ikke blander det du mener inn i denne tråden, skal jeg la være å forsvare mine meninger også :D

 

Hadda også muligens hjulpet om du hadde tatt deg bryet med å lese henvisningen til anarki-tråden i innlegget som du reagerte på før du hisset deg opp.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

"Udemokratisk hastverk"

 

I Stopp Datalagringsdirektivet har vi medlemmer som er for EU-medlemskap og medlemmer som er motstandere av EU-medlemskap. De har forskjellige inngangsvinkling, men er enig om at DLD er en svært dårlig ide.

 

Det er det også stor enighet om i EU. 27 av 27 datatilsyn i EU har slått fast at DLD er et problem for personvernet, og så langt har 5 EU-domstoler slått fast at direktivet eller implementeringen er i strid med lovgivningen.

Lenke til kommentar

Ugh, hele denne suppa har totalt fjernet troen min på det perfekte styresett (som jeg var overbevist om at vi hadde). Kjenner jeg blir smålei.

 

Hva er forresten neste nå?

 

Noe av det neste vi kan forvente oss om ikke lenge:

 

Nasjonal DNA database ... til passet må du da forstå. Vi kan jo ikke bare stole på fingeravtrykk.

Kontinuerlig overvåkning av hvor kjøretøy befinner seg

Rubber hose cryptanalysis (Automatisk fengsling om du ikke gir Staten alle dine passord når de ber om dem og inntil du gjør det).

Forbud mot bruk av sedler slik at Staten kan få oversikt over akkurat hvem som betaler hvem for hva. For å beskytte oss mot Terrorister (og skatteflyktninger). Begynner med store sedler.

Full kameradekning på alle offentlige områder for å beskytte mot terrorister og narkolangere.

Nasjonale ID-kort slik at Politiet kan lettere identifisere de som blir stoppet. På linje med det man brukte under Apartheid i Sør-Afrika om jeg ikke husker feil?

 

Men dette er kun det som per idag er på bordet,.... mer kommer de på etterhvert.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Noe av det neste vi kan forvente oss om ikke lenge:

 

Nasjonal DNA database ... til passet må du da forstå. Vi kan jo ikke bare stole på fingeravtrykk.

Kontinuerlig overvåkning av hvor kjøretøy befinner seg

Rubber hose cryptanalysis (Automatisk fengsling om du ikke gir Staten alle dine passord når de ber om dem og inntil du gjør det).

Forbud mot bruk av sedler slik at Staten kan få oversikt over akkurat hvem som betaler hvem for hva. For å beskytte oss mot Terrorister (og skatteflyktninger). Begynner med store sedler.

Full kameradekning på alle offentlige områder for å beskytte mot terrorister og narkolangere.

 

Men dette er kun det som per idag er på bordet,.... mer kommer de på etterhvert.

 

Hadde heller foretrukket DNA database for identifikasjon, (tross alt lagres jo ikke hele DNA, bare en bit for ID), samt mer videoovervåkning på offentlige steder istedet for DLD.

Lenke til kommentar

"Udemokratisk hastverk"

 

I Stopp Datalagringsdirektivet har vi medlemmer som er for EU-medlemskap og medlemmer som er motstandere av EU-medlemskap. De har forskjellige inngangsvinkling, men er enig om at DLD er en svært dårlig ide.

 

Det er det også stor enighet om i EU. 27 av 27 datatilsyn i EU har slått fast at DLD er et problem for personvernet, og så langt har 5 EU-domstoler slått fast at direktivet eller implementeringen er i strid med lovgivningen.

 

 

Litt morsomt at det kom etter at AP og Høyre har gjort alt de kan å få folk til å tro det styrker personvernet, men synd det kommer etter DLD ble vedtatt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...