Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg støtter ikke DLD, men jeg synes saken er litt for overdrevet i forhold til andre viktigere saker.

Hva er viktigere enn å forhindre at rettstaten blir en politistat?

 

Det er denne typen ignoranse som kommer til å senke, og senker, den vestlige verden.

 

Merkelig, jeg har aldri og kommer aldri til å stemme på partier som støtter EU eller DLD for den skyld, men mener at det er saker som er viktigere. Jeg mener flere saker burde komme for direkte folkeavstemning, spesiellt saker hvor utenlandske organisasjoner har innflytelse i Norge. Likevel så får jeg skylden for den vestlige verdens undergang. :dontgetit:

 

Ta heller de av Norges befolkning som fremdeles tror at Høyre, AP og de andre globalistene vil folkets beste. Fortsetter disse å styre vil vi ikke lenger feire 17. mai, men 9. mai.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å se hvorfor det skulle bli bedre av at andre har gjort det. For å bruke et latterlig eksampel, drap blir ikke bedre av at de dreper i USA også.

 

Noen som har sagt det? Jeg påpeker bare at dette er ikke noe unikt.

 

Forøvrig hadde vi en ganske omfattende overvåkning av enkelte politiske tilhengere under den kalde krigen.

Lenke til kommentar

9. mai faktisk. Hva i aller dager er det som har skjedd da? Jeg er enig i deg angående folkeavstemning og håper at vi en gang tar til vettet og skaffer et system slik de har i Sveits. Men jeg er uenig i at overvåkning ikke er viktig, ikke bare på grunn av hva det representerer i dag. Men mest av alt på hva det kan utvikle seg til i framtiden. Hvor ofte hører du politikere går inn for å innskrenke makten sin?

 

Edit. Ser du er kommet med et nytt svar siden jeg begynte å skrive dette.

 

Virket på meg som at du ikke oppfattet overvåkingen som viktig siden andre hadde det. Hvis dette ikke var intensjonen din, så må jeg bare beklage at jeg tolket det slik.

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Jeg støtter ikke DLD, men jeg synes saken er litt for overdrevet i forhold til andre viktigere saker.

Hva er viktigere enn å forhindre at rettstaten blir en politistat?

 

Det er denne typen ignoranse som kommer til å senke, og senker, den vestlige verden.

 

Merkelig, jeg har aldri og kommer aldri til å stemme på partier som støtter EU eller DLD for den skyld, men mener at det er saker som er viktigere. Jeg mener flere saker burde komme for direkte folkeavstemning, spesiellt saker hvor utenlandske organisasjoner har innflytelse i Norge. Likevel så får jeg skylden for den vestlige verdens undergang. :dontgetit:

 

Ta heller de av Norges befolkning som fremdeles tror at Høyre, AP og de andre globalistene vil folkets beste. Fortsetter disse å styre vil vi ikke lenger feire 17. mai, men 9. mai.

DLD er bare neste skritt til de partiene som ønsker total makt, for staten norge er det ikke mye som er viktigere (at oljeprisene holder seg kanskje). I et globalt perspektiv finnes det nok viktigere ting, men i første rekke må man tenke på at man overlever selv, det er ingen andre som gjør.

Lenke til kommentar

9. mai faktisk. Hva i aller dager er det som har skjedd da? Jeg er enig i deg angående folkeavstemning og håper at vi en gang tar til vettet og skaffer et system slik de har i Sveits. Men jeg er uenig i at overvåkning ikke er viktig, ikke bare på grunn av hva det representerer i dag. Men mest av alt på hva det kan utvikle seg til i framtiden. Hvor ofte hører du politikere går inn for å innskrenke makten sin?

 

Edit. Ser du er kommet med et nytt svar siden jeg begynte å skrive dette.

 

Virket på meg som at du ikke oppfattet overvåkingen som viktig siden andre hadde det. Hvis dette ikke var intensjonen din, så må jeg bare beklage at jeg tolket det slik.

 

9. mai er EU sin nasjonaldag.

 

DLD er uten tvil viktig.

 

Var det ikke en norsk advokat som skulle gå til retten for å stoppe DLD?

Lenke til kommentar

Ja, tror det er rettsakene mange venter på nå. Som ikke kan begynne før direktivet faktisk er implementert, og det oppstår konflikter med eksisterende lovverk.

 

Jeg håper folket husker at det er grunnloven vi feirer i dag.

 

Sendte en liten påminnelse til NRK om min forrige epost.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

Privatlivet og personvernet har ikke forsvunnet, men vil man være med på å bekjempe kriminalitet, så bør man absolutt synes at dette forslaget er helt konge!

 

Hva slags kriminalitet? Du ser på selve ordet "kriminell" at dette er en bås man kan putte mennesker ned i. Dvs. at man faktiskt før i tiden trodde at såkalte kriminelle hadde genetiske feil og mangler som gjorde at de ble slik de ble, de fortjente å bli kastrert og de ble det også, for at de ikke skulle spre disse genene videre. Man har fengsler for å fjerne mennesker fra samfunnet, i Norge når man snakker om forvaring, i USA generelt.

 

Bekjemper man kriminalitet hvis man arresterer og straffer noen etter forbrytelsen allerede er begått?

 

Og hva er ditt syn på kriminelle? Voksne som voldtar og torturerer barn? Eller folk som unnlater å betale riktig mengde skatt og rusmisbrukere?

 

Og foretrekker du å bli kalt en kriminell inntil det motsatte er bevist? Selv du ER en kriminell hvis du kan være såpass ærlig med deg selv og innrømme det.

 

I 2010, så er tallene på antall anmeldte lovbrudd etter gruppe:

 

Økonomisk kriminalitet: 7137

Annen vinningskriminalitet: 180.337

Voldskriminalitet: 25.702

Seksualkriminalitet: 3802

Narkotikakriminalitet: 40.755

Skadeverk: 23.354

Miljø-kriminalitet: 2592

Arbeidsmiljø-kriminalitet: 869

Trafikk-kriminalitet: 68.748

Annen kriminalitet: 44.903

 

Her kan du se på straffereaksjonene etter type lovbrudd: http://www.ssb.no/a_krim_tab/tab/tab-2010-06-22-27.html

 

Som du kan se så handler det om penger, vold og narkotika. Hva forteller dette deg? At det er de kriminelle som skal bekjempes ved å straffe de gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang på gang, eller å endelig sette seg ned og gjøre noe med årsakene? Og hvorfor tror du at narkotika fortsatt er ulovlig, hvor det i utgangspunktet ikke finnes noen fornærmede? Hadde bare disse fått hjelp og ikke straff, så kunne du minst halvert den økonomiske kriminaliteten og voldskriminaliteten. Når det gjelder voldskriminaliteten så henger denne TETT sammen med alkohol, og hva kan man gjøre for å regulere dette? Kanskje tilby andre rusmidler som er mildere, som cannabis? Den debatten har jeg ikke tenkt til å ta nå, det finnes det en annen tråd for hvor alt er mer enn godt nok begrunnet.

 

Poenget er at det ikke ØNSKELIG at man skal bekjempe kriminalitet. Er du klar over hvordan samfunnsøkonomi fungerer? Selvfølgelig må det finnes en balanse, men slik et er nå, så er det nesten for lite kriminalitet. Har du aldri tenkt over hvor meningsløst det er at politiet har faste plasser å holde kontroller på og helst midt i morgenrushet når folk skal på jobb? Det er da de kan dele ut flest bøter! Hva tror du politiet skulle tatt seg føre om narkotika ble legalisert? Dobble antallet trafikkontroller?

 

DLD har ingen annen nevndeverdig hensikt uansett hvordan du ser på det annet enn at vi skal blidgjøre EU, som vi så vidt jeg vet "ikke" er medlem i.

Endret av NicolasDarvas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Privatlivet og personvernet har ikke forsvunnet, men vil man være med på å bekjempe kriminalitet, så bør man absolutt synes at dette forslaget er helt konge!

 

Tja tror ikke DLD har noe særlig effekt for å bekjempe kriminalitet.

 

Men på den annen side er nok facebook en større trussel mot personvernet mitt enn DLD.

Lenke til kommentar

Facebook er frivillig og opp til hver hvor mye de legger ut. DLD kan etterhvert dekke absolutt all Internettaktivtet og alle mobildata.

 

Nei det er absolutt ikke frivillig, da andre mennesker deler bilder og informasjon selv om jeg ikke selv er med der. Jeg vet f.eks at det ligger en god del bilder av meg på facebook fra fester og andre tilstelninger.

 

Facebook er bare en av mange tjenester som samler informasjon om meg som jeg ikke har kontroll over. Jeg stoler langt mindre på private selskapers bruk av den informasjonen enn staten Norge. Privatlivet og personvernet var borte for lenge siden og vi har i stor grad gitt det fra oss mer eller mindre frivillig.

Lenke til kommentar

Ok, men du har et problem med de menneskene som legger ut bilder av deg uten tillatelse, ikke Facebook alene.

 

Staten og private selskap (som også vil få tilgang på data fra DLD) er satt sammen av mennesker fra den generelle befolkningen. Det er ingen grunn til å stole mer på dem enn de du har godt kjennskap til. Og de vil få et langt kraftigere verktøy enn Facebook å misbruke.

 

Ei heller er det kun den norske staten som vi risikerer at får tilgang.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/869921/fritt-fram-for-overvaaking-av-fildelere

 

Fritt fram for overvåking av fildelere

 

Samtidig som ytringsfriheten på nettet skal ivaretas, åpnes det for blokkering av nettsteder som åpenbart og i stort omfang tilgjengeliggjør innhold i strid med opphavsretten.

 

Hvem hadde trodd dette skulle bli neste skritt etter DLD? Screw this. Hva svarer Anonymous med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/869921/fritt-fram-for-overvaaking-av-fildelere

 

Fritt fram for overvåking av fildelere

 

Samtidig som ytringsfriheten på nettet skal ivaretas, åpnes det for blokkering av nettsteder som åpenbart og i stort omfang tilgjengeliggjør innhold i strid med opphavsretten.

 

Hvem hadde trodd dette skulle bli neste skritt etter DLD? Screw this. Hva svarer Anonymous med?

 

De som bekjemper kriminalitet ;) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...