Gå til innhold

Akam mishandler minnekort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:O

Er ikke noe fint å mishandle andre! hehe

 

Sto noe rart der (iallfall noe jeg ikke skjønte bære av):

Med unntak av litt etikettslitasje var det ingen synlige men på minnekortene da de var ferdige med første øvelse
:S

Skjønner du ikke det?!

 

Etter han hadde mishandlet kortene, var det bare litt etikettslitasje som var synelig skade på kortet etter første øvelse

Lenke til kommentar
:O

Er ikke noe fint å mishandle andre! hehe

 

Sto noe rart der (iallfall noe jeg ikke skjønte bære av):

Med unntak av litt etikettslitasje var det ingen synlige men på minnekortene da de var ferdige med første øvelse
:S

 

Skriveleif. Rettet nå.

 

Liker det at alle kortene overlever de vanligste uhellstypene. Ikke noe jeg ønsker å teste personlig, men dersom uhellet skulle være ute. :)

Lenke til kommentar

Tja, vi HAR fått et kamera til test som produsenten har bedt oss returnere i "ikke-fungerende stand". Ikke en speilrefleks, riktignok, men vi er på vei.

 

Canon uttalte også i et svakt øyeblikk for en tid tilbake at det var greit om vi ødela et hvilket som helst testkamera bare de fikk bitene tilbake etterpå, hvorpå Erik og jeg i kor ba om å få teste 1Ds mark III. Pussig nok har vi ennå ikke fått noe 1Ds MkIII til test...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tja, vi HAR fått et kamera til test som produsenten har bedt oss returnere i "ikke-fungerende stand". Ikke en speilrefleks, riktignok, men vi er på vei.

 

Et Mju-kamera?

F.eks 790 SW som Olympus skryter av.. Skal tåle fall på 1.5 meter, og ned til 3 meter i vann. Kan forstå at det skal tåle det en gang eller to men vil ikke levetiden til kameraet bli redusert? Eller kan f.eks en som har akvariefisker ofte senke kameraet ned i vannet og ta fiskebilder uten at levetiden blir redusert?

 

Når akam skal teste hva et kamera kan tåle av slag/vann osv, så hadde det vert greit å få vite hvordan kameraet fungerer f.eks et halvt år senere.

 

Har selv et vanlig Canon S45 som ved en uheldig oppbevaring i en "bio-pose" ble klissvått, men som fungerer nå. Men det spørs om det fortsatt fungerer om et år?

 

Og f.eks om det skal testet at et kamera faller 1.5 meter.. Så burde det bli testet mange ganger, for det kan jo være stor forskjell på hvordan det lander... Liker ikke tester som tester et fall EN gang og dermed konkluderer at Kameraet tåler dette.

 

mvh Jan Ove

 

Bra med slike tester!

Lenke til kommentar
Tja, vi HAR fått et kamera til test som produsenten har bedt oss returnere i "ikke-fungerende stand". Ikke en speilrefleks, riktignok, men vi er på vei.

Hvis det er ett av Olympus sine vanntette kameraer vil jeg gjerne at dere tester vanntetthet + ytre påvirkning samtidig.

 

For eksempel hvis kameraet detter ned 1,5 m mot grunt vann og steinbunn.... vil da kamerakroppen risikere å vri seg i sammenstøtet så det ett øyeblikk ikke er vanntett?

En liten OT sak:

Når kommer det test av Nikon D300?

Lenke til kommentar
Tja, vi HAR fått et kamera til test som produsenten har bedt oss returnere i "ikke-fungerende stand". Ikke en speilrefleks, riktignok, men vi er på vei.

 

Canon uttalte også i et svakt øyeblikk for en tid tilbake at det var greit om vi ødela et hvilket som helst testkamera bare de fikk bitene tilbake etterpå, hvorpå Erik og jeg i kor ba om å få teste 1Ds mark III. Pussig nok har vi ennå ikke fått noe 1Ds MkIII til test...

 

Rart det der Are :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...