Gå til innhold

Metal Gear Solid: Mytene, løgnene og sannhetene (OBS! MGS4 Spoilers!)


Szmekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg i går fant ut jeg kunne spille MGS1 på min PS3 satt jeg umiddelbart igang med spillinga. Kom et lite på stykke, og skal selvsagt fortsette i dag.

 

Har med dette noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på:

1. Hvorfor ønsker okkupantene av Shadow Moses (Liquid & co) levningene etter Big Boss? Er dette bare et skalkeskjul? Har det noe med FOXDie å gjøre?

2. Hvorfor dør alle av FOXDie i nærheten av Snake? (Decoy Octopus, Armstech Pres Kenneth Baker)

3. Før Kenneth Baker dør spekulerer han i om "the Ninja" (Gray Fox) er en FOXHOUND-member \ prosjekt. Er han det? Eller er han selvstendig?

Lenke til kommentar
Eneste jeg ikke har spilt er MGS3. Bør jeg ha gjort det før MGS4?

Edit: Har lest om historien på Wikipedia da og har forstått at det handler om Big Boss FØR alt styret med Outer Haven osvosv. Er det noe annet spesielt jeg bør vite bortsett fra dette?

 

Er det et spill du må hoppe over, tør jeg påstå MGS3 er det beste alternativet. MGS3 er vel det spillet som, mest sannsynlig, i minst grad har noe med MGS4 å gjøre. Selv om man vet aldri hva Kojima kan finne på ..

Lenke til kommentar

2. Snake er bærer av dette viruset. Viruset, som er et såkalt retrovirus, er spesifikt, altså dreper det bare spesielt utvalgte personer. Måten det gjør dette på er å se etter forskjellige genmønster fra person til person.

 

Alle medlemmene av Fox-Hound som befant seg på Shadow Moses var programert inn.

Lenke til kommentar

3. Grunnen til at Baker spekulerer i dette er vel at han ser på drakten til Grey Fox, og konstaterer at denne er produsert av og for Foxhound - "That... that exoskeleton...!"

 

Grey Fox historie er jo ganske mørk for å si det mildt. Han har blitt brukt til eksprementering av myndighetene gjennom hele sitt liv. Om det er Fox-Hound som har gjort de siste eksprimentene husker jeg faktisk ikke. Kunne noen bekrefte, eventuelt avkrefte dette?

 

Uansett er han på Shadow Moses for seg selv (så vidt jeg husker). Ingen inviterte han så vidt jeg vet. Han ville jo ha et opprør med Snake, og så sin sjanse.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Eurogamer anmelder MGS4 og gir det 8/10!!:

"Metal Gear Solid has always been a love it or hate it proposition. Millions love it for its involved, conspiratorial plotting, its arch sense of humour, its demanding stealth gameplay, its sprawling cinematic ambition, its preposterous stylishness and pretensions toward artistic weight. Millions hate it for exactly the same reasons.

 

Then there are those - this reviewer included - for whom Metal Gear Solid is a love it and hate it proposition. Flawed, intractable, unspeakably tedious at times, and yet blessed with incredible production values, imaginative design, and a brilliant, brave willingness to think and do the unexpected and impossible. At times they're barely videogames at all, but they're capable of moments of pure videogame genius, joy and shock that few other series can match."

 

Eurogamer delte ut en tier til Halo 3. Dette er nesten tragisk av dem. :)

 

Linky.

Lenke til kommentar

Jeg må nesten betvile Eurogamer's vurderingsevne når de gir et spill som Halo 3 10 av 10. Makan til platt og urevolusjonerende spill! Greit nok, fengende grafikk osv, men gameplayet har jeg sett i 1000 varianter før.

 

Men det er sant som anmelderen sier; mgs er litt "hate it or love it". De som legger litt innsats i å få med seg historien til (ikke skippe cutscenes!!) spillet elsker det virkelig, mens de (fjolsene) som ikke tar seg tid til å sette seg inn i spillet ikke liker det.

 

Jeg er glad jeg ikke tilhører sistnevnte gruppe. Jeg tror virkelig livet mitt ville blitt mindre underholdende .. :roll:

Lenke til kommentar
Har med dette noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på:

1. Hvorfor ønsker okkupantene av Shadow Moses (Liquid & co) levningene etter Big Boss? Er dette bare et skalkeskjul? Har det noe med FOXDie å gjøre?

2. Hvorfor dør alle av FOXDie i nærheten av Snake? (Decoy Octopus, Armstech Pres Kenneth Baker)

3. Før Kenneth Baker dør spekulerer han i om "the Ninja" (Gray Fox) er en FOXHOUND-member \ prosjekt. Er han det? Eller er han selvstendig?

1. Det avsløres at Liquid vil ha levningene til Big Boss for å beskytte seg mot en eventuell bivirkning av kloningen, som faktisk kunne blitt brukt for å forhindre Snake sin aldring, etter min mening

 

2. Jorchi svarte greit på denne

 

3. Gray Fox var en gang en FOX-HOUND member. I Metal Gear (1987) var han en av, viss ikke den beste soldaten FOX-HOUND hadde, derav navnet "Fox", som er en stor ære. Fox blir reddet av rookie Solid Snake og videre får vi ikke vite noe. I Metal Gear 2: Solid Snake er han slem og støtter Big Boss og Outer Heaven. Han er også nestsiste boss i spillet og "dør" i en hand-to-hand fight med Snake. Det var et sjokk når vi fikk vite at ninjaen var Gray Fox. Som ninja er han helt selvstendig og ville sloss med Snake nok en gang, så han havna på Shadow Moses. Synd at han døde for godt der, han er en av mine favoritter :/ Han sier så mye bra

Lenke til kommentar
Take note, however, that there are several minutes of install time to be endured, not just at the start, but before each act

 

Haha. Seriøst?

 

Husker folk var sinna når MS entret konnsollbransjen for da kom det nok til å bli installasjoner av spill osv... Isteden ble det Sony... Ironisk.

Endret av lavard
Lenke til kommentar
Eurogamer anmelder MGS4 og gir det 8/10!!:
"Metal Gear Solid has always been a love it or hate it proposition. Millions love it for its involved, conspiratorial plotting, its arch sense of humour, its demanding stealth gameplay, its sprawling cinematic ambition, its preposterous stylishness and pretensions toward artistic weight. Millions hate it for exactly the same reasons.

 

Then there are those - this reviewer included - for whom Metal Gear Solid is a love it and hate it proposition. Flawed, intractable, unspeakably tedious at times, and yet blessed with incredible production values, imaginative design, and a brilliant, brave willingness to think and do the unexpected and impossible. At times they're barely videogames at all, but they're capable of moments of pure videogame genius, joy and shock that few other series can match."

 

Eurogamer delte ut en tier til Halo 3. Dette er nesten tragisk av dem. :)

 

Linky.

Syns det sier litt om hvor seriøst man kan ta anmeldelsen når anmelderen begynner med å si at han ikke liker MGS...

 

Forøvrig fikk MGS4 9.9 av IGN i dag...

Lenke til kommentar

Har lest gjennom Eurogamer sin review, godt skrevet. Anmelderen whiner om litt av hvert, skulle ønske han kunne få huet sitt ut av rasshølet og laget en liten oppsummering av nøyaktig HVA det er som drar ned spillet.

 

Litt røffe kanter enkelte steder i grafikken? Snakk om å pirke på ting.

Lang avslutning? Beklager så meget, dette er siste kapittel med Solid Snake, han har vel fortjent en ordentlig avslutning, samt. det er mildt sagt en del andre karakterer i spillet, som man skulle gjerne også vite hva som skjer med.

 

Nå er det vel en kjent sak og jeg har ikke tenkt å skjule det heller, at jeg er fanboy av serien. Likevel tror jeg ikke at anmelderen er akkurat så veldig glad i serien, ikke sikkert han har spilt gjennom den noe grundig/spilt i det hele tatt siden han synes at alt er så forvirrende å følge med på. På Bonus Round som bla. David Hayter var med på, så sa anmelderen for UK Official PlayStation Magazine (de ga MGS4 10/10) at man kan se på spillet på 2 måter, den simple er good guy vs. bad guy, men hvis man ser bedre etter, så er det så utrolig mye mer å ta for seg, en verden av unike, interessante karakterer, foruten Solid Snake og Liquid Ocelot.

 

Jeg skulle gjerne flama Eurogamer sin 8/10 i hjel, men må nok stoppe siden jeg ikke har spilt gjennom spillet selv, så det blir vanskelig å fastslå akkurat nå hvor sant det dem skriver er.

 

De 3 anmeldelsene som jeg er så definitivt spent på er IGN, GameSpy og GameSpot.

 

Men som nevnt tidligere av en annen poster, når Eurogamer gir Halo 3, største overhypede shiten denne jorden har sett, en 10/10, da klarer jeg ikke annet enn å le av scoren de ga MGS4.

Lenke til kommentar

Trodde jeg kunne litt om MGS, men etter å ha lest her fant jeg ut at det var ganske så feil.

 

Uansett hva alle anmeldere gir MGS4 gleder jeg meg noe sinnsykt til det kommer.

Får spille litt MGS2 for å bøte på litt for all ventinga :)

Endret av Tomas09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...