Gå til innhold

Xbox spill på billigsalg - under 300 kroner (NB!: Ingen requests i tråden!)


zilixiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på toll og slik?

Jeg skal kjøpe Tomb Raider fra Amazon, men dette spillet koster £20, og da kvalifiseres ikke kjøpet for gratis frakt. For å få gratis frakt fra Amazon må varesummen være minimum £25. Siden bøker er toll- og momsfrie, får jeg toll- og momskrav på pakken min hvis jeg både kjøper Tomb Raider (£20) samt en bok (£5+) i en forsending? Jeg synes det er bedre å betale £5 for en vare og samtidig få gratis frakt, enn £7 for frakten.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på toll og slik?

Jeg skal kjøpe Tomb Raider fra Amazon, men dette spillet koster £20, og da kvalifiseres ikke kjøpet for gratis frakt. For å få gratis frakt fra Amazon må varesummen være minimum £25. Siden bøker er toll- og momsfrie, får jeg toll- og momskrav på pakken min hvis jeg både kjøper Tomb Raider (£20) samt en bok (£5+) i en forsending? Jeg synes det er bedre å betale £5 for en vare og samtidig få gratis frakt, enn £7 for frakten.

Vi får ikke gratis frakt lengre :(

(Siden 11/6-13)

Lenke til kommentar

Ganske surt av vi som eneste nordiske land ikke får gratis frakt fra amazon lenger.

 

Tipper det har med tollgrensen vår å gjøre. Vi bestiller jo bare smått hele tiden for å holde oss under 200kr.

 

Vi må liksom bestille 5 spill hver for seg, noe som betyr 5 pakker, mens svensken han bestiller jo alt på en gang så 5 spill sendes i en pakke.

 

Mye billigere for dem. Vi er nok de dyreste kundene de har.

 

Så den tollgrensen blir bare mer og mer irriterende.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på toll og slik?

Jeg skal kjøpe Tomb Raider fra Amazon, men dette spillet koster £20, og da kvalifiseres ikke kjøpet for gratis frakt. For å få gratis frakt fra Amazon må varesummen være minimum £25. Siden bøker er toll- og momsfrie, får jeg toll- og momskrav på pakken min hvis jeg både kjøper Tomb Raider (£20) samt en bok (£5+) i en forsending? Jeg synes det er bedre å betale £5 for en vare og samtidig få gratis frakt, enn £7 for frakten.

 

Bøker er momsfritt, samt er frakta. Amazon som regel skiller de to utenpå pakken. I teorien din skal pakken din gå igjennom ettersom varen som krever moms (altså Tomb Raider i ditt tilfelle) er under 200kr. Du kan jo ringe tollvesenet og høre.

Endret av ResidentDante
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...