Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye sommerfelger til svart Saab 9-3 OG 2000-modell, er de for mørke?


Pilot_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei fine de, men spørs hvorvidt de passer din bil sånn rent useendemessig. hadde jeg vært deg ville jeg gått for en felg med mindre kant, dvs. at eikene går lenger ut på felgen. jeg valgte disse i 7x17" til min bil:

AEZ Xylo

 

som du ser, er det mindre kant på disse, og dermed ser de fort en tomme større ut en en like stor felg med mer kant. er mye "synsbedrag" det går i! svarte felger ser også mindre ut en hvite felger...

kan være greit å tenke over før du kjøper.

Lenke til kommentar
Har du bilder av bilen din med de felgene?

 

Jeg personlig liker ikke at eikene går så langt ut. Slik som her for eksempel : http://www.garaget.org/?car=4688&image=141001

 

såg fint ut det, men legg merke til at felgene egentlig ser små ut på bilen, netopp pga. kanten. tipper det er 18", og han kunne godt hatt 19" med det felgdesignet etter min mening.

 

angående min:

har bare prøvd på den ene felgen, ettersom jeg kjøpte dem etter sesongen var over (og glatta slo inn), så har ikke bedre bilder. dette er uten senk, må nok til med det når våren kommer...

CIMG2751.jpg

 

CIMG2750.jpg

Lenke til kommentar

Se der ja, var slett ikke så verst alikevel! :) Så utrolig vanskelig å se for seg hvordan felger blir på bilen, uten at man faktisk ser dem avbildet på en bil. Usikker på hvor store felger jeg kan ha. Tenker å gå for 225/45-dekk, enten 17 eller 18. Litt dumt å ha for store felger også?

Lenke til kommentar
Se der ja, var slett ikke så verst alikevel! :) Så utrolig vanskelig å se for seg hvordan felger blir på bilen, uten at man faktisk ser dem avbildet på en bil. Usikker på hvor store felger jeg kan ha. Tenker å gå for 225/45-dekk, enten 17 eller 18. Litt dumt å ha for store felger også?

 

ville nok gått for 18 på din bil.. men spørs jo om du skal ha senkesett også...

bruk denne Dekk-kalkulatoren så setter du inn orginal dimensjon (står i vognkortet) mot den du ønsker. avviket kan være +- 5%.

 

på min står 215/45-17, 2,6% positivt avvik i forhold til orginal dim.. bør ikke være så mye mer egentlig..

 

gå til en god dekkforhandler (med service) så kommer nok de med en anbefaling!

Lenke til kommentar

de kan jeg absolutt se for meg på saab'en din ja!

 

du må se på hvor mange prosent rulleomkretsen øker med. kan være maks +- 5 % uten å måtte godkjenne det. når du senker bilen, er senkefjæren naturlig nok lavere enn orginalfjæren, og dermed er den også stivere. da bør du samtidig skifte støtdempere, for at de skal tilpasse seg den nye fjærens høyde. hørte jeg coilovers?? :D da kan du justere høyde og mykhet etter det som passer deg, eller etter årstider (sommer/vinter). det har jeg tenkt å gå for på min, ettersom det uansett ikke finnes tüv-godkjente konvensjonelle senkesett til min bil (coilovers er i 90% av tilfellene ikke tüv godkjent). skal jeg kjøre ulovlig, kan jeg like godt gjøre det med skikkelige saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...