Gå til innhold

Er dette en SP?


VP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er SP1 for vista 64bit ja, men det er release candidate 1, ergo ikke den ferdige pakken, bare en lanseringskandidat.

 

 

OK. Hvordan kan jeg finne ut om min Vista er 64bit? Er desperat etter å få bort enkelte problemer...

 

Noen som har prøvd denne lanseringskandidaten og vet om den fungeren på noen som helst positiv måte?

Lenke til kommentar

Har brukt den litt over en uke nå og ser veldig bra ut.

 

Filkopiering er blitt mye raskere. Også over nettverk.

Dvalemodus er mye raskere.

Er nok endel andre ting også som jeg ikke har oppdaget enda :)

 

Du finner både 64 og 32 bit versjon av SP1 RC1 på ms download center. Bare søk etter vista service pack. Det eneste du laster ned er en zip fil med 2 dokumenter og 1 cmd fil. Etter at du har kjørt cmd fila (må kjøres som administrator, høyre klikk og 'run as administrator') kjører du windows update. Den vil da komme med at det er nye oppdateringer tilgjengelig. Dette må du gjøre 2 ganger med restart mellom hver gang. Deretter må du vente i 10 minutter og så kjøre en ny windows update. Du får da beskjed om at sevice pack 1 kan lastes ned og installeres. Er på 50-250 MB. Var 52 MB på 32 bit maskinen min og 78 MB på 64 bit maskinen.

 

Du får også nederst til høyre i skjermen at du kjører en evalueringskopi av vista etter at SP1 er installert. Det er bare forde SP1 virker i en begrenset periode (180 dager). Den endelige SP1 vil være tilgjengelig lenge før det. Du må også avinstallere SP1 senere når du skal installere den endelige versjonen av SP1. Alt dette står i de 2 dokumenetene i zipen du laster ned først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...