Submoose Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Lillebroren min fikk en Wii på julaften, igår. Da han idag skulle sette den opp, kom til hans store forundring en skjerm på kinesisk (eller japansk) opp. Jeg måtte hjelpe ham, og jeg tenkte at man sikkert kunne endre dette etterpå. Jeg leste i manualen, og der klikket jeg meg fram i innstillingsmenyene. Til slutt kom jeg til menyene der det var "3 sider" som man kunne velge imellom. I manualen stod det at man kan velge språk på den siste "siden", men der er det bare to alternativer: Wii??????? og Wii?????? (erstatt ? med kinesiske (eller japanske) tegn, hvor disse er de to nederste valgene på siste siden i manualen.) Isteden for de fire det står i manualen. Jeg har også prøvd den nederste på siste siden (systemformatering), men detn starter opp igjen med den samme kommunistiske tonen. Er det noen som har en løsning på dette problemet? Takker for alle svar som kan senke juleroen! EDIT: Konsollen er kjøpt på Elkjøp Lørenskog btw Endret 27. desember 2007 av Submoose
Kalle_92 Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Kan du ikke snakke med Elkjøp, hvor du kjøpte denne konsollen?
Submoose Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 Problemet da er jo ventetiden. Hadde jo vært fint om den funka nå og ikke om 1-2 uker.
Uncle Scrooge Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Er vel bare å trykke helt ned til venstre når du er i wii menyen. Så kommer det opp en skjerm med to ikoner, da trykker du på det til høyre. Så kommer det opp en meny med 4 alternativer. Der trykker du pila til du kommer til meny nummer 3. ( Altså du trykker to ganger på pila). Så velger du det som står øverst på den 3. menyen. Så kommer det opp 8 bokser, da trykker du først på den helt opp til venstre, så den helt ned til høyre. Hvis det ikke funker så får du ta kontakt med El-kjøp.
Kalle_92 Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Skjønner godt frustrasjonen. vet ikke råd ellers Lykke Til!
Benbjo Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Hmm har det noe å si for øyeblikket? Kan vel spille uansett. Bare sett inn spillet så er det vel ikke noe problem. Så får dere heller stikke innom Elkjøp når dere har mulighet.
Submoose Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 (endret) Er vel bare å trykke helt ned til venstre når du er i wii menyen. Så kommer det opp en skjerm med to ikoner, da trykker du på det til høyre. Så kommer det opp en meny med 4 alternativer. Der trykker du pila til du kommer til meny nummer 3. ( Altså du trykker to ganger på pila). Så velger du det som står øverst på den 3. menyen. Så kommer det opp 8 bokser, da trykker du først på den helt opp til venstre, så den helt ned til høyre. Hvis det ikke funker så får du ta kontakt med El-kjøp. Det er det som er problemet, det er bare 2 alternativer der, på den siste siden. Det er ingen "velg språk" boks. Er det en egen Wii for Kina kanskje? Endret 25. desember 2007 av Submoose
LucarioX Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Sikker på at det ikke er en japansk Wii? Fungerer spillene som er kjøpt i Norge? Gjør de ikke det er det jo ikke sikkert at det er en europeisk PAL Wii. Du kan jo prøve å trykke på det hvite "Wii ikonet" nederst i høyre hjørne. Etter det trykker du på "skiftenøkkelen" for å komme inn på Settings menyen. Her blar du deg bort til side 3 og velger den øverste knappen. Slik skifter jeg språk. Sikker på at det ikke går? Endret 25. desember 2007 av LucarioX
Submoose Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 (endret) Jepp, har prøvd, men det er rett og slett ikke de alternativene der. Kan forresten ikke se forskjell på japansk og kinesisk skrift. Manualen, boksen og alt annet enn selve konsollen er jo europeisk. Virker nesten som om Nintendo har driti på leggen og lagt feil maskin i feil boks. EDIT: Skal skjekke om spillene virker nå. EDIT2: Nei, spilene virker ikke Endret 25. desember 2007 av Submoose
LucarioX Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Da har du nok en japansk maskin. Du kan jo maile Nintendo om problemet. Du finner mail adressen dems på Nintendo.no.
Submoose Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 Jeg går nok til Elkjøp med maskinen. Det er nok det enkleste.
MaxXRebo Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Det her må da være en horribel feil fra elkjøp sin side? her bør du få med ett gratis spill eller no syns jeg for den feilen de har gjort
PantZman Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Det her må da være en horribel feil fra elkjøp sin side? her bør du få med ett gratis spill eller no syns jeg for den feilen de har gjort Haha! latterlig. Var feil på TVen min, så nå vil jeg ha en ny en og en blu ray eller hd dvd spiller pga feilen.
Submoose Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 Det her må da være en horribel feil fra elkjøp sin side? her bør du få med ett gratis spill eller no syns jeg for den feilen de har gjort Bare for å informere deg, det er ikke Elkjøp som pakker inn Wiiene. Det er ganske vanskelig for Elkjøp å ta ut Wiiene for å teste om dem er europeiske. Innpakningen, manualen og spillet som fulgte med var på europeisk. Alt bortsett fra selve maskinen var riktig. Nintendo har begått en feil, ikke Elkjøp.
Benbjo Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Indeed. La oss saksøke Nintendo! Makan til en gjeng inkompitente folk skal man lete lenge etter. Endret 25. desember 2007 av Benbjo
OlaOlablakken Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Det her må da være en horribel feil fra elkjøp sin side? her bør du få med ett gratis spill eller no syns jeg for den feilen de har gjort Hehe,dummeste jeg har hørt :-) Ikke Elkjøp som har gjort feilen ...dessuten tror jeg nok guttungen overlever uten for store psykiske problemer...Kanskje han fikk litt friskluft i løpet av julen ? :-)
Submoose Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Skrevet 25. desember 2007 Neida, han klarer seg nok hehe. Får dra med klagomobilen til Elkjøp på torsdag. i værste fall så må han nok, akk ja, gå ut
aloras Skrevet 25. desember 2007 Skrevet 25. desember 2007 Det her må da være en horribel feil fra elkjøp sin side? her bør du få med ett gratis spill eller no syns jeg for den feilen de har gjort Hehe,dummeste jeg har hørt :-) Ikke Elkjøp som har gjort feilen ...dessuten tror jeg nok guttungen overlever uten for store psykiske problemer...Kanskje han fikk litt friskluft i løpet av julen ? :-) At gutten overlever uten store psykiske problemer tviler jeg ikke på, men det er vel ganske frustrerende å få seg en spillkonsoll til jul som man ikke kan spille på i romjulen, da jeg personlig syns det er mest kos å spille
Submoose Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Skrevet 27. desember 2007 Vært på Elkjøp og fikk bytta idag. Nå funker alt som det skal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå