Gå til innhold

Lov å ta med seg stasjonær-PC( gaming) til militæret?


held hofftage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers er det nok lite populært at du drar den med deg.

Helt korrekt! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta med deg noen stasjonær datamaskin på seksmannsrommet du kommer til å bo på i framtiden. Tiden i miliæret er ikke for spilling, men å bli kjent med andre og oppleve nye ting. Å benke seg foran en svær datamaskin hver ettermiddag kommer nok til å bli sett negativt på av så godt som alle...

 

Ta mitt råd og ikke ta den med uansett. Jeg tviler på at noen tillater at du tar den med i det hele tatt. Har du ikke råd til en bærbar datamaskin nå, kommer du til å ha det etter noen måneder i førstegangstjeneste.

Lenke til kommentar
Ellers er det nok lite populært at du drar den med deg.

Helt korrekt! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta med deg noen stasjonær datamaskin på seksmannsrommet du kommer til å bo på i framtiden. Tiden i miliæret er ikke for spilling, men å bli kjent med andre og oppleve nye ting. Å benke seg foran en svær datamaskin hver ettermiddag kommer nok til å bli sett negativt på av så godt som alle...

 

Ta mitt råd og ikke ta den med uansett. Jeg tviler på at noen tillater at du tar den med i det hele tatt. Har du ikke råd til en bærbar datamaskin nå, kommer du til å ha det etter noen måneder i førstegangstjeneste.

 

Hællvette :(

Lenke til kommentar

Hvis du skal på rekruttskole på madla kommer du nok ganske sikkert på ti-manns rom. rommet skal ryddes hver dag, og det er ikke tillatt med private ting som står fremme ved inspeksjon. På leiren er det ikke internett tilgang på rommet, og du må gå ned til kantina/velferden for å få tilgang til slikt. Når du blir stasjonert videre kan det variere veldig sterkt på hva slags praksis som er vanlig. Hvis du absolutt må ha pc på rekrutten er nok bærbar det eneste reelle.

Lenke til kommentar
Åssen er det der "lommepenge"-systemet fungerer i armyen da? er det sånn at man kan spare litt i noen mnder og kjøpe en bærbar pc senere eller er det bare snakk om lommerusk?

det er vel ca rundt 125-130 kr pr dag, skal du ha laptop til 5000 må du altså spare i ca 40 dager

nå er jo mat, klær og husrom gratis da, så du kan gå 40 dager uten å bruke noe hvis du vil...

med mindre du har telefon eller andre faste utgifter forsvaret ikke betaler for da

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis du skal på rekruttskole på madla kommer du nok ganske sikkert på ti-manns rom.

 

Har de bygget om hele leiren eller? Jeg mener å huske at de fleste rom var seksmanns.

 

Og stasjonær pc på rekrutten er forresten en dårlig idè.

Lenke til kommentar

Og i tillegg har man tilnærmet ingen tid til noe fritidsaktiviteter under rekrutten slik vi hadde det i alle fall. Da var det opp kl 0600 og ferdig i tjeneste kl 2300. Og da var man så sliten at det var rett til sengs.

Skal man ha en PC mens man er i Forsvaret er absolutt bærbar den eneste 'fornuftige' løsningen. Alternativt kan man ta med seg en konsoll, var mange som hadde slikt da jeg var i Hæren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...