Gå til innhold

Lov å ta med seg stasjonær-PC( gaming) til militæret?


held hofftage

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg klarte meg uten maskin gjennom hele rekrutten. Og med tanke på hvor mange timer jeg bruker foran maskinen på en gjennomsnittlig dag, burde de fleste klare det. Det ødelegger bare for det sosiale hvis man skal sitte å game på rommet.

 

Tjenestetid fra 06 til 23 hver dag hørtes veldig drøyt ut. Vi var en av de travleste troppene i leiren og jeg tror ikke vi hadde en eneste sånn dag. 07 til 21 var mer vanlig. Men så var jeg tross alt i Sjøforsvaret og ikke i Hæren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har de bygget om hele leiren eller? Jeg mener å huske at de fleste rom var seksmanns.

4. og 5. komp har en del timannsrom

 

Og i tillegg har man tilnærmet ingen tid til noe fritidsaktiviteter under rekrutten slik vi hadde det i alle fall. Da var det opp kl 0600 og ferdig i tjeneste kl 2300.

Aldri noen som hadde så lange dager da jeg var på Madla i alle fall. Det var vel satt opp 2 langdager i uka (til 20.00 eller noe), men det hadde mye med hva slags befal man hadde. Vi hadde stort sett ingen langdager.

Lenke til kommentar
Hvis du skal på rekruttskole på madla kommer du nok ganske sikkert på ti-manns rom.

 

Har de bygget om hele leiren eller? Jeg mener å huske at de fleste rom var seksmanns.

 

Og stasjonær pc på rekrutten er forresten en dårlig idè.

1. (sjø), 2. (luft) og 3. (sjø) kompani på Madla har såvidt jeg husker samme type kaserner, som stort sett består av 6-mannsrom og et og annet tomannsrom. 4. (luft) og 5. (sjø) kompani har andre typer kaserner med ihvertfall endel 10-mannsrom (husker ikke om det var flere kompanier).

 

Stasjonær på Madla er uansett ikke noe jeg ville ha begitt meg ut på. Det vil skape plassproblem, og er generelt upraktisk, dessuten får man ikke nett på rommet, det må man i kantinen for å få. Man har som nevnt mulighet til å kjøpe laptop gjennom milrab, og gjerne betale med dimmepengene. Ved å benytte seg av dimmepengene vil man imidlertid måtte betale rente som for min del ville ha kommet på ca 800 kr for en maskin til nesten 9000 kr, så ettersom jeg hadde pengene valgte jeg å betale alt med en gang. Jeg er også glad jeg har laptop, men du klarer alltids å vente 7 uker til du er ferdig med rekrutten. Hvis du havner et annet sted i landet er det ikke utenkelig at det kan være greit å ha med seg stasjonær pc.

Lenke til kommentar

Stasjonær PC på rommet ville ført til så mye styr at jeg ikke tror du ville synes det var verdt det uansett om du hadde fått lov eller ikke. Ingen som er tjent med at du har en egen mini-velferd på rommet heller. Førstegangstjenesten er tidenes sjanse til å skaffe seg flere gode venner. Dumt å sløse bort det med å være asosial foran PC-en. Laptop kan være fint å ha, men utifra egne erfaringer er det liten vits å ha den med i rekrutten, da du egentlig ikke har noe særlig tid til å bruke den. Den perioden bør uansett brukes til å bli ordentlig kjent med rom- og tropps-kameratene dine. De som dro opp PC-en helt fra starten av i min tropp endte opp med færrest venner. Naturlig nok.

Lenke til kommentar

Gode råd der, Husam. Likevel er det greit med en laptop som i alle fall drar litt spill, i troppen vår hadde vi det sinnsykt gøy med CS og BF2-lan i ny og ne :)

 

Uansett, stasjonær PC er mye bry, og tar mye plass, innebærer ekstra mye stress med romvask, etc. Skapene er små nok fra før, og jeg greier ikke å se hvordan du skal få plass til pc + skjerm i skapet ditt uten å invadere fellesskapet i rommet (hvis dere er heldige nok til å ha det).

 

Førstegangstjenesten er en glimrende sosial arena, og i mine øyne er stasjonær PC unødvendig og til nok bry til at du bør la den stå hjemme :)

Endret av bepe86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...