Gå til innhold

eSATA problemer med ekstern Plextor harddisk (PX-PH250US/T3)


Dammed

Anbefalte innlegg

Heisan.

 

Kjøpte meg en Plextor ekstern harddisk med 250 gb. (DENNE)

 

Den har da mulighet for eSATA, men den vil ikke fungere, så jeg tenkte å sjekke om det kan være noen innstillinger på PC-en min som er feil før jeg begynner å klage til forhandleren.

 

1. Jeg kjøpte meg en nettadapter (DENNE) som gir 5V, 2,5A. Er dette nok strøm for hardisken? Hardisken bruker 2 usb porter for å få nok strøm.

 

2. Kan det hende at hovedkortet mitt er for gammelt? Har nå MSI K9VGM (MS-7253)

 

3. Kablene som omgjør SATA til eSATA virker, har sjekket det med hardisken som er i pcen (omgjorde SATA til eSATA og så tilbake til SATA igjen).

 

4. Selve hardisken funker, den funker fint med usb kablene. Og btw, så må man bruke 2 usb porter med denne hardisken, ble rimelig overrasket for å si det mildt. Måtte gjøre mye om i bilen for at det skullle funke.

 

edit. Skriveleif

Endret av dammed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden den fungerer på USB så trekker den ikke mye strøm. Det er maks 500 mA per USB port, så 1 A er nok. Da er det ikke noe problem med nettadapteret.

 

Kjøpte selv et kabinett med eSATA. Det fungerer bare av og til, virker som det er dårlig kontakt. Er lite imponert over designet på eSATA kabel og plugger.

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem med eSATA-disker. de dukker sjelden opp om jeg kobler dem på mens maskinen er i gang, og dukker de opp får jeg beskjed om at de er tomme og uformaterte. Switcher jeg over til USB er alt i orden. Løsningen for meg var å slå dem på eller koble dem til mens maskinen er avskrudd. Da finner den diskene i oppstarten og de fungerer som de skal mesn maskinen er på.

 

Har du prøvd dette?

Lenke til kommentar

Sliter med det samme som trådstarter, bare med en WD MyBook disk. Fungerer fint under USB, men når jeg kobler den til eSATA blir den ikke oppdaget hverken i Windows eller BIOS. Har prøvd det jeg kan finne av instillinger i BIOS og prøvd alle SATA portene med SATA-eSATA overgangen. Har også prøvd 3 forskjellige SATA-eSATA overganger.

Det eneste jeg kan komme på er selve eSATA kabelen eller kontakten i harddisken.

Har også prøvd den på en annen pc og samme problemet der.

Lenke til kommentar
Sliter med det samme som trådstarter, bare med en WD MyBook disk. Fungerer fint under USB, men når jeg kobler den til eSATA blir den ikke oppdaget hverken i Windows eller BIOS. Har prøvd det jeg kan finne av instillinger i BIOS og prøvd alle SATA portene med SATA-eSATA overgangen. Har også prøvd 3 forskjellige SATA-eSATA overganger.

Det eneste jeg kan komme på er selve eSATA kabelen eller kontakten i harddisken.

Har også prøvd den på en annen pc og samme problemet der.

Hei.

Jeg vet ikke om denne tråden er for gammel, og om jeg evt. bør lage en ny?

Men jeg har akkurat samme problem med WD My Book II Home Edition, 320Gb. Fungerer sjelden bra på eSATA.

 

Jeg bruker Vista, og bruker mye den nye funksjonen som er en kombinasjon mellom dvale og hibernate. Etter at jeg gjør dette kommer disker ikke opp igjen. eSATA skal jo være HotPlug?

 

Jeg har ASUS P5B hovedkort.

 

Kan det være kabelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...