Gå til innhold

Kritikk på firmaside


Anbefalte innlegg

Sånn, da har jeg fjernet krussedullene og fjernet en hel masse av headeren. Har også omplassert innholdet litt. Footeren har ikke blitt gjort noe med, forslag på den? Kanskje litt tomt på høyreside også?

 

Vet også at det diagrammet har en annen bakgrunnsfarge enn resten av innholdet, men siden bildet ikke er bestemt, har jeg valgt og ikke tenke så mye på det.

 

130849.jpeg

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en veldig subjektiv mening, jeg klarer bare ikke å se at hans kruseduller kan bety noe særlig. En bedriftsprofil bør være gjennomtenkt, og ikke minst fortelle noe som bygger videre på hva bedriften gjør, eller vil gjøre. Posten er mer gjennomtenkt. I mine øyne er postens kruseduller gjort med et mer personlig preg, det er forskjeller på streken og de har ikke fått en photoshop effekt (outer glow). På noen av bilene til posten er denne streken en slags vei, som fortsetter rundt en klode, som forteller meg at posten leverer mange steder.

 

Men for all del, ingen sier at det jeg kommenterer er riktig, bare mine meninger.

 

Det som fikk meg til å reagere var at du kalte det lite profesjonelt. Personlig mening har lite med hva som er annerkjent som en profesjonell løsning eller ei. Som du sier her er design høyst personlig. Det man kan si noe profesjonelt om er det andre har nevnt. Hvor går linjene på sidene. Hva er alignet opp mot hva. Hvordan er teksten formatert osv. Personlig hadde jeg ikke noe problem med de løse linjene da for alt jeg vet ble tatt ut på flere områder i tv reklame, print, biler, visitkort osv. Alt vi ser her er en side bare....

 

Jeg synes trådstarter bør ta imot konstruktiv kritikk, men også tørre å stå for egne meninger. Siste variant nå har mistet mye preg og er mer en A4 masse produsert design. De streken gav ett litt personlig preg.

 

Andre siter som bruker motiverte og utmotiverte streker og kruseduller med suksee:

http://www.cortesmedia.com/

http://www.enila.fr/

http://www.semente.net/content/flash/index.html

http://www.cicchitti.com/ <-- Virkelig tatt streken langt!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Forskjellen er vel at stekene på sidene du har linket til er unike og passer fint til designet. Strekene til trådstarter er både uorginale og fremdeles lite pene.

 

Per vilken definisjon? Abstrakt er abstrakt...er linjene i pannen til en gammel man uetiske?? De er jo bare der. Er sprekken i muren du går forbi hverdag uproposjonale fordi de ikke følger en formel? De er abstrakte former og det underlig at man kan bedømme de ut fra en forvetning.

 

Så da blir vel spm...hvis firma har en profil som skal ha noen slike streker...for de representere..tja.."tidjslinjer"..eller "prosjekter over tid"..eller noe...ideen er å ha streker som henviser til en slik tanke. Hvordan bør trådstarter da gå frem? Hva er en unik strek som passer til en rød bakgrunn? La oss løse utfordringen og gi designet ett personlig preg isteden for å rakken ned på en idee han hadde.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Forskjellen er vel at stekene på sidene du har linket til er unike og passer fint til designet. Strekene til trådstarter er både uorginale og fremdeles lite pene.

 

Per vilken definisjon? Abstrakt er abstrakt...er linjene i pannen til en gammel man uetiske?? De er jo bare der. Er sprekken i muren du går forbi hverdag uproposjonale fordi de ikke følger en formel? De er abstrakte former og det underlig at man kan bedømme de ut fra en forvetning.

 

Så da blir vel spm...hvis firma har en profil som skal ha noen slike streker...for de representere..tja.."tidjslinjer"..eller "prosjekter over tid"..eller noe...ideen er å ha streker som henviser til en slik tanke. Hvordan bør trådstarter da gå frem? Hva er en unik strek som passer til en rød bakgrunn? La oss løse utfordringen og gi designet ett personlig preg isteden for å rakken ned på en idee han hadde.

 

AKIRA

Istede for å kverulere kan du vel la trådstarteren svare for seg selv. Snakker hverken om formler eller etikk, men min personlige og subjektive mening om hans kruseduller, som han nå forsåvidt har fjernet. Konstruktiv kritikk betyr nødvendigvis ikke å fortelle han hva han skal gjøre annerledes, men om en kan begrunne hvorfor jeg syntes det ikke passer inn, er pent eller nødvendig bør det holde - så får det være opp til trådstarter om han vil høre på meg eller ikke.

 

Setter strek for min kritikk og din kverulering der.

Lenke til kommentar

Du lytter jo til kritikken, dette var mye bedre! Du har trukket klarere vertikale linjer, fjernet blokkjustering av tekst, fjernet klusseduller, og minsket header.

 

Hvis målet er å lage en side der det ikke planlegges å skrives mye, men som skal oppleves som fyldig, stilig og lettlest, samt ha ett design i hovedsak bestående av to streker, så må du jobbe mye hardere med typografien.

 

Ta en titt på denne artikkelen

http://www.alistapart.com/articles/settingtypeontheweb

se særlig på resultatene som denne

http://www.alistapart.com/d/settingtypeont...ample_grid.html

 

Siden denne artikkelen er på har svært god typografi, snapp opp ideer fra den!

 

Du burde også bestemme deg for en justering på siden, og det enkleste vil være venstrejustert tekst.

 

Flytter du bildet til venstre som i eksemplet får du en stram ramme med tekst rundt bildet også, som i eksemplet.

 

En annen ting er at når jeg ser på eksemplet ditt så ser jeg primært to streker fremdeles. Hvis du skal benytte så sterk rødfarge så vil oppmerksomheten trekkes mot den. Hvis du gjør strekene vesentlig smalere, og mer harmonerende med hverandre, samt at du sørger for at det er en overskrift som trekker mer oppmerksomhet enn strekene.

 

Du kan med fordel også benytte lysere tekst og mørkere bakgrunn, slik at kontrasten mellom tekst og bakgrunn blir litt mindre.

Lenke til kommentar

Heisann, og takk for mye bra kritikk! :)

 

 

Prøvde på enda en ny variant, ble dette litt rart? Synes det ble bra på en måte, men samtidig er jeg fortsatt ikke helt fornøyd. Hva synes dere om det?

 

131729.jpeg

 

synes siden forbedret seg mye, og jeg liker den virkelig. pent!

men, én ting. hva er den lyse skriften over bildet helt øverst til venstre?

 

Skjønte ikke helt hva du mente? :)

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar

Jeg liker det siste utkastet ditt bedre enn de andre.

 

Jeg savner fremdeles bruk av en farge til, strammere linjer vertikalt, og endring av tekst orientering i footer.

 

Bildet på toppen og bildet i innholdet burde stå på linje vertikalt.

 

Jeg ville satt all tekst, dvs. logo, nav., og innhold på en vertikal linje.

 

Du kan med fordel bruke en annen bakgrunnsfarge enn hvit.

Lenke til kommentar

Synes det så veldig bra ut, likte disse "postenstrekene". Var ikke helt likt posten altså, vet bare ikke hva jeg skal kalle dem. Ellers så synes jeg at headeren kanskje blir litt for lang nedover? Kanskje altså. Ellers liker jeg designet ditt meget godt. Bare få bort iStock naggen, kjøp bildet! :p

 

Edit: Det siste du har postet funkte mye bedre. ;)

Så også svar på det med bildene, det forstår jeg veldig godt.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...