Gå til innhold

Kritikk på firmaside


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Holder på med et lite websideutkast, og ønsker andre sine synspunkter på det også. Jeg synes selv det begynner å se ganske bra ut, men det er helt sikkert noe som kan bli bedre. Blant annet, så vet ikke jeg om det er for mye hvit helt øverst på siden? Siden er kanskje litt for bred også, i forhold til andre skjermer som er mindre, men da er det bare å gjøre den mindre. Det ene bildet er vannmerket, så det er jeg klar over. Ønsker ikke kjøpe noen bilder, før jeg vet hvordan det ferdige resultatet blir.

 

Så, noen som har noe konstruktivt å komme med?

 

>> Clicky

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde holde siden din innenfor 960 pixler bred. Da vil man se hele siten i en maksimert browser i 1024x768 oppløsning.

 

Fin side for å sjekke browser støtte: http://www.webmonkey.com/webmonkey/99/41/i....html?tw=design

 

Husk at selv om man har 1280x1024 oppløsning på en skjerm så skal jo browseren har litt plass rundt siden også. Det kutter en hel del!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Oppdatert !

 

http://bildr.no/view/130611

 

Synes det ble veldig mye bedre nå, ja! :)

 

 

Har på følelsen av at jeg har sett den logoen før, men ellers synes jeg designet var helt greit. Litt stor avstand mellom punktene i menyen kanskje. Headeren tar også veldig mye plass.

Hmm, ja, det er mulig det, men denne logoen er i hvert fall laget fra scratch. Kan minne litt om logoen til Akademiet VGS, men hovedsaken bak logoen er at man begynner med mange idèer og kommer frem til en sluttprodukt (du ser trappa).

Lenke til kommentar
Oppdatert !

 

http://bildr.no/view/130611

 

Synes det ble veldig mye bedre nå, ja! :)

 

 

Har på følelsen av at jeg har sett den logoen før, men ellers synes jeg designet var helt greit. Litt stor avstand mellom punktene i menyen kanskje. Headeren tar også veldig mye plass.

Hmm, ja, det er mulig det, men denne logoen er i hvert fall laget fra scratch. Kan minne litt om logoen til Akademiet VGS, men hovedsaken bak logoen er at man begynner med mange idèer og kommer frem til en sluttprodukt (du ser trappa).

Krymp banneren litt til, kanskje legge inn en til slik tentakkel?

Om du ønsker fokus den teaseren, må du gjøre den større!

Lenke til kommentar

De siste forslagene minner mer og mer om Posten. Samme kruseduller, samme farger.

 

Ellers synes jeg at rødfargen er på kanten til å være for kraftig. Det er nesten så den virker skjærende. Det røde feltet føles også ganske tomt og kjedelig, og trekker etter min mening for mye oppmerksomhet fra innholdet på siden.

Lenke til kommentar
Forskjellen ligger vel i at krusedullene til posten faktisk sier noe, og gir en mening. Dine er rett og slett unødvendige og ikke spesielt profesjonelle.

 

Det er jo passe meningsløst å si! Det er en form som for alt vi vet bygger opp under en profil for hele firma. Det vi ser her er jo bare en webside. Tatt ut på en måte. Det at posten har valgt å skrive noe som folk må stirre på i ett minutt før de får knotet frem en mening og at hans bare er en form er jo to helt forskjellige aspekter og har ingen som helst sammenligningsgrunnlag.

 

Men for å åpne for at du skulle ha rett. Så tror jeg alle på forumet hadde likt en detaljert beskrivelse av hva en "profesjonell krusedull" er og hvordan det lages. For nå ble jeg riktig så nysgjerrig.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Du får ta en titt på alle postbilene som suser rundt. De har streker i alle rettninger, og jeg tenker posten umiddelbart når jeg ser utkastet ditt. Nesten alt ved dette designet minner om posten, faktisk så mye at du kan få problemer med akkurat posten. Selv bildet med menneskene minner om det posten bruker.

 

Du må enten droppe fargen rød, eller klussedullene.

 

Ellers så er fremdeles designet for fremtredende, og innholdet for bortgjemt. Header er fremdeles for høy og fremtredende.

 

Vertikalt er ingenting egentlig på linje. logo og bildet er ute av balanse, header er venste og høyre justert, men papribunken og menneskene står ikke på linje. Teksten er ikke på linje med noen av disse , bare nesten, og teksten er blokk justert! Hvordan har du tenkt å få til blokkjustert innhold på en nettside? Logo og bilde er vel justert nogenlunde likt til venstre, men har forskjellig bredde. Footer er sentrert, men ingen ting annet er det.

 

Du har god linjeavstand og det er bra.

 

Jeg ser ikke helt for meg hvordan designet skal fungere godt med andre sider enn forsiden, da header er for høy. Innholdet er også for lite vektlagt, og det er bare plass til en liten kolonne med tekst og dermed ett budskap på forsiden. De færreste er så fokuserte.

 

Du kan heller ikke designe med blokkjustert tekst, da dette ikke vil fungere i praksis.

Lenke til kommentar
Forskjellen ligger vel i at krusedullene til posten faktisk sier noe, og gir en mening. Dine er rett og slett unødvendige og ikke spesielt profesjonelle.

 

Det er jo passe meningsløst å si! Det er en form som for alt vi vet bygger opp under en profil for hele firma. Det vi ser her er jo bare en webside. Tatt ut på en måte. Det at posten har valgt å skrive noe som folk må stirre på i ett minutt før de får knotet frem en mening og at hans bare er en form er jo to helt forskjellige aspekter og har ingen som helst sammenligningsgrunnlag.

 

Men for å åpne for at du skulle ha rett. Så tror jeg alle på forumet hadde likt en detaljert beskrivelse av hva en "profesjonell krusedull" er og hvordan det lages. For nå ble jeg riktig så nysgjerrig.

 

AKIRA

Det er en veldig subjektiv mening, jeg klarer bare ikke å se at hans kruseduller kan bety noe særlig. En bedriftsprofil bør være gjennomtenkt, og ikke minst fortelle noe som bygger videre på hva bedriften gjør, eller vil gjøre. Posten er mer gjennomtenkt. I mine øyne er postens kruseduller gjort med et mer personlig preg, det er forskjeller på streken og de har ikke fått en photoshop effekt (outer glow). På noen av bilene til posten er denne streken en slags vei, som fortsetter rundt en klode, som forteller meg at posten leverer mange steder.

 

Men for all del, ingen sier at det jeg kommenterer er riktig, bare mine meninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...