Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driftet med mustang her om dagen, fikk 12777 poeng og var fornøyd på 5 plass, så, så jeg en som hadde 25717 poeng på første plass, tenkte det kan vel ikke være mulig.

Og det stemmte, juksing var det som skulle til.

Se her.

 

Håper de fikser det i neste oppdatering og fjerner alle cheaterne :no:

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Ford GT '06 er en av de verste bilene jeg noen gang har kjørt i GT, det er 100% søppel. Det er ikke mulig og tenke på å vurdere og puste på gassen før bilen tar en 1080 og treffer gjerdet. Jeg hater den bilen.

Den er kanskje ikke helt sivilisert, nei. Litt vrien å mestre, men det gjelder å være progressiv med høyrefoten, og ikke for "hakkete". Jevne bevegelser er det som gjelder, faktisk både på gass, brems og styring.

Lenke til kommentar
Ford GT '06 er en av de verste bilene jeg noen gang har kjørt i GT, det er 100% søppel. Det er ikke mulig og tenke på å vurdere og puste på gassen før bilen tar en 1080 og treffer gjerdet. Jeg hater den bilen.

Den er kanskje ikke helt sivilisert, nei. Litt vrien å mestre, men det gjelder å være progressiv med høyrefoten, og ikke for "hakkete". Jevne bevegelser er det som gjelder, faktisk både på gass, brems og styring.

 

Joa, men for meg så virker det som om bilen VIL snurre. Jeg gir kanskje 10% gass og den snurrer, jeg bremse mens rattet er 0.001% skjevt, og den snurrer.. Slipper jeg gassen, så prøver den og snurre noe sykt. Helt utrolig spør du meg.

Lenke til kommentar
Ford GT '06 er en av de verste bilene jeg noen gang har kjørt i GT, det er 100% søppel. Det er ikke mulig og tenke på å vurdere og puste på gassen før bilen tar en 1080 og treffer gjerdet. Jeg hater den bilen.

Den er kanskje ikke helt sivilisert, nei. Litt vrien å mestre, men det gjelder å være progressiv med høyrefoten, og ikke for "hakkete". Jevne bevegelser er det som gjelder, faktisk både på gass, brems og styring.

 

Joa, men for meg så virker det som om bilen VIL snurre. Jeg gir kanskje 10% gass og den snurrer, jeg bremse mens rattet er 0.001% skjevt, og den snurrer.. Slipper jeg gassen, så prøver den og snurre noe sykt. Helt utrolig spør du meg.

Det er slik det er å kjøre biler med rå kraft.

Lenke til kommentar
Prøv Corevetta på full QuickTune..... proff, uten noen hjelpemidler.....den er værre!

Det kan jeg skrive under på.. Den er forferdelig å kjøre på proff!

Jeg syns den er forholdsvis ganske grei å kjøre:P (med logitech g 25)

 

Den flyr av gårde, 5 giret 357 km/t :D! finnes ikke rom for 6 giret

Lenke til kommentar
Ford GT '06 er en av de verste bilene jeg noen gang har kjørt i GT, det er 100% søppel. Det er ikke mulig og tenke på å vurdere og puste på gassen før bilen tar en 1080 og treffer gjerdet. Jeg hater den bilen.

Den er kanskje ikke helt sivilisert, nei. Litt vrien å mestre, men det gjelder å være progressiv med høyrefoten, og ikke for "hakkete". Jevne bevegelser er det som gjelder, faktisk både på gass, brems og styring.

 

Joa, men for meg så virker det som om bilen VIL snurre. Jeg gir kanskje 10% gass og den snurrer, jeg bremse mens rattet er 0.001% skjevt, og den snurrer.. Slipper jeg gassen, så prøver den og snurre noe sykt. Helt utrolig spør du meg.

Det er slik det er å kjøre biler med rå kraft.

Den bilen er en ordentlig vriompeis, men jeg fant etter hvert ut at nøkkelen til å ikke spinne ut er jevne bevegelser, pluss at du ALLTID gir den "noe", dvs. at du enten gasser eller bremser slik at hjulene jobber med underlaget. Hvis ikke begynner den å skli med en gang hvis den ikke er i rett linje. Etter hvert merker du at du faktisk kan kjøre ganske aggressivt med GT40 også, det gjelder bare å vite når du ikke kan gjøre det.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det var en kar som drev med proffesjonell dirtracing og gocart som sa "Vil du holde deg på veien og ha best mulig bakkekontakt må du alltid ha hjulene iverksatt". Dvs alltid gass, brems, clutching eller en eller annen form for interaksjon mot hjulene.

 

EDIT:

Å bare slippe gassen uten at du er i ferd med å gjøre noe annet, innen racing, er som å slippe rattet med full brems på regnholke på riksveien.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

spørs jo helt hvilken type bil du kjører det..har man motoren bak(f eks en porsche) der fordelingen eksempelvis er 60 / 40, og man kommer i full pine mot en sving, da går det fram om man ikke har riktig hastighet inn i svingen..fordi vekten bak forskyver altfor mye kraft i retning mot forhjulene, og det blir umulig å svinge..

 

Det som gjelder er sakte inn, fort ut..always! =)

Lenke til kommentar
spørs jo helt hvilken type bil du kjører det..har man motoren bak(f eks en porsche) der fordelingen eksempelvis er 60 / 40, og man kommer i full pine mot en sving, da går det fram om man ikke har riktig hastighet inn i svingen..fordi vekten bak forskyver altfor mye kraft i retning mot forhjulene, og det blir umulig å svinge..

 

Det som gjelder er sakte inn, fort ut..always! =)

Flytte over vekten til forhjulene før svinger gjelder jo for absolutt alle biler, men du har jo rett i at porscher trenger litt kraftigere vektoverføringer enn mye annet, på grunn av vekta er plassert så langt bak.

 

Sakte inn, fort ut, ja! :)

Lenke til kommentar
spørs jo helt hvilken type bil du kjører det..har man motoren bak(f eks en porsche) der fordelingen eksempelvis er 60 / 40, og man kommer i full pine mot en sving, da går det fram om man ikke har riktig hastighet inn i svingen..fordi vekten bak forskyver altfor mye kraft i retning mot forhjulene, og det blir umulig å svinge..

 

Det som gjelder er sakte inn, fort ut..always! =)

Ingen har sagt det motsatte, men senk farten før/inn (ved å ha mindre pådrag på gassen eller som oftest ved brems). Å bremse på giret er ikke alltid like vellykket kan du si.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...