Gå til innhold

Oppgradering av PS3!?


LarzZzZz

Anbefalte innlegg

Leste for en stund siden på IT-Avisen at det skulle komme oppgradering av hardware og sånt til PS3 i den nærmeste fremtid. Dette er vel en stund siden jeg leste, men tror dere det er sant? Finnes det nytt info?

 

Hadde vært kanonbra om Sony gjorde det slik, at det mulig å sende PS3'en inn for en hardware-oppgradering. Minne, CPU osv. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er meget lite sannsynlig da utviklere må ta utgangspunkt i den "dårligste" hardwaren" ps3-eiere sitter med. Et eksempel er at ingen spill til X360 blir utviklet med harddisk som et krav, da Core-versionen mangler dette.

 

Ser du virkelig for deg at Sony skal ta inn 6 millioner konsolle og oppgradere disse?

Sunn fornuft er viktig å ha i denne teknologiske tidsalderen. ;)

Lenke til kommentar

Del av meningen med spillkonsoller er at man har en statisk hardware som ikke endrer seg/endrer seg minimalt slik at alle spill til plattformen kan spilles, uten å være redd for å ha nok GB, GHz, Geforce, yadda yadda yadda for å i det hele tatt spille det. Hvis det i det hele tatt skulle komme hardware-oppgraderinger, er dette for spesiellt interesserte som driver med utvikling eller lignende, eller som har et utrolig trang til å leke med maskiner...

Lenke til kommentar

Tipper trådstarter mener at sony "oppgraderer" cpu'en på PS3 ved å gå for lavere nm på Cell prosessorene og RSX. Den eneste konsekvensen dette får er lavere varmeutvikling om mindre behov for kjøling. Det er bare å se på hvordan de har krympet ps2 fra den første modellen til den modellen som kommer nå over jul. Alle spill funker like bra i de nye og gamle utgavene.

 

Det vil garantert komme en mindre utgave av ps3 når den har vært på markedet om noen år og de klarer å skvise hardwaren inn i en mindre boks. Tipper vi får se dette om ca 2 år, så det er ikke noe du bør satse på å vente på.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Kom jo ein slags oppgradering til Nintendo 64 ein gong i tida hugsar eg. Ein måtte ha den for å spele spel som Donkey Kong 64 (trur eg).

 

Men kanskje det dei snakka om var harddisk? Er jo lett som puddersnø å oppgradere harddisken i Playstation 3 då.

 

Var det ikke en sånn ting du satt i en luke på toppen av N64 (ikke spill luken), tror den økte ram-en til 4mb slik at du kunne spill større spill som donkey kong 64.

Lenke til kommentar
Kom jo ein slags oppgradering til Nintendo 64 ein gong i tida hugsar eg. Ein måtte ha den for å spele spel som Donkey Kong 64 (trur eg).

 

Men kanskje det dei snakka om var harddisk? Er jo lett som puddersnø å oppgradere harddisken i Playstation 3 då.

 

Var det ikke en sånn ting du satt i en luke på toppen av N64 (ikke spill luken), tror den økte ram-en til 4mb slik at du kunne spill større spill som donkey kong 64.

 

jo stemmer det, hadde en sånn en selv jeg,

Lenke til kommentar

Da har jeg nok lest feil på en link jeg ikke finner igjen.

 

Uansett, hadde vært veldig bra om de faktisk puttet inn penger i en slags "oppgradering av hardware-senter".

 

Samme som M$ har et senter for ødelagte 360'er. Ikke rakk ned på meg, jeg sier sannheten, og just as you all know. Spiller selv 360, men fy så jeg blir lei av å sende den inn hele veien. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...