Gå til innhold

Utmerket service fra Netshop


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Det er helt tydlig i victurus sitt første innlegg at han antar trådstarter mente at diskene ville være på netshop sitt lager i løpet av disse 2 timene, og klare for salg. Siden dette aldri blir kommentert antar jeg det samme. Hvordan er det mulig å få tak i harddiskene så raskt? Med mindre man springer i nabobutikker å kjøper, eller får de sendt med jetfly, virker det heller som om disse er underveis.

 

Riktignok heter det:

"It takes two to tango", men:

Det som er tydlelig er at brukerne "genesis" og "victurus" forfølger ett poeng i en debatt som for meg ihvertfall er synonymt med kverulering.

God jul! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett par innlegg med off-topic er fjernet. Jeg gjør oppmerksom på at det ikke er lov til å kapre tråder, det vil si poste en link til sin egen tråd i andre brukere sine tråder for å enten tiltrekke oppmerksomhet eller spore av temaet i andre sine tråder.

 

(Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding)

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at det er vanskelig å se noen rød tråd i ditt siste innlegg, genesis. Slik jeg forstår det så står du og victurus fremdeles på at disken allerede var på vei til NetShop når Osse-Mon tok kontakt. For meg blir dette altfor tynt, og jeg føler at dere griper til alt uansett hvor lite sannsynlig det er. Jeg gjentar at NetShop ikke har bestilt varer uten at disse ligger i sortimentet, og det er ikke uvanelig at det tar to timer før varen er på plass. De fleste kjører bud mellom leverandør og butikk/lager.

 

Jeg er ikke uenig at NetShop har vist kritikkverdig service i andre saker. Jeg har tvert i mot vært med på å sterkt kritisere de i andre tråder. Nå er det ikke disse sakene denne tråden handler om. Denne tråden handler om det Osse-Mon oppfatter som god service. La oss holde oss til det, og ikke alle disse andre sakene.

Lenke til kommentar
Sendte mail til Netshop, der jeg spurte hvorvidt de kunne skaffe den seagate-disken jeg ville ha.

Én time etter jeg sendte mailen fikk jeg svar med beskjed om at de ikke hadde disken inne, men at den i løpet av to timer ville dukke opp i webshop'en.

 

Da hadde de nok allerede disken i bestilling. Hva er så spesielt med det? Det er flott at Netshop svarte så raskt, det skal de ha. :)

Lenke til kommentar
Riktignok heter det:

"It takes two to tango", men:

Det som er tydlelig er at brukerne "genesis" og "victurus" forfølger ett poeng i en debatt som for meg ihvertfall er synonymt med kverulering.

God jul!

 

start IKKEdiskusjon.no davel?

 

 

Victurus!

Kan du spare deg for slike innlegg? Prøv heller å få debatten inn på et noe mer konstruktivt spor?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Sendte mail til Netshop, der jeg spurte hvorvidt de kunne skaffe den seagate-disken jeg ville ha.

Én time etter jeg sendte mailen fikk jeg svar med beskjed om at de ikke hadde disken inne, men at den i løpet av to timer ville dukke opp i webshop'en.

 

Da hadde de nok allerede disken i bestilling. Hva er så spesielt med det? Det er flott at Netshop svarte så raskt, det skal de ha. :)

Hvor får alle det fra at de har hatt den i bestilling når den ikke lå i sortimentet? Etter å ha jobbet noen år i bransjen så vil en mer logisk slutning være at ettersom den ikke er lagt opp i sortimentet så er den heller ikke bestilt. Nå er det flere leverandører som faktisk leverer denne disken så det trenger ikke være noe problem å få den levert samme dagen dersom du bestiller tidlig.

 

Kan ikke skjønne at folk skal vise så mye vrangvilje at de mener det er mer sannsynlig at det allerede var bestilt på tross av at den ikke lå oppe i sortimentet enn det motsatte.

Lenke til kommentar

Og om en ser på det praktiske. Norek ligger hele 100M fra Netshops lokaler. Så du skal ikke se at de kan skaffe ikke lagervarer og evnt nye varer på svært kort tid.

 

Alle butikker jobber utfra å tjene penger. Hva ellers? Det er ikke mange som driver på det grunnlag at de har interesse og lyst bare. Ofte møter en jo de i butikkene som virker som de overhode ikke har lyst til å selge noe, man er bare til plunder og brydderi.

 

Det at den kom så fort er jo svært god service. Jeg synes rask levering er god service. Det er flere av dagens nettbutikker som ikke har noen dagen etter levering, men kanskje innen uka. Netshop har det klart til henting før jeg rekker å kjøre ditt rett etter jeg trykka ok på bestillingen.

Lenke til kommentar
Hvor får alle det fra at de har hatt den i bestilling når den ikke lå i sortimentet? Etter å ha jobbet noen år i bransjen så vil en mer logisk slutning være at ettersom den ikke er lagt opp i sortimentet så er den heller ikke bestilt. Nå er det flere leverandører som faktisk leverer denne disken så det trenger ikke være noe problem å få den levert samme dagen dersom du bestiller tidlig.

 

Kan ikke skjønne at folk skal vise så mye vrangvilje at de mener det er mer sannsynlig at det allerede var bestilt på tross av at den ikke lå oppe i sortimentet enn det motsatte.

 

Jeg har ikke sett noen bekreftelse på at den ikke var i sortimentet, eller ikke var i ferd med å bli det. Dette er ikke snakk om vrangvilje, men å forholde seg til fakta.

Lenke til kommentar
Kan du spare deg for slike innlegg? Prøv heller å få debatten inn på et noe mer konstruktivt spor?

 

Vel, når dere rett og slett peprer folk som prøver å belyse saken litt annerledes og kaller oss kverrulanter og andre fine adjektiv, så synes jeg det hele rett og slett blir altfor lavmælt. At vi ikke får lov til å komme med kritikk uten å hetses sier vel litt om diskusjonsevnen. Jeg har ramset opp poenget mitt flere ganger uten at noen i det hele tatt vil vurdere det.

 

Tror enda at bestillingen var igang når den mailen gikk inn, og kunden var heldig med tidspunktet. Kunden må gjerne overbevise seg selv om at en nettbutikk gikk til innkjøp av et helt sortiment basert på den ene kundens ønsker, og den beslutningen ble tatt i det sekund førstelinjesupport så den mailen.....

 

Jeg sier ikke at teorien min er absolutt fakta, det er bare det jeg tror er tilfellet. Men uansett, jeg skal holde meg unna diskusjonen her, ser uansett ikke å poenget med diskutere med dere når dere ikke engang prøver å se mitt poeng uten å dra frem adjektivene. :thumbdown:

 

Victurus!

Endret av victurus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@victurus:

 

Jeg tror alle fikk med seg "poenget" ditt (jeg gjorde ihvertfall det).

Jeg kan opplyse deg om at det ikke var noe "poeng" i denne tråden slik trådstarter formulerte "subject"/startet tråden.

Om dette er "lavmælt" er jeg ikke sikker på, kanskje det var *lavmål* du tenkte på? I tilfelle ja så har du jo ett "poeng".

Og hvorfor må du skrive innlegg med ett nick og avslutning som kan minne om Cæsar?

Det blir ikke nødvendigvis noe "kongeinnlegg" i debatten av den grunn :D

 

Jeg kan heller ikke se noe "poeng" i "threadcrapping" noe det er å fokusere på om varen var på lager eller ikke mtp trådstarters opplevelse av god service.

Lenke til kommentar
Hvor får alle det fra at de har hatt den i bestilling når den ikke lå i sortimentet? Etter å ha jobbet noen år i bransjen så vil en mer logisk slutning være at ettersom den ikke er lagt opp i sortimentet så er den heller ikke bestilt. Nå er det flere leverandører som faktisk leverer denne disken så det trenger ikke være noe problem å få den levert samme dagen dersom du bestiller tidlig.

 

Kan ikke skjønne at folk skal vise så mye vrangvilje at de mener det er mer sannsynlig at det allerede var bestilt på tross av at den ikke lå oppe i sortimentet enn det motsatte.

 

Jeg har ikke sett noen bekreftelse på at den ikke var i sortimentet, eller ikke var i ferd med å bli det. Dette er ikke snakk om vrangvilje, men å forholde seg til fakta.

Nå er det vel ikke akkurat jeg som må bevise dette, men heller dere. Trådstarter startet med å si at den ikke var i sortimentet. Hvor mye tydeligere kan det bli?

Lenke til kommentar
Kan du spare deg for slike innlegg? Prøv heller å få debatten inn på et noe mer konstruktivt spor?

 

Vel, når dere rett og slett peprer folk som prøver å belyse saken litt annerledes og kaller oss kverrulanter og andre fine adjektiv, så synes jeg det hele rett og slett blir altfor lavmælt. At vi ikke får lov til å komme med kritikk uten å hetses sier vel litt om diskusjonsevnen. Jeg har ramset opp poenget mitt flere ganger uten at noen i det hele tatt vil vurdere det.

 

Tror enda at bestillingen var igang når den mailen gikk inn, og kunden var heldig med tidspunktet. Kunden må gjerne overbevise seg selv om at en nettbutikk gikk til innkjøp av et helt sortiment basert på den ene kundens ønsker, og den beslutningen ble tatt i det sekund førstelinjesupport så den mailen.....

 

Jeg sier ikke at teorien min er absolutt fakta, det er bare det jeg tror er tilfellet. Men uansett, jeg skal holde meg unna diskusjonen her, ser uansett ikke å poenget med diskutere med dere når dere ikke engang prøver å se mitt poeng uten å dra frem adjektivene. :thumbdown:

 

Victurus!

Med en øl eller to mer enn jeg burde i blodet sier jeg følgende: Fjott!

 

Se forrøvrig mitt forrige innlegg.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Nå er det vel ikke akkurat jeg som må bevise dette, men heller dere. Trådstarter startet med å si at den ikke var i sortimentet. Hvor mye tydeligere kan det bli?

 

Hvordan kan du oppfatte dette som tydelig Nuffern'? Jeg foretrekker å forholde meg til fakta i slike diskusjoner, og ikke vage antagelser. Ellers synes jeg det er lavmål av trådstarter å kritisere MPX, fordi de ikke kan skaffe den disken han ønsker. Hva vet vi om årsaken til det ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå er det vel ikke akkurat jeg som må bevise dette, men heller dere. Trådstarter startet med å si at den ikke var i sortimentet. Hvor mye tydeligere kan det bli?

 

Hvordan kan du oppfatte dette som tydelig Nuffern'? Jeg foretrekker å forholde meg til fakta i slike diskusjoner, og ikke vage antagelser. Ellers synes jeg det er lavmål av trådstarter å kritisere MPX, fordi de ikke kan skaffe den disken han ønsker. Hva vet vi om årsaken til det ?

 

Har du noe fakta? Eller antagelser? (Om MPX).

:hmm:

Det ble litt vanskelig å oppfatte hva du forsøker å dokumentere her, annet enn å argumentere videre (som bl.a. "victurus") på noe (vare i sortiment/ikke i sortiment) som du/dere trolig ikke har noe annet enn antagelser om.

Blir litt merkelig å argumentere som om du kun forholder deg til fakta, når du:

 

1) ikke jobber med logistikk hos Netshop

 

2) ikke har sjekket ut med logistikkansvarlig hos Netshop.

 

Eller tar jeg helt feil her? :)

Lenke til kommentar
Har du noe fakta? Eller antagelser? (Om MPX).

:hmm:

Det ble litt vanskelig å oppfatte hva du forsøker å dokumentere her, annet enn å argumentere videre (som bl.a. "victurus") på noe (vare i sortiment/ikke i sortiment) som du/dere trolig ikke har noe annet enn antagelser om.

Blir litt merkelig å argumentere som om du kun forholder deg til fakta, når du:

 

1) ikke jobber med logistikk hos Netshop

 

2) ikke har sjekket ut med logistikkansvarlig hos Netshop.

 

Eller tar jeg helt feil her? :)

 

Hvorfor spør du om jeg har fakta om MPX, hvor har du det fra? Jeg sa bare at det kan være en naturlig forklaring på hvorfor de ikke kunne skaffe akkurat den harddisken. Hvorfor² påstår du at jeg forholder meg til fakta, når det er nettopp det jeg etterlyser? Flere har postet bastante påstander i denne tråden, selv om de i realiteten har 0 info. Det er vel ikke akkurat noe forholde seg seriøst til. :)

Lenke til kommentar
Tror enda at bestillingen var igang når den mailen gikk inn, og kunden var heldig med tidspunktet. Kunden må gjerne overbevise seg selv om at en nettbutikk gikk til innkjøp av et helt sortiment basert på den ene kundens ønsker, og den beslutningen ble tatt i det sekund førstelinjesupport så den mailen.....

For en del år tilbake sendte eg en mail til komplett og spurte om dei hadde vurdert å ta inn CF->IDE adaptere til bruk sammen med mini-itx hovedkorta dei solgte. I løpet av dagen ble fikk eg en liste over alternativer, og ei til to uker senere fikk eg to vareprøver i posten for å teste.., Så at en nettbutikk tar inn varer på forespørsel, så lenge dei tror dei kan tjene penger på det er vel ikkje noe nytt. Det står vel heller ingen plasser her i tråden at butikken gikk til innkjøp av "et helt sortiment"?

 

Men å si at en vare ikkje er i Netshops sortiment bare fordi den ikkje er synlig i nettbutikken er vel ikkje helt vantett. Dvs. eg håper at programvaren tillater dei å lage artikler uten å publisere dei i nettbutikken umiddelbart.

 

Og når moderatorer har redigert ting i denne tården så er vel ikkje nødvendig å antyde at sakligheten ikkje har vært helt i toppsjiktet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...