Gå til innhold

Utmerket service fra Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, for all del... Er jo ingen andre som etterlyser den harddisken. All credit til deg, ellers hadde Netshop aldri fyllt på lageret!!

 

Victurus!

 

Om du har så mye i mot netshop, si det gjerne rett ut.

 

Hva vet du om andre etterlyser denne harddisken? Jobber du i netshop og vet hvilket produkt det er snakk om? Om du så gjør: Shame on you for not telling

Om du så IKKE gjør: Revurdér ditt syn på service og posting på forumer. Har tanken slått deg at Netshop faktisk kan ha lagt opp dette produktet (eventuelt tidligere enn de normalt ville ha gjort det) fordi en potensiel kunde forespurte det?? I så fall er det GOD service. Butikken kunne glatt ha sagt nei. (og ville i det tilfellet ha gitt dårlig service)

 

Helt enig med deg Osse-Man, det er god service å ta seg av kunden. En kunde blir aldri bli på en butikk hvis kunden ikke får det som den vil. Netshop ser ut til å ha skjønt det, blide kunder er penger i kassa.

 

Personlig så handler jeg ikke hos butikker som er småsure hvis man spør om ting, så lenge det er innen for rimlighetens grenser.

 

Har de utstyr fra en leverandør (slik som Seagate her), men ikke har inne ett produkt som man ønsker, så skulle man kunne tro at man kan få det bestilt. Det er greit hvis man ikke handler fra den leverandøren i det hele tatt. Ved å søke på "seagate" hos MPX så kommer det opp 37 treff. Altså de handler med dem.

Lenke til kommentar
Nei, for all del... Er jo ingen andre som etterlyser den harddisken. All credit til deg, ellers hadde Netshop aldri fyllt på lageret!!

 

Victurus!

Hva er det du har problemer med å forstå, Victurus? Er det et problem å forstå at å legge opp et produkt i sortimentet for en kunde er god service? I tillegg får han nest best pris på markedet. MPX gadd ikke gjøre dette for kunden. NetShop tenker at her kan de gjøre en kunde fornøyd, og velger å legge opp varen. Hvorfor gjør de dette? Fordi de vet at god service og fornøyde kunder betyr penger. Bestillingsvarer, som dette må kalles, koster gjerne mer enn standard sortimentsvarer. Nå fikk kunden i tillegg en knallpris. Hvorfor du velger å latterliggjøre dette, er hinsides meg. Når du i tillegg har den språkbruken du har, så kan jeg ikke annet enn ta innleggene dine lite seriøst.

Lenke til kommentar
Har de utstyr fra en leverandør (slik som Seagate her), men ikke har inne ett produkt som man ønsker, så skulle man kunne tro at man kan få det bestilt. Det er greit hvis man ikke handler fra den leverandøren i det hele tatt. Ved å søke på "seagate" hos MPX så kommer det opp 37 treff. Altså de handler med dem.

 

Ja, de forhandler Seagate, men ikke disker til laptops, var beskjeden jeg fikk :)

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg har aldri sagt noe som helst om Netshop i denne tråden. Selv synes jeg det er utrolig morsomt at dere helt i slutten på tråden er typiske brukere jeg har diskutert med fra "ymse" tråder. Ikke helt lett å gi slipp på skuta visstnok!

 

Selvfølgelig er det flott at du får returen din, alt honnør til det...... -Men det har jeg aldri sagt noe om. Tror ennå ikke helt du (dere ???) har forstått hva jeg egentlig har prøvd å diskutere her. Er kanskje ikke så lett...

 

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Bare glem han victurus, han er kverulant :D

Netshop, komplett, psdata har alle god service. SHG også, stretto, fint med mange alternativer.

Har aldri hatt noen problemer med disse og handler så tusenlappene flyger rundt omkring overalt.

Noen av de sender faktiskt ut extra overraskelser hvis du er ofte kunde..

Men de som har dårlig service og lite sortiment osv er i mitt tilfelle offline butikkene her i Tromsø. Helt håpløst asså.

Lenke til kommentar

Det er lett å forstå victurus om dere bare leser om dere bare leser postene hans frigitt fra forforståelsen om at netshop bare må være steinbra. Han kommer ikke engang med kritikk til netshop...

MPX selger ikke denne disken. Så nei... denne kunne ikke bli kjøpt.

Netshop selger denne disken, og kundebehandler så at den kom inn om 2t... så ja denne kunne bli kjøpt.


Service? Nei. Salg.




At du har fått så rask behandling som du har ved retur er helt utrolig i mine termer. Etter at jeg selv måtte ha noe med servicen til netshop fikk jeg bare negative opplevelser. For alt jeg vet har de prioritert din behandling fordi du skriker ut her på forumet.


Har du lest helt hertil så håper jeg du har fått med deg det første jeg skrev, uten å ha tvingt deg selv til ikke å "forstå" posten min fordi den kanskje inneholder kritikk mot netshop.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Hos netshop henter jeg så å si alltid det jeg bestiller. De to gangene jeg har hatt retur har jeg levert de mens jeg hentet noe annet. bare fylte ut returpapiret ved innleveringen.

 

2 dager etterpå ringer de og spør om jeg vil ha penger eller om jeg vil ha noe annet da varen ikke finnes lengre. Andre gangen fikk jeg ny vare. Andre gangen var et DOA på et HK, dro ditt og fikk nytt med en gang (de tok en kjapp test venta 10 min (dette var også få dager ført jul).

 

Super butikk - som er en av mine 3 mest verdsatte.

Jeg har samme erfaring som deg. Dog jeg tok kontakt per epost først og beskrev problemt samt spurte om jeg skulle gjøre noen flere tester før jeg kom inn med varen. Svaret kom mer eller mindre umiddelbart og i løpet av påfølgende dag lå nye deler klar til henting. (Netshop Oslo)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er merkelig at folk er så kritiske til butikker som gir det jeg anser for å være god service. Det er også VELDIG tydelig at enkelte bidragsytere til denne tråden ALDRI har jobbet i et serviceyrke.

 

Uansett: Ja, det er selvfølgelig salg de har i tankene når de legger opp en ny vare. Det er det de lever av, i FØRSTE OMGANG! Det som gjør at folk kommer tilbake til dem er god service, lave priser og utvalg.

 

Selv om de forhandler merket, er det ikke dermed sagt at nyopplegging av vare skjer i løpet av en time. Forsøk å få til det samme på SIBA, Elkjøp, Elprice eller liknende. MPX fikk spørsmålet om denne disken da jeg så at de selger det merket jeg ville ha. Problemet var at de sendte tilbake en mail der det kun stod "hei. vi ha hitachi disker til bærbare" - og man bør være rimelig tett i nøtta for å ikke kunne se kontrasten til Netshops service. Og det er det god og dårlig service er: En opplevelse som er DÅRLIGERE eller BEDRE enn forventningen.

 

Jeg tror heller ikke at Netshop har trålet denne tråden og gitt meg god service på det grunnlaget. Tror heller at den raske returservicen skyldes det enkle faktum at jeg skrev en kort og konsis problembeskrivelse, med den informasjonen Netshop hadde behov for for å kunne håndtere returen min effektivt.

 

Etter å ha jobbet med service i mange år, kan jeg bekrefte at mail/brev/telefoner fra folk som hyler, skriker, er ufine eller er banale i utsagn o.l. blir plassert nedover i bunken.

 

Synes også posten skal ha kudos i denne saken, pakken min brukte én dag fra sandefjord og opp nå i julestria.

Lenke til kommentar

Victurus sitt poeng er at sannsynligheten er svært liten at netshop la opp varen bare på grunn av denne forespørselen. Du spurte om de kunne få tak i den, og svaret var var at den snart var inne, ikke at joda for deg kunne de bestille denne. De ble trossalt lagt inn i webshoppen, altså for flere. Denne disken var bestill, underveis og lagt opp til, helt uavhengig av din forespørsel.

Få nå snart dette poenget inn i nøtta =)


Hva angår plasseringen i bunkenen så kommer fordommene dine kort til gode om du siktet til meg og mitt. I mitt møte med netshop holdt jeg alltid en saklig tone, og var veldig(!) informerende i mine mailer ect. Netshop derimot var ikke bare treige, men ga vanvittig lite utfyllende svar. Noenganger svarte de ikke i det hele tatt, og noen ganger svarte de ikke på ett eneste av spørsmålene, men noe helt annet. Etter treig og veldig dårlig behandling, toppet det seg når jeg i slutten fikk en kundebehandler på tråden og han forklarte meg hvilke banale argumenter de hadde for deler av behandlingen.... ved dette punktet visste jeg at det var nok, men jeg ble heller ikke her ufin. Jeg avsluttet samtalen, og la netshop bak meg. Masse penger og masse tid ut vinduet.


"Jeg tror heller ikke at Netshop har trålet denne tråden og gitt meg god service på det grunnlaget."

Neivel, men det utelukker ikke jeg.


Posten sender en pakke fra Sandefjord til Oslo på en dag. Imponert?
kanskje ledelsen har gitt mer satsing? noe de skulle for lenge siden.

greit å vite når den (faktisk) ble hentet hos netshop, og om du mener at den er i oslo (var der du mente?) eller om du har den?


Det at noen forventer en bedre opplevelse kan også bety at de selv vil imøtekomme butikken på denne linjen. Altså en som forventer saklighet, er saklig. Det virker til at du antar mindre.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

For å bruke ditt uttrykk: Kan du få det inn i nøtta di, at Netshop kanskje så at flere ville ha varen og la den opp på det grunnlaget?

 

Hva angår sendingen av disken, så sende netshop den for to dager siden, den kom på postkontoret i går, under 24 timer senere. Jeg hentet den ca 30 timer etter at den var sendt. Og dét synes jeg faktisk er imponerende i julestria, med tanke på at posten styrer med flere titals millioner forsendelser på under en mnd...

Lenke til kommentar

For mitt vedkomne og de jeg kjenner så er Netshop en av de beste på service, leveringstid osv. Men enda så greier noe å vinkle det til noe negativt.

 

Jeg sier ikke at man skal hoppe i taket av det man burde få vente av normal god kundebehandling, men det blir mer og mer en standard at det er det som er god service, for makan til surmuling og surr det er hos flere nå, så er det en fryd å møte folk med normal folkeskikk og kundebehandling.

Lenke til kommentar

Logiman, er det noen som har prøvd å vinkle DINE opplevelser med netshop negativt? Hvor?
I mine poster har jeg ihvertfall lagt det klart frem at dette er MINE opplevelser, og de kan ikke sies annet enn negative.

Osse-mon, har du glemt hva du skrev i post #33? Jeg tar i bruk ditt sakslighetsnivå når jeg tar i bruk "nøtta"... var det noen som kastet rundt at "folk her måtte være rimelig tette i nøtta" før deg?

Det du nå sier om at FLERE vil ha varen er jo det Victurus poengterte og som jeg har prøvd å forklare! At butikker oppstår og ekspanderer kan ikke kalles service i seg selv.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det du nå sier om at FLERE vil ha varen er jo det Victurus poengterte og som jeg har prøvd å forklare! At butikker oppstår og ekspanderer kan ikke kalles service i seg selv.

Hva mener du da at er god service? At butikkene ikke tjener penger? At du får en vare gratis?

 

Butikkene ønsker å tjene penger ellers hadde de aldri startet opp. Gode priser og service er en forutsettning for å kunne vokse. Logikken fra flere her er nærmest slik at dersom butikkene tjener penger på deg så er det ikke god service. Det å lytte til kundene ved å legge opp varer i sortimentet, rask behandling av service/retur og en sterk vilje til å ta kunden på alvor er god service uansett hva enkelte måtte påstå. Dette fordi de ikke trenger å strekke seg slik. Du kan ikke kreve at de skal legge opp en vare eller behandle servicen på under ett døgn. Når man da setter det opp mot hvordan andre butikker er, så blir det desto tydeligere.

Lenke til kommentar
Victurus sitt poeng er at sannsynligheten er svært liten at netshop la opp varen bare på grunn av denne forespørselen. Du spurte om de kunne få tak i den, og svaret var var at den snart var inne, ikke at joda for deg kunne de bestille denne. De ble trossalt lagt inn i webshoppen, altså for flere. Denne disken var bestill, underveis og lagt opp til, helt uavhengig av din forespørsel.

 

Få nå snart dette poenget inn i nøtta =)

Hvor får du dette fra? Det du nå sier er totalt urimelig og viser at du har ett eneste mål med disse innleggene - nemlig å svartmale selger og trådstarter.

 

Varen lå ikke i sortimentet før kunden tok kontakt. Det betyr det samme som at varen ikke var bestilt. Netshop har ikke varer i bestilling så lenge de ikke ligger i sortimentet. De så muligheten for å få en fornøyd kunde og å tjene noen kroner og la derfor varen opp. Når de fører merket fra før trenger de ikke lage nye avtaler med leverandør/produsent, og det er bare til å bestille. Selvfølgelig er det sikker andre kunder som er interessert i varen. Når én kunde er interessert i en vare betyr det sikkert at flere er det, men man kan da ikke bruke det som hovedargument for at det var derfor de la den opp.

 

Så vær så snill og ikke kom med påstander om at varen allerede var bestilt, og at de later som om de gjorde det for kunden. Det har du ingen holdepunkter for og blir absolutt urimelig.

 

Få nå snart dette poenget inn i nøtta =)

Lenke til kommentar

 

 

Nuffern

Hvor får du dette fra?

---------->

Få nå snart dette poenget inn i nøtta =)

Det du skriver i innlegg 38 er jeg helt enig i, men du kan holde deg god for slik som "At butikkene ikke tjener penger? At du får en vare gratis?". Les inleggene mine og victurus sine uten å være så fordommsfull.

 

Du skriver i inlegg 39, "Hvor får du dette fra? " Dette er ikke MITT poeng! Det er en forklarning av victurus sitt. Det irriterte meg at folk (som har sterke fanboys tendenser) menger seg opp og ikke vil forstå victurus sitt poeng. Poenget er altså at trådstarter mener netshop gir utmerket service fordi han antar salgsavdelingen fikset denne harddisken opp kun for han.

 

 

Hvis det du skriver i inlegg 39 er rett, så er ikke dette ett gammelt poeng å få inn i nøtta, det er ett NYTT. Derfor viser også den siste setningen at du er ute etter å svartmale all kritisk tanke og fremstilling av faktiske kritiske forhold til netshop. Det er nemlig ett brudd i logikken at du forsvarer trådstarter og gir andre pepper, når trådstarter aldri har presentert hvordan systemet til netshop virker (og så langt inn i tråden uten å ha tatt for seg dette, vil det være rimelig å anta at han derfor aldri har forstått det), og derfor kunne påvise at varen ble lagt opp for akkurat ham.

 

 

Trådstarter poengterer to ting i førstetråd som er grunnen til at netshop skal ha utmerket service. Rask tilbakesvar på mail. Denne er av en annen verden enn mine erfaringer. Dog er dette salgsavdelingen, jeg vil si det er drøyt å påstå at netshop har glimrende service uten å ha hatt noe med retur ect (altså etter kjøpet), noe trådstarter ikke hadde hatt på tidspunktet. Andre punkt blir at netshop legger opp varen for han, på 2 timer.

 

 

Når jeg begynnte å lese denne tråden så jeg raskt at folk nektet å forstå vic sitt poeng. Som var at trådstarter kanskje gjorde en del store antagelser når han kalte dette utmerket service. Med det han hadde av informasjon (at disken skulle være i nettbutikken om 2timer) kunne han ikke trekke til konklusjon at dette ene og alene var på grunn av hans forespørsel. Det kan selvsagt også diskuteres hvorvidt dette ville vært utmerket service om det var tilfellet, men det er ikke det victurus påpeker.....

 

En slik presentasjon som Nuffern gir i post 39 oppklarer ting rundt dette... dog virker det ikke som om trådstarter visste dette, fordi da kunne det blitt presentert rett etter victurus sin første post. Ergo er det faktisk enda en liten glød i victurus sitt poeng. Til og med om trådstarter hadde rett i at dette ble lagt opp ene og alene for han, så var det basert på antagelser på tidspunktet han starter tråden og ga netshop ros som om det var slik.

 

 

 

Det er helt tydlig i victurus sitt første innlegg at han antar trådstarter mente at diskene ville være på netshop sitt lager i løpet av disse 2 timene, og klare for salg. Siden dette aldri blir kommentert antar jeg det samme. Hvordan er det mulig å få tak i harddiskene så raskt? Med mindre man springer i nabobutikker å kjøper, eller får de sendt med jetfly, virker det heller som om disse er underveis.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...