Eplefe Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Man skal bruke de første atten årene av livet på å ikke bry seg. Når man blir eldre er det på tide å ta et jævla standpunkt.
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 (endret) Men man neglisjerer folk som ikke bryr seg ved å LA dem ikke bry seg. Og ja, det er det, men Å stemme er ikke en rettighet, det er et privilegie som alt for mange ser på som en selvfølge. Hvis folk ikke bryr seg så får jo det være opp til de, som en del av demokratiet som andre menn/kvinner har jobbet for før har de rett til det hvis de ønsker det. Det er jo ikke ukjent at folk har det for godt i Norge til at de ser den friheten de faktisk har, men hvordan kan du klandre de når landet de har vokst opp i er såpass bra og fint? Bortskjemte er vi, men jeg tror ikke svaret er å irritere seg over personer som ikke stemmer, rett og slett fordi de ikke interesserer seg. men heller være litt ekstra snille med de som gjør det. Hvordan? Man skal bruke de første atten årene av livet på å ikke bry seg. Når man blir eldre er det på tide å ta et jævla standpunkt. Det fine med Norge er at du trenger ikke det, iallefall ikke politiskt. Det er en menneskerett å få stemme etter min mening, men ikke et krav at folk skal bry seg, fint hadde det vært ja, noe å hisse seg opp over fordi noen ikke vil? nei. Hva er vitsen med å kjempe for et demokrati, og leve i et demokrati hvis folk ikke får gjøre det de vil med stemmen sin? Uavhengig av om de bryr seg eller ikke. Endret 5. november 2008 av Snurreleif
kanonkent Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Jeg tar et standpunkt, når jeg føler at det er på tide for meg å ta et standpunkt! Akkurat nå, er politikk like interessant for meg som et heklekurs.
Minus Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Er ikke tilfeldigvis noen her som har en link til en side med gamle menn som dusjer sammen og så kommer det en flott plystresang. Når man prøver å lukke nettsiden, går det ikke ann, og man må avslutte prosessen. Send på PM om du vet linken.
Zlatzman Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Synes det er helt greit å ikke stemme dersom man heller ikke klager på resultatet.
NikkaYoichi Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Hva hadde skjedd om ingen møtte opp til stemmeurnene. Ville vi da fått loddtrekning om mandatene?
Programvare Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Hva hadde skjedd om ingen møtte opp til stemmeurnene. Ville vi da fått loddtrekning om mandatene? SSP
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Hva hadde skjedd om ingen møtte opp til stemmeurnene. Ville vi da fått loddtrekning om mandatene? Så lenge det finnes folk som Eplefè, deg og Dorian så slipper vi det, og uansett så er stein, saks, papir mye morsommere enn loddtrekning.
Nie Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 "Vennen da, du vet jeg aldri ville slått deg om du ikke fortjente det!" Betryggende å høre fra typen? 8D
kanonkent Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 "Vennen da, du vet jeg aldri ville slått deg om du ikke fortjente det!"Betryggende å høre fra typen? 8D Haha, betryggende
Minus Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Synes det er helt greit å ikke stemme dersom man heller ikke klager på resultatet. Ja, er vel en gyllen regel det at man ikke får klage om man ikke har stemt. Dette må da bare gjelde om man har stemmerett, selvsagt.
Eplefe Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 "Vennen da, du vet jeg aldri ville slått deg om du ikke fortjente det!"Betryggende å høre fra typen? 8D Samme regelen jeg følger, det.
Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Gamerz.. looks at this =) Minnes de gamle dager, med N64 og Sega konsollen^^ Sonic <3 For ikke å glemme Supernintendo Med Mario.. Jeg vet hva jeg skal fiske frem fra loftet da jeg kommer hjem
Dorian Gray Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Men, vil ikke det å stemme blankt være det samme som å ikke stemme? Nei, fordi man viser at grunnen til at man ikke stemte var fordi man hadde et synspunkt om at ingen av partiene er verdt å stemme på, eller at ingen av dem har klart å kapre interessen din. Å ikke stemme er latskap. Og personlig synes jeg ikke man burde ha rett til å søke om stipend til videre utdanning eller få uføretrygd eller tjene på de felles goder som de som stemmer har gitt deg hvis man ikke stemmer. Så lenge det er en mulighet for å stemme blankt så er det ingen grunn til å ikke gjøre.
Benor Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Men, vil ikke det å stemme blankt være det samme som å ikke stemme? Nei, fordi man viser at grunnen til at man ikke stemte var fordi man hadde et synspunkt om at ingen av partiene er verdt å stemme på, eller at ingen av dem har klart å kapre interessen din. Å ikke stemme er latskap. Og personlig synes jeg ikke man burde ha rett til å søke om stipend til videre utdanning eller få uføretrygd eller tjene på de felles goder som de som stemmer har gitt deg hvis man ikke stemmer. Så lenge det er en mulighet for å stemme blankt så er det ingen grunn til å ikke gjøre. +1 Om man ikke stemmer, bør man egentlig bare holde kjeft.
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Litt vel drastisk synes nå jeg. Det er ikke det at jeg er lat at jeg ikke stemmer, det er rett og slett fordi jeg ikke ser poenget i det nå jeg ikke har satt meg ordentlig inn i politikken, blir litt som å skyte et skudd i mørket. Og ja "sett meg inn i det" osv osv, jeg har ikke interesse av det, pluss at jeg føler at siden jeg ikke vet hva søren 90% av det politikerne snakker om betyr, og ingenting av det har rammet meg enda på en sånn måte at jeg føler at jeg må si "Ja dette krever forandring!" og derfor stemme for forandring. Ikke min feil at politkerne ikke gir meg personlig et grunnlag til å stemme på akkurat de, jeg vil heller ikke stemme på et parti fordi jeg er enig i et par saker som helse og eldreomsorg, da 3-4 partier sier ja til det, men alle de er uenig i f.eks økonomi som jeg ikke har peiling på. Skjønner du problemet? Ja kall meg gjerne dum, ignorant, og uvitende, men jeg er ikke lat bare fordi jeg har vanskeligheter for å lære nye ting og effektene dette vil ha for meg og andre.
Snurreleif Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 Eller bare gi f? For meg personlig er det ingen forskjell og derfor bryr jeg meg ikke med det. Så lenge jeg vet at grunnen er det samme som om hvis jeg hadde stemt blankt, så får jeg ikke dårlig samvittighet, og det vil ikke påvirke noe annet enn en statistikk uansett. Konklusjon: Hva vil bli annerledes om jeg går og stemmer blankt, enn å ikke stemme? Nei, fordi man viser at grunnen til at man ikke stemte var fordi man hadde et synspunkt om at ingen av partiene er verdt å stemme på, eller at ingen av dem har klart å kapre interessen din. Så lenge jeg vet at jeg ikke stemmer pga samme unnskyldning ser jeg ikke problemet, praktiskt sett er det ingen som helst forskjell.
Kverulantus Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 ta nu en liten pause fra diskusjonen og mor dere med dette
Mikkel™ Skrevet 5. november 2008 Skrevet 5. november 2008 *Mikkel casts fear on Migrene* *Migrene resist's Mikkel's fear* *Migrene casts burden on Mikkel* *Mikkel is affected with burden* *Mikkel suffers a 150 HP loss from burden* *Migrene gains 250 exp*
Anbefalte innlegg