Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gulost.

Hvis man sier hvitost kan man like godt si kvitost. Og da begynner jeg automatisk å tenke på et par geiter som jukker på hverandre et sted ute på vidda.

True dat.

Skrevet
Gulost.

Hvis man sier hvitost kan man like godt si kvitost. Og da begynner jeg automatisk å tenke på et par geiter som jukker på hverandre et sted ute på vidda.

Jeg sier kvitost. Ikke min feil at dialekten min er slik. :p

neieninei, rensdyr indrefilet som er stekt på gassgrill utendørs i sola :D

Fysj, rein. >.<

Skrevet (endret)
OK, banan med kaviar hørtes sært ut. Tar du bananen på brødskiva med kaviar eller bare kaviaren rett på bananen?

Kibs, om du prøver kaviar og hvitost, skal jeg prøve banan og kaviar.

Brød eller knekkebrød -> kaviar -> bananskiver oppå.

Sure. Skal du ha bilde med proof i morgen?

Jeg kan også ta et bilde, men det kan ta noen dager før jeg får lagt det ut. Den PC-en jeg sitter på nå har ikke kameraprogrammet jeg bruker instalert. Endret av Olum
Skrevet
neieninei, rensdyr indrefilet som er stekt på gassgrill utendørs i sola :D
Fysj, rein. >.<
Du beviste akkurat at du ikke aner hva du snakker om. :yes:
Skrevet

Jeg spiser ikke norvegia, og nekter å uttale meg om den er hvit eller gul. Synnøve er derimot hvit. :)

Jeg kan også ta et bilde, men det kan ta noen dager før jeg får lagt det ut. Den PC-en jeg sitter på nå har ikke kameraprogrammet jeg bruker instalert.

Excuses, excuses. :roll:

Skrevet
Gulost? Innlandsord.

Det heter hvitost!

Når ble den osten hvit?

Når ble den gul?

Det eneste gulet på osten er stort sett skorpa / voksen / whatever som beskytte de som kommer i sånn funky trekantsaker.

Skrevet
Du beviste akkurat at du ikke aner hva du snakker om. :yes:

Som om jeg kan noe for at jeg er ganske kresen? xD

Rein, elg, rype, hare, lam, sau. Takler ingen av delene. :p

Hval, derimot. :love:

Skrevet
Når ble den gul?

Det eneste gulet på osten er stort sett skorpa / voksen / whatever som beskytte de som kommer i sånn funky trekantsaker.

Sammenlign gulosten med et hvitt papirark. Er den da hvit? Nei tenkte ikke det. Den er GUL!

Hval skal jeg ikke si noe om siden jeg ikke har smakt det, men alt det andre der er skikkelig nam.
Skrevet
Når ble den gul?

:love:

Jeg kommer fra Ås, men det betyr ikke at jeg har bondedialekt =D. Som mamma ^^...

Jeg kommer fra nordnorge, det betyr at jeg snakker nordnorsk. Og da kommer "kvit" automatisk. =/

Skrevet (endret)
Når ble den gul?

Sammenlign gulosten med et hvitt papirark. Er den da hvit? Nei tenkte ikke det. Den er GUL!

Hval skal jeg ikke si noe om siden jeg ikke har smakt det, men alt det andre der er skikkelig nam.

Hval kan være godt det å men hvis den ikke er fersk så smaker den tran :ermm:

Endret av Gramex
Skrevet

Da er du heldig. :(

Skrevet

Sammenlign hvitosten med et gult papirark. Er den da gul? Nei, det er den heller ikke.

Den er HVIT!

Evt. som de sier i Trøndelagen, KVIT!

Rein smaker bare godt i bolleformat kalt Joika :love:

Og det er det eneste viltet som smaker noe særlig godt.

Tror jeg holder meg til krøtter og svin :p

Skrevet (endret)

Kan dere ikke bare kalle det Ost?

Edit: Når jeg tenker emg om nå så husker jeg ikke om jeg har kalt det gulost eller hvitost før. Utrolig irriterende.

Endret av Hamaestra
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...