Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Teletubbies er jo verdens dølleste barneshow. Bare hypnotiserende og lite stimulerende, oppfordrer unger til å være zombier.

 

Mummitrollet er bra saker.

Og du studerer pedagogikk, ja? Fyren som har laget både drømmehagen og teletubbies er en utrolig flink pedagog som får til å øke barns attention span og underbevisst lære dem eller forberede dem på ting voksne sliter med å si eller få barn til å forstå eksplisitt.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du studerer pedagogikk, ja? Fyren som har laget både drømmehagen og teletubbies er en utrolig flink pedagog som får til å øke barns attention span og underbevisst lære dem eller forberede dem på ting voksne sliter med å si eller få barn til å forstå eksplisitt.

Jeg trenger da ikke være enig med all verdens pedagogiske ideer likevel? Jeg har hørt om den pedagogiske ideen bak, jeg synes likevel det er døllt. Repetisjonen er grei, det er bare positivt for små barn, men det kan gjøres på bedre måter synes jeg.

Lenke til kommentar

Det beste hadde selvfølgelig vært å ikke brukt TV.

Fra et puristsynspunkt: Kanskje. Fra en pedagogs: nei. Spørsmålet er vel heller om du bruker TV-en som barnevakt, eller om det er noe dere gjør sammen. Om sistnevnte kan det være like nyttig og lærerikt som bøker.

Det er jeg veldig, veldig enig i. Akkurat som jeg synes det er bra å bruke dataspill, bøker, lek osv. Poenget er jo rett og slett ikke å la én måte overta helt for resten.

 

Tenkte mer som barnevakt ja. Mulig TV kan være like godt som bøker og lignende. Det har jeg ikke undersøkt enda, da unger er nok langt i fremtiden for min del.

Psjt, du snakker jo om kjerring og barn hele tida :p

Lenke til kommentar

Jeg har forresten en drittdag. Konte i morra, og er ikke egentlig klar, noe jeg burde være for et så enkelt fag.

Våknet opp til morran i dag med helt tett nese og ømme mandler, og vondt i hodet.

 

I tillegg fant jeg ut at neste konte er i et annet fag enn det jeg var 100% sikker på at jeg meldte meg opp til, greit nok, jeg prøvde egnetlig å melde meg opp på denne også, men det er bare en uke til, og jeg har ikke powerpointer som forelesninger osv. liggende :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...