Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundet twitter i går kveld. Lurer på hva man skal finne på nå.

>mest retvitret.FLAC

Det forandrer dessverre ikke det faktum at datasmurf ikke følger deg :(

Skrevet

Jeg ser ikke helt tilknytningen mellom twitter og katt.

Derimot ser jeg en tilknytning mellom Twitter, Facebook og lignende.

Det er ingen tilknytning mellom Twitter og Facebook. De er antonymer.

Skrevet

Det er ingen tilknytning mellom Twitter og Facebook. De er antonymer.

Det er det iallefall ikke. Rik og fattig er antonymer. Facebook og Twitter er så og si det samme.

Skrevet

Gi meg ett godt argument.

Antonym = motsetninger. Som Rik og Fattig. Pen og Stygg. Tjukk og Tynn.

Facebook er en sosial kommunikasjonsportal, på lik linje med Twitter. De har kanskje sine egne metoder, men i grunn og bunn er de det samme. En internettportal for å kommunisere med folk som egentlig ikke bryr seg.

Skrevet

Ja, vi er det samme, det er du òg. Et menneske. Det kommer ann på hvilket nivå du sammenligner på. Facebook og Twitter gjør den sosiale kommunikasjonen på litt forskjellige metoder, men ikke nok til å bli sammenlignet som Antonymer.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, vi er det samme, det er du òg. Et menneske. Det kommer ann på hvilket nivå du sammenligner på. Facebook og Twitter gjør den sosiale kommunikasjonen på litt forskjellige metoder, men ikke nok til å bli sammenlignet som Antonymer.

Agree to disagree? :p

Endret av Vida
  • Liker 1
Skrevet

Vel, Facebook og Twitter er begge sosiale medier, men Facebook er mer en portal mens Twitter baserer seg mer på mikroblogging, er det ikke så? Twitter er vel nærmere Tumblr enn Facebook.

Tror jeg blogget noe om det der i oppstarten av kurset jeg tar.

Skrevet

Nettbasert fag for å få mine manglende 5 studiepoeng. Ingen eksamen, kun 4 obligatoriske innleveringer. Letteste jeg har vært med på innen skolerelaterte ting siden jeg startet på barneskolen i '93.

• Liker 1
Skrevet

Det finnes faktisk dypere utdanninger innenfor sosiale medier, men dette er mest fokusert rundt om kulturen og samfunnet som oppstår i slike sosiale medier. Så nylig en times lang presentasjon om Youtube og kulturen til folket som henger der med blogger og videoer og lignende. Det var svært interessant å se.

Skrevet

Ja, vi er det samme, det er du òg. Et menneske.

Pft. Administratorer er mer enn mennesker.

Det kommer ann på hvilket nivå du sammenligner på. Facebook og Twitter gjør den sosiale kommunikasjonen på litt forskjellige metoder, men ikke nok til å bli sammenlignet som Antonymer.

Greit nok. Begge er sosiale medier, men de er to ulike sosiale medier. Det blir som bøker: Bibelen og Norges Lover er begge bøker, men mens den ene er en samling nyttig informasjon du får bruk for gjennom hele livet, inneholder den andre store mengder svada og har vært utdatert i mange, mange år.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er de ulike sosiale medier, det har jeg også poengtert flere ganger.

FOKUSET her var derimot bruken rundt ordet Antonym.

ord som betyr det motsatte av et annet, mots I synonym 'fattig' og 'rik' er antonymer

Facebook er IKKE det motsatte av Twitter, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...