Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slimda: er du seriøs nå?

Jeg er veldig seriøs. Linux-utopien vil aldri fungere i en vanlig bedrift. Det tar for mye tid og penger i forhold til Windows og Microsoft som alle er kjente med fra før av.

Og for de som sitter med Windows 7? >.>

Jeg vet det står Windows Vista der, men programvaren er for Windows 7 også. Samme fremgangsmetode.

Lenke til kommentar

Slimda: er du seriøs nå?

Jeg er veldig seriøs. Linux-utopien vil aldri fungere i en vanlig bedrift. Det tar for mye tid og penger i forhold til Windows og Microsoft som alle er kjente med fra før av.

Det er absolutt det dummeste jeg har hørt og empirien sier at det er feil. Kanskje om du jobber med masse ingrodde windowsfolk eller folk som beint nekter å lære seg noe nytt, men det er på ingen måte en utopi.

 

Lockin er dessuten jævlig dyrt.

 

Edit: Dette er dessuten med den forutsetning at bedriften det er snakk om i utgangspunktet ikke er teknisk orientert. Selv da er det på ingen måte upraktisk. Opplæring kreves i alle typer software uansett.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Det er absolutt det dummeste jeg har hørt og empirien sier at det er feil. Kanskje om du jobber med masse ingrodde windowsfolk eller folk som beint nekter å lære seg noe nytt, men det er på ingen måte en utopi.

 

Lockin er dessuten jævlig dyrt.

 

Edit: Dette er dessuten med den forutsetning at bedriften det er snakk om i utgangspunktet ikke er teknisk orientert. Selv da er det på ingen måte upraktisk. Opplæring kreves i alle typer software uansett.

Vi har masser av spesialprogrammer som bare fungerer i Windows. Da hjelper det lite med våte Linuxdrømmer.

 

folk flest vet ikke hva linux og windows er, men de fleste har windows hjemme, og føler seg dermed bedre tilrettelagt med Win-PC på jobb.

Lenke til kommentar

Da har du jo plutselig forandret premisset, for du nevnte "seriøs bedrift" uten å ta med enda et krav - nemlig windows-spesifikke programmer.

 

Og nei, det stemmer ikke. Det er snakk om en rask tilvenningssak, og det finnes en haug med multiplattformprogrammer. At det ikke passer inn din versjon av "en seriøs bedrift" er nå så, men det gjør det ikke til et automatisk utelukket alternativ.

 

Jeg er forresten helt sikker på at den lock-inen over tid koster dere langt mer enn et eventuelt annet standpunkt på OS ville gjort. Husk at de fleste vanlige bruker knapt jobber med OSet, men med programmene på toppen. Med andre ord spiller det ingen rolle hva slags miljø de er "vant til".

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...