Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mens jeg ikke liker Hellas. For mange grekere. For mye ouzo og shady, lokal musikk.

Jeg er mer fan av Frankrike generelt, samt Øst-Europa. Det er varmt nok, jeg kan ta bilder av ting, shoppe, sightseeing og jeg er ikke så alt for stor fan av bading i saltvann, så det går også greit. Sunlounging kan gjøres i parker, så. :wee:

Lenke til kommentar

Jeg og frøkna pleier å ha shoppe-ferien i påsken, da gjerne storbyferier. I år ble det Marbella Spania mens i fjor var det Nice i Frankrike. Mens laxeferien blir om sommeren med nesten bare soling og bading...

 

Nå har jeg ingen referanser om fastlandet Hellas, men øyene er helt fantastisk. Menneskene er svært hyggelige og klimaet er superb.

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar

Aha ... Selv pleier jeg å ha daffedager hjemme alene i påska mens resten av familien tilbringer dagene i Spania, hovedsaklig La Manga hvor vi har leilighet, og bruker sommeren på festivaler og Stavanger. Evt. et par uker i en eller annen by utenfor Norden.

 

Jeg har vært flere ganger i Frankrike og Spania (og landets tilhørende øyer) enn jeg har i Sverige, og flere ganger i England enn i Danmark.

Burde kanskje begynne å utforske resten av Norden, evt. dra til Nordland og lenger nord en eller annen gang, men får meg aldri til å gjøre. De eneste som kan være interesserte i å være med på noe slikt, har alt tilbragt noen år på forskjellige steder i nord pga. skole / jobb / militær.

 

Jeg får vel bare avvente 10 år til jeg for håpentligvis har tatt lappen og fått jobb som gjør at jeg kan kjøre Norden og Europa rundt et par år på rad. ^^

Lenke til kommentar

Jeg forstår, utrolig kult å ha leilighet i utlandet da.

 

Personlig har jeg aldri hatt noe spesielt ønske om å besøke de skandinaviske landene, siden klimaet er det samme. Bilferie orker jeg ikke, er redd for å ha kjørt 5000km for så å bli dritlei av å kjøre (pluss at jeg får maaange km på bilen som jeg ikke vil :nei:)

 

Jeg har fått reist hele Norge da, var på båt i førstegangstjenesten og vi seilte opp og ned norskekysten i et år ca. MYE fint å se...

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar

Fastlandet i Hellas sucks stort sett. Spesielt Athen. Drittby. Over 40 grader, tiggere, gypsies, og rumenere som stjeler. Har bare dårlige erfaringer fra Athen, og har vel vært der 8-9 ganger.

 

Men øyene derimot, er helt fantastiske. Grekerne er hyggelige og serviceinnstilte, og er ikke særlig dyrt her heller. Strendene er gode og bra temp. i vannet. Så jeg storkoser meg :)

Lenke til kommentar

Fastlandet i Hellas sucks stort sett. Spesielt Athen. Drittby. Over 40 grader, tiggere, gypsies, og rumenere som stjeler. Har bare dårlige erfaringer fra Athen, og har vel vært der 8-9 ganger.

 

Men øyene derimot, er helt fantastiske. Grekerne er hyggelige og serviceinnstilte, og er ikke særlig dyrt her heller. Strendene er gode og bra temp. i vannet. Så jeg storkoser meg :)

 

Har hørt (og blitt advart) akkurat det samme angående fastlandet. Øyene derimot har jeg opplevd, og er heeelt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Elendig :ninja:? Er det elendig at det har vært minusgrader ute to netter på rad? Nei, det som ER elendig er at det sikkert blir det i natt og når jeg skal sove i telt :lol:. Får ta det med ei klype salt

 

Her har jeg hatt i meg 3 timer søvn og i tillegg har jeg en dårlig dagsform. Glad jeg slipper å styre med servering og rydding/vasking i bryllup i dag :w00t:

 

Telttur i minusgrader blir jo sikkert koselig :!:

Lenke til kommentar

Man, det kjipeste med å være småbarnsforelder for en natt er at de lett våkner et par ganger, og før man har lært seg å sove igjennom alle de små lydene og bare våkne når de virkelig setter i gang så våkner man fryktelig ofte. Var kun en gang det ikke var falsk alarm av de ... tja, fire? Jeg våknet. Hva har toåringer mareritt om?

Lenke til kommentar

Jada, sovepose som tåler ned til 3 minus, ullundertøy, fleecegenser og balaclava :love:. Skal ikke stå på utstyret, blir sikkert ei koselig natt.

 

Man, det kjipeste med å være småbarnsforelder for en natt er at de lett våkner et par ganger, og før man har lært seg å sove igjennom alle de små lydene og bare våkne når de virkelig setter i gang så våkner man fryktelig ofte. Var kun en gang det ikke var falsk alarm av de ... tja, fire? Jeg våknet. Hva har toåringer mareritt om?

 

At Atlassie ble bortført? Eller at lille Timmy aldri fikk hjelp nedi brønnen?

Lenke til kommentar

Tja, han roet seg jo fort ned når han fikk se Atlas. Sovnet igjen da han fikk en ny bleie, en flaske med vann og Atlas inn på rommet liggende ved siden av sengen hans. Sikkert godt mulig. Nå spiser vi druer, og guttene er i bare bleien, fordi jeg tenker det blir dusj etterpå og så ut med bikkjen som ikke har fått gjøre annet enn å tisse i dag, og ut med tante som ikke har fått seg en røyk i dag. Nå spiste Lucas en druestilk.

 

Tenkje me finne fram disse her i dag:

29934_421319466759_556641759_5807450_3577827_n.jpg

29934_421319406759_556641759_5807442_6089759_n.jpg

Endret av Eplefe
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...