Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faen assa, jeg blir sur på meg selv! klarte å bli full på 6x0,5 og litt sprit... Føler meg som ei fjorten år gammel jente, værste var at jeg spøy i natt :/

I all verden. Glemt å spise?

Spiste ikke så lenge før jeg begynte å drikke, er også ufattelig dårlig idag fatter det faen ikke

Lenke til kommentar

Faen assa, jeg blir sur på meg selv! klarte å bli full på 6x0,5 og litt sprit... Føler meg som ei fjorten år gammel jente, værste var at jeg spøy i natt :/

I all verden. Glemt å spise?

Spiste ikke så lenge før jeg begynte å drikke, er også ufattelig dårlig idag fatter det faen ikke

Fått i deg noe du ikke burde altså?

Dårlig hb?

Lenke til kommentar

Det har ikke så veldig mye med mengden du har i deg. Det er konsentrasjonen i blodet som er avgjørende (Altså den såkalte promillen). Og dette igjen avhenger av hva du har spist og hva du blander med. Noen stoffer gjør at alkoholen blir fortere tatt opp i blodet, mens andre gjør at det går senere. Når det går senere pisser du ut mye av alkoholen når du går på do, og derfor trenger mer alkohol for å få samme promille. Samme om du drikker fort eller sakte. Drikker du fort, vil konsentrasjonen av alkohol være større i kroppen og det er lettere for at mer går ut i blodet før du pisser det ut, enn når du drikker sakte.

I tillegg er det lettere å bli dårlig hvis du har dårlig væskebalanse i kroppen når du drikker, ikke bare hvis du er sulten.

Grunnen til at du er dårlig i dag er nok fordi du drakk fort, og fikk i deg lite vann. Sprit krever mer vann enn øl, pga alkoholprosenten. Jo mer alkohol i blodet jo mer vann trenger du for å opprettholde væskebalansen. Alkoholen gjør at hjernen får lite vann, og det er derfor hodepinen kommer dagen etterpå. Og det er derfor du trenger mer vann når du drikker alkohol enn ellers. Vannet kommer rett og slett ikke frem til hjernen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er noe sånt på meg også. :p

Meste av øl that is. Og det var i den første russetida mi, for 6 år siden. :p

Da vi gikk ut 10., delte en kompis og jeg en femdunk hb, samt at jeg drakk cognac og champis jeg hadde bøffa hjemmefra. Fantastisk! :p

Og i 2006 var jeg på ei grisefyll som involverte 2 liter cognac, 6 øl og hjemmelaga tyrker på voerspielet, karsk i maxien til festen og så drikke til jeg fikk blackout på festen, spyttet på dashbordet i maxien hjem, spyttet på sjåføren (stefaren til en av mine beste venner, ikke et av mine stolteste minner, vel, ikke et minne engang, det er hva de andre i maxien fortalte meg i ettertid, jeg husker ikke at den festen og uka før og etter noen sinne hadde skjedd og lå bakfull i 3-4 dager etterpå. Ifg. folk burde jeg vært sendt på sykehuset for pumping, men jeg skulle hjem! (Ja, jeg er idiot på bygdefest i fylla, har også stikki fra sykehuset en gang jeg våkna der og innbiller meg jeg sku pumpes.))

Lenke til kommentar

Føler meg ganske heldig som aldri har opplevd å bli så full at jeg får blackout:p Pleier som regel ikkje å hugse hva jeg har sagt når jeg har vert ute men ikke noe mer enn det. Greier som oftest å kontrollere meg og så gjør lite dumt.

 

Forstår egentlig ikke hvordan du kan bli så full at du har null kontroll:p Var avsluttningsfest på onsdag for VGS elever her i området. Jeg var sjåfør og måtte passe på en venn som var helt vekke. Spydde og låg å rulla seg rundt i spyet, holdt på å slå meg ned når jeg prøvde å hjelpe han. Å få kontakt med han var umulig, og lite fornuftig som kom ut av han når han prøvde å snakke. Endte med at vi måtte sende han på pumping.

 

Er det noe jeg hater så er det slike personer på fylla. Ødelegger egentlig bare hele kvelden vist du er med dem.

Lenke til kommentar

Gaah, vi har ikke vann :(

Bosted: Midt i Sahara?

Midt i Aust-Agder. Har ikke fått dusjet eller pusset tennene mine eller noen ting.

 

Men det driter jeg i akkurat nå! :D Var nettopp på skolen og hentet karakterutskriften og i de fem avgangsfagene fikk jeg:

Engelsk: 6

Geografi: 5

Matematikk 1T: 5

Naturfag: 5

Samfunnsfag: 5

:new_woot:

 

Edit: Og der kom vannet tilbake!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...