Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

5.4 eller 5.5 i snitt i år forøvrig.

Men for helvete da. Er jeg den eneste dumme her?

Leif kommer for å understreke det jeg sier.

Hei! Jeg er også dum! :)
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt tilfelle: Jeg klarte oppgaven med glans, og overasket begge sensorene med mine kunskaper om feilsøking på forsterker, bruk av oscilloscope, signalgenerator, strømforsyning og andre måleinstrumenter..

Jeg har lagt merke til at alle de som får 6ere enten går elektro, helse, media eller idrett. Sikkert fordi de får lettere oppgaver i og med at de ikke er så smarte som oss på SSP.

Dobbelposting, men jeg må bare svare på denne her.

Hvor har du det fra at de på yrkesfag er mindre smarte enn de på SSP? Det at de går på yrkesfag viser jo bare at de vet hva de vil med livet sitt. I motsetning av 90% av folkene jeg går i klasse med. De på yrkesfag jobber gjerne med fagene fordi de har en interesse av det. Ytterst på SSP som jobber i alle allmennfagene.

Det er min erfaring at kravene elevene møter på de yrkesfaglige skolene generelt sett er lavere. Kan ta et eksempel fra min tid der det var tre stykker på tre forskjellige skoler som leverte samme innleveringsoppgaven i norsk. Hun som gikk helse og sosialfag fikk 6. Han som gikk byggfag fikk 5 og han som gikk almenn fikk 3.
Skrevet (endret)

I mitt tilfelle: Jeg klarte oppgaven med glans, og overasket begge sensorene med mine kunskaper om feilsøking på forsterker, bruk av oscilloscope, signalgenerator, strømforsyning og andre måleinstrumenter..

Jeg har lagt merke til at alle de som får 6ere enten går elektro, helse, media eller idrett. Sikkert fordi de får lettere oppgaver i og med at de ikke er så smarte som oss på SSP.

Dobbelposting, men jeg må bare svare på denne her.

Hvor har du det fra at de på yrkesfag er mindre smarte enn de på SSP? Det at de går på yrkesfag viser jo bare at de vet hva de vil med livet sitt. I motsetning av 90% av folkene jeg går i klasse med. De på yrkesfag jobber gjerne med fagene fordi de har en interesse av det. Ytterst på SSP som jobber i alle allmennfagene.

Det er min erfaring at kravene elevene møter på de yrkesfaglige skolene generelt sett er lavere. Kan ta et eksempel fra min tid der det var tre stykker på tre forskjellige skoler som leverte samme innleveringsoppgaven i norsk. Hun som gikk helse og sosialfag fikk 6. Han som gikk byggfag fikk 5 og han som gikk almenn fikk 3.

Det er greit at du sier det. Det jeg reagerte på var Coa`s utsagn om at de på yrkesfag var "mindre smarte". Kravene på linjen du går på har ingenting med "smarthet" å gjøre.

edit: leif.

Endret av Mchansern
Skrevet

Slapp av folkens, jeg er mer gjennomsnittlig...

Fikk 4 på samfunnsøkonomieksamen jeg mer eller mindre tok på sparket, men det var bedre enn det jeg fikk i standpunkt :roll:

I fail at life, FML. *gåtildeppetråden* :nei:

Skrevet

Av 7 elever med samme / ganske lik oppgave, fikk to stk karakter 2, to fikk 3, en fikk 4, en 5 og jeg 6. Så her har vi fler elever med karakter 1-3 enn 4-6. Men det du sier om at elektro, helse, media osv generelt får bedre karakterer, vil jeg si meg enig i. Det er fler praktiske oppgaver sistnevnte grupper enn andre grupper, noe som kanskje gir oss en fordel? Personlig syntes jeg praktisk (ikke muntlig, men praktisk) er det beste og enkleste.

Skrevet

I fail at life, FML. *gåtildeppetråden* :nei:

Vi snakker LML her, kjæresten min sover søtt ved siden av meg, og livet smiler :love:

Skrevet

Tre uker i Hellas MÅ jo bli digg!

Hove, Slottsfjell og Wacken på meg i sommer, samt sikkert noen hytte- og teltturer. Har også pratet om sykkeltur innover i sverige eller i danmark, så får se.. ^_^ Den store utenlandsferien uteblir, men er egentlig like greit.

Skrevet

Ja, har fort lett for å bli sånn. Mer tid til å tenke på, og mindre som forstyrrer hodet. ... Hvorfor gikk jeg ikke på do i sta? :/

Skrevet

Hm..har noen av dere Wii?

Prøver å koble til en hvit logic3 gamepad, men den vil ikke koble seg til, bare står og blinker hele tiden og svarer ikke på kontroller. Har plugga den hvite boksen bak på wiimoten min, ja. Begge bare står og blinker og finner ikke hverandre.

Wut?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...