Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det noe vi mennesker er flinke til er det å generalisere. Aaah, the glory of generalisation. Man må jo bare elske at alle nordlendinger er alkoholikere, at alle bærumsgutter går med bandana, at alle bergensere er frekke, at alle samer har reinsdyr etc etc. Listen fortsetter i det evige. Men det som er artig er at forholdet mellom alkoholfordelingen i landet er akkurat motsatt av hva folk tror. Det er flere folk i Sør-Norge jevnt over som har alkoholproblemer enn nordlendinger jevnt over med samme problem. Mange sørlendinger har jo det for seg at om man går over Finnmarksvidda, sitter den første samen man møter på og drikker sprit. *Riste oppgitt og betenkt på hodet*

Vel..det med bergensere kan jeg vel strengt tatt si kan stemme ganske godt, dog folk fra og rundt bærum kommer på en god nr.2

Og dette er ikke snakk om ting jeg bare tror, dette er ting jeg vet fordi jeg har snakket med flere folk rundt om kring i norges land. Man danner seg et ganske så godt innblikk i hvordan folk er, hvor de kommer ifra, dialektmessig osv.

For å sitre en av de kurs-folkene som vi hadde en eller annen gang: "dere er vanvittig flinke på det å kjenne igjen mennesker, på hva akkurat den personen trenger, om vedkommende er en bedriftskunde som skal ha et nummer og intet mer eller om det er folk som trenger litt mer hjelp. Etter 2 år å sittet å hjulpet folk rundt om kring i landet så kan jeg faktisk si at Bergensere, eller...de som mener de er bergensere men som kommer fra alle de helvettes gokkplassene utenfor Bergen er noe av de frekkeste og mest uforskammede menneskene du kan komme borti. På andreplass har du folka rundt bærumsdistriktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
dumme meg forsovet seg:(

jeg hadde reist meg opp fra senga, dusja, lkedd på meg. også skulle jeg bare varme meg litt under dyna ;'(

Haha, kjenner meg igjen xD

Å så velkjent ja ;)

Endret av SpecialForce
Skrevet

Brunkrem er buruglestygt. Er en del som overdriver så inni helsike også. Har sett mange som er direkte unaturlig brune i trynet. Vi snakker brun-oransje.

Det redder jo ikke liv heller, det er heller solarium som tar liv, men da skal du ta MYE!

Skrevet
Brunkrem er buruglestygt. Er en del som overdriver så inni helsike også. Har sett mange som er direkte unaturlig brune i trynet. Vi snakker brun-oransje.

Det redder jo ikke liv heller, det er heller solarium som tar liv, men da skal du ta MYE!

tror du postet i feil tråd ;)

Skrevet

tror du postet i feil tråd ;)

Neineinei, dette var helt bevisst. Jeg gidder ikke å poste i en Schnell-tråd, jo fortere den dør, jo bedre.

Skrevet
Nei traff man et sårt punkt her frøken? :)

Ja, faktisk. Er det noe jeg hater aller mest her i verden er folk som tror at alle fra Bærum går med sossebånd, lys olabukse fra JL med strikk nederst og en piqueskjorte. Det er ikke sånn! Vedder på at hvert bygd/tettsted har uansett sånne.

Skrevet

Godt jeg ikke er bergenser av opphav, men derimot oslolending. Kan kanskje være noe i at bergensere og folk i omegn er noe frekke. Jeg har ikke noen evidens som gir meg rett til å si noe om det sånn egentlig. Men man treffer jo på frekke folk overalt egentlig.

Skrevet
Hvordan har vi det i forumkaféen det i kveld?

Gøy; helt til Schnell dro.

Nå har vi i det minste tråden hans å more oss med :p

Skrevet
Vet nesten hvordan du har det. Sitter her selv på en laptop uten skjerm med en lang ledning til en knøttliten 17" skjerm. Resten av skjermen på laptopen røyk. Heldigvis er det sånn "force second screen" ting på laptopen.

Hadde jeg hatt en ekstern skjerm hadde jeg vært overlykkelig, da kunne jeg brukt min egen laptop (skjermen på den knuste i høst og min 3. laptop fungerer ikke tastaturet på :cry:

Skrevet
Neineinei, dette var helt bevisst. Jeg gidder ikke å poste i en Schnell-tråd, jo fortere den dør, jo bedre.

joker_clap.gif

Endelig noen som har skjønt at man skal bare la slike forumtroll holde på.

Ja, faktisk. Er det noe jeg hater aller mest her i verden er folk som tror at alle fra Bærum går med sossebånd, lys olabukse fra JL med strikk nederst og en piqueskjorte. Det er ikke sånn! Vedder på at hvert bygd/tettsted har uansett sånne.
Selvsagt, til og med det lille bortgjømte stede jeg bor på har slike personer. Men du kan ikke nekte for at det er en del utav de i akkurat det området? ;)

Skjønner hva du mener, alle er ikke slik og jeg vet det, er akkurat på samme måte som enkelte tror at vi nordlendinger ikke gjør noe annet en å drikke oss dritings å drar på fiske..

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...