Mikkel™ Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 om du har Sony Er... så indikerer bare telefonen at det er mulighet for 3G nett Det har da aldri mast om det før, så er det noe som plutselig er blitt aktivert i Trondheimsområdet? Er det en H med blå bakgrunn? Eller er det bare "3G"
L4r5 Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Shikaru: Trenger du fortsat en ide til å tegne? http://voicetalentproductions.com/blog/wp-content/uploads/2009/09/sharktopus.png
Herr Brun Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 om du har Sony Er... så indikerer bare telefonen at det er mulighet for 3G nett Det har da aldri mast om det før, så er det noe som plutselig er blitt aktivert i Trondheimsområdet? Hvilken telefon har du? De fleste telefoner har mulighet for å velge at telefonen ikke skal bruke 3G. Dette sparer litt batteri, og kan av og til fikse på litt ytelsesproblemer (hvis 3G-dekningen er svært dårlig). Er det mulig du har aktivert dette før, og telefonen på ett eller annet vis har tilbakestilt dette?
A-Jay Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Bankkort med chip FTW! Jepp, den funker fortsatt fint, men må jo skifte ut uansett da det er teit å ha bankkort uten fungerende magnetstripe.
Mikkel™ Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 om du har Sony Er... så indikerer bare telefonen at det er mulighet for 3G nett Det har da aldri mast om det før, så er det noe som plutselig er blitt aktivert i Trondheimsområdet? Hvilken telefon har du? De fleste telefoner har mulighet for å velge at telefonen ikke skal bruke 3G. Dette sparer litt batteri, og kan av og til fikse på litt ytelsesproblemer (hvis 3G-dekningen er svært dårlig). Er det mulig du har aktivert dette før, og telefonen på ett eller annet vis har tilbakestilt dette? Batterisparing er bare humbug. Samme som å si at du burde skru av bluetooth for å spare strøm.
WheelMan Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Mikkel: Levetiden på iphone fordobles ved å skru av 3G, bluetooth, a-GPS og til tider wifi. Så humbug er det ikke..
Mephistopheles Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Er stort sett berre bensinstasjonar som manglar chiplesar, i tillegg til minibankar. Ser ikkje vitsen med skiten.
Herr Brun Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 om du har Sony Er... så indikerer bare telefonen at det er mulighet for 3G nett Det har da aldri mast om det før, så er det noe som plutselig er blitt aktivert i Trondheimsområdet? Hvilken telefon har du? De fleste telefoner har mulighet for å velge at telefonen ikke skal bruke 3G. Dette sparer litt batteri, og kan av og til fikse på litt ytelsesproblemer (hvis 3G-dekningen er svært dårlig). Er det mulig du har aktivert dette før, og telefonen på ett eller annet vis har tilbakestilt dette? Batterisparing er bare humbug. Samme som å si at du burde skru av bluetooth for å spare strøm. Det er det jo virkelig ikke. Har selv testa dette, og standbytiden bedrer seg betraktelig om du skrur av 3G og bluetooth.
b-real Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Bankkort med chip FTW! Agree! Får jo ikke leserproblemer heller! Så lenge du ikke skal betale noe hos f.eks NSB eller andre teite ting som ikke har sånn chip-løsning...da står du fint i klisteret når du skal ut å reise på dagen
Herr Brun Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 DET ER EN KONSPIRASJON! Gå til nyhetsspeilet og lek!
A-Jay Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Så lenge du ikke skal betale noe hos f.eks NSB eller andre teite ting som ikke har sånn chip-løsning...da står du fint i klisteret når du skal ut å reise på dagen Skyt meg om jeg tar feil, men den "reserveløsningen" som man bruker når man ikke får kontakt med terminalen (brukte den sist forrige uke) bruker vel magnetstripe? Eller er den også over på chip nå? Uansett, nytt kort er på vei.
b-real Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Så lenge du ikke skal betale noe hos f.eks NSB eller andre teite ting som ikke har sånn chip-løsning...da står du fint i klisteret når du skal ut å reise på dagen Skyt meg om jeg tar feil, men den "reserveløsningen" som man bruker når man ikke får kontakt med terminalen (brukte den sist forrige uke) bruker vel magnetstripe? Eller er den også over på chip nå? Uansett, nytt kort er på vei. Har ikke for vane å skyte folk men jeg har et kort som streiker til tider med magnetstripen, står ofte der og drar kortet flerfoldige ganger før jeg kommer igjennom. På NSB sine billettautomater så nekter kortet mitt å fungere så..tja..ikke vet jeg.
Mikkel™ Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Etter at jeg så Cities Of The Underworld i går tror jeg mer og mer på konspirasjon i USA. Hele forbanna New York er jo full av hemmelige togbaner etc for presidenter osv
Herr Brun Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Så lenge du ikke skal betale noe hos f.eks NSB eller andre teite ting som ikke har sånn chip-løsning...da står du fint i klisteret når du skal ut å reise på dagen Skyt meg om jeg tar feil, men den "reserveløsningen" som man bruker når man ikke får kontakt med terminalen (brukte den sist forrige uke) bruker vel magnetstripe? Eller er den også over på chip nå? Uansett, nytt kort er på vei. Har ikke for vane å skyte folk men jeg har et kort som streiker til tider med magnetstripen, står ofte der og drar kortet flerfoldige ganger før jeg kommer igjennom. På NSB sine billettautomater så nekter kortet mitt å fungere så..tja..ikke vet jeg. Vurdert å bestille nytt kort?
Eplefe Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 (endret) Kjenner jeg er glad for at kortet mitt fungerer som det skal, jeg. Edit: Det virket som en god idé å slette folk jeg ikke snakker med/liker fra facebook helt til å dag når jeg skal jobbe på gruppe med en av dem jeg slettet. Endret 15. mars 2010 av Eplefe
b-real Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 Vurdert å bestille nytt kort?Nei aldri...det er bare bortkastet
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 15. mars 2010 Skrevet 15. mars 2010 (endret) @Steffen: Akkurat kommet hjem etter å ha tatt noen bilder, etter å ha vært på samtale, etter å ha måkt frem bilen. Forøvrig er jeg også "lykkelig" over at jeg ikke gikk i minus på kontoen etter de månedlige fratrekkene. Endret 15. mars 2010 av Slettet-77do0b
Anbefalte innlegg