Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det bare meg eller ligner han på TV3 nå veldig på datasmurf?

edit: Nå filma de selvsagt ikke lenger han.

Endret av L4r5
Skrevet (endret)

På film har jeg sett de slår en rund takkete greie hardt med hammer på hver tinning..det var visst utbredt på slutten av 1800 tallet iflg wikipedia. Et passe kakk er visst nok til å bryte forbindelsen i forhjernen så de blir grønnsak. Veldig praktisk måte å kvitte seg med "gale" folk på, sikkert..selv om de egentlig bare trengte litt psykoterapi eller beroligende medisiner, men det var ikke funnet opp enda.

Endret av Bytex
Skrevet

På film har jeg sett kirurger gjennomføre en operasjon med vanlige latexhansker (sånne som når opp til rett over håndleddet) men i virkeligheten vet jeg at de bruker sånne som går til albuen, og i vinyl mtp. at latex er mye mer allergifremkallende. :p

Skrevet (endret)

Menstruasjon.

Menstruasjon, ofte bare kalt mens eller mensen, er en månedlig blødning fra livmora hos kvinner i fruktbar alder som ikke er gravide. Menstruasjonen er en del av menstruasjonssyklusen, som er en fysiologisk syklus, det vil si et regelmessig gjentatt forløp i kroppen, som er styrt av kjønnshormoner. Selve menstruasjonssyklusen er en nødvendig prosess for reproduksjon, altså å lage barn, men mensen er tegn på at kvinnen ikke er gravid. Blødningen oppstår når et modent egg, som er en kvinnelig kjønnscelle, frigjøres fra eggstokkene (ovariene) under eggløsningen (ovulasjonen) og egget ikke blir befruktet av sæd fra en mann. Istedenfor å feste seg til livmorslimhinnen, blir det ubefruktede egget da skylt ut sammen med hinnen og blod.

Hos kvinner har menstruasjonssyklusen en lengde på ca. 28 dager. Mensen begynner vanligvis når jentene er 11 til 16 år gamle og fortsetter til kvinnene når menopausen eller overgangsalderen først i 50-åra. Hos andre dyrearter er det bare større menneskeaper som utviser menstruasjonsyklus. Hos de fleste andre pattedyr finner man i stedet østrus-syklus.

Ordet menstruasjon kommer fra latin og betyr «månedlig».

Fun fact: Menstruasjon har samme farge som Tommy i avataren min har.

Endret av Wiciwato
Skrevet

Ser ut som bankkortet mitt og diverse ID-kort med magnetstripe og RFID klarte å snike seg med i maskinvasken og videre i tørketrommelen. De ser litt bølgete ut nå, og noen skraper, men ellers fin. Funker de fortsatt? Må jeg bytte dem ut?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...