Gå til innhold

Mer 'pynting' av Killzone 2 screens


Nonsens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo tydelig at det kun er farger som er endret, og jeg ser ikke bort ifra at dette er ting som blir realitet i spillet til release.

 

Men for all del, lag drama-drama av det.

 

Alle spillutviklere gjør det, men når Sony gjør det blir det WW3. (OMG DE HAR GJORT DET FØR FYFAEN FOR NOEN SYNDREHELVETTE).

Lenke til kommentar

Folk forsvarer Guerilla når de selv innrømmer de har pyntet, hva i alle herrens navn? De har da sagt seg "skyldig". Bildene ser "lik" ut, men ikke såpass at det er samme bildet. Rekkverket og bakken ser annerledes ut. Og, hvis dette er "tiniest bit" lurer jeg på hva de tolker "gjennomsnitslig pusset på". Prerender kanskje?

 

Jaja, skal være snill med de. "Alle" fikser på screenshots for tiden, det er ikke ett fenomen begrenset til selskap eid av Sony. Det ser ut til å bli for vane å jukse litt med bildene, skryte alt for mye av spill og det som er. Kan jo ikke tro på noe av det utviklere sier om sine egne spill for tiden :p

 

PS: Urgelol, den med stole på utviklere kontra TV-shop. Så din mening er at om andre lyger og sier svada er det greit at andre gjør det også? Virker som en dårlig løsning...

Lenke til kommentar
PS: Urgelol, den med stole på utviklere kontra TV-shop. Så din mening er at om andre lyger og sier svada er det greit at andre gjør det også? Virker som en dårlig løsning...

 

Nei, poenget var at alle produsenter pynter og fremviser alle sin tjeneste og produkter fra en best mulig side. Skal vi begynne å kjefte på Grandiosa esken? Har aldri sett en grandiosa som ser ut som den gjør på esken.

 

Og jeg forsvarer ingen, jeg bare forteller hvordan jeg ser på saken. Jeg skjønner rett å slett ikke poenget med å ta opp dette på forumet. Om dere synes at det er viktig så kan jeg godt lage en haug med tråden om Gears of Wars, Halo 3, Red Steel, Gran Turismo 5 og en masse andre spill som har PR bilder.

 

Guerilla svarte i forumet for å bekrefte at bildene var etter behandlet, og ikke fordi de var fersket.

Lenke til kommentar
Ser du at de andre utviklerene skriver at bildene er endret osv osv? Nei. Skriver de det i forumer? Nei. En av utviklerene kom over tråden og svarte.

 

Enig med deg Gaz, no biggie. Synd at ikke alle ser dette. Virker som om at dette blåses opp fordi det er Guerilla, Sony og Killzone 2.

 

Ja mange blåser det vel litt ekstra opp ettersom det er Sony, ettersom de har vært litt full av luft i det siste med tanke på enkelte utsagn på løpet av 2008.

 

Men er enig i at et er ikke mye å henge seg opp over 1 spill, da må man heller se på det i sammenheng med de andre utviklerne og som også pynter litt på bildene sine.

 

Men jeg ser mye heller på filmer fra spillet, ingame, fremfor bilder. Filmer er litt mer komplisert å trikse med og krever litt mer tid.

Lenke til kommentar
Så Guerilla hadde ikkje sagt noko som helst, om ingen hadde kommentert det? Det du seier Urgelol?

 

Uansett, ingen alt for stor forskjell på bileta. Einaste eg la merke til er kor uklår karakteren er i bilete 1 kontra bilete 2.

No biggie.

 

Uklarheten kommer av at bilde 1 er fra video i bevegelse, mens bilde 2 er et stillbilde.

 

Ellers så er det merkbar forskjell på bildene synes jeg (jeg er grafisk designer av yrke) og selv om det ikke er noe som tar lang tid å gjøre i PS er det ting som kan være vanskelig å kode i motoren. Høylys, dype skygger og ekte ambiente farger i lyset er ikke noe man ser mye av i spill. Jeg håper de får det til.

 

På en annen note så lurer jeg på hvorfor denne tråden ligger i "Felles". Hadde den vært ment som en generell diskusjon rundt pynting av bilder til markedføring av spill så hadde jeg skjønt det, men dette er en ren ps3 sak så vidt jeg kan se. Det eneste som kommer ut av å poste den i "Felles" er å skape unødvendig krangling og usakelig surr fra de som har valgt seg et firma som religion.

 

*edit: Rette litt. Skriver som en bakfull gorilla.

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
En venn av meg jobber i spillindustrien, og der han jobber har de folk som er ansatt KUN for å pynte på screenshots.

En jobb jeg greit kunne tenkt meg :p

 

Men når man ser på bildet så er det et par ting som er veldig klare, det er fargekorigert, det er justert kontrast og lagt til et mørkt område til høyre. Nå er det ikke så vanskelig å endre på dette i spillet hvis de vil at det skal se ut som bildet. Ofte legger utviklerne på disse effektene i sluttfasen.

 

Litt rart at alle skriker Ulv Ulv fordi noen vil selge produktet sitt på best mulig måte. Hvis dere produserte noe, ville dere ikke da at det ville se best mulig ut, slik at mest mulig fikk lyst å kjøpe det. Er det godt spill så blir det glemt. Er det dårlig har dere enda gode salgstall pga pene screens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
En venn av meg jobber i spillindustrien, og der han jobber har de folk som er ansatt KUN for å pynte på screenshots.

En jobb jeg greit kunne tenkt meg :p

 

Men når man ser på bildet så er det et par ting som er veldig klare, det er fargekorigert, det er justert kontrast og lagt til et mørkt område til høyre. Nå er det ikke så vanskelig å endre på dette i spillet hvis de vil at det skal se ut som bildet. Ofte legger utviklerne på disse effektene i sluttfasen.

 

Litt rart at alle skriker Ulv Ulv fordi noen vil selge produktet sitt på best mulig måte. Hvis dere produserte noe, ville dere ikke da at det ville se best mulig ut, slik at mest mulig fikk lyst å kjøpe det. Er det godt spill så blir det glemt. Er det dårlig har dere enda gode salgstall pga pene screens.

 

hvis det er fakta, at det faktisk ser slik ut når spillet kommer er det forsåvit greit, men hvis ikke, så er det veldig dårlig gjort av utvikleren og skryte på seg noe for og få solgt et produkt.

 

og hvis spillet ser slik ut hvorfor fikse på screens da?

 

hvis Epic hadde sagt at dette var in-game og kjørt fullt ut på det

gow.jpg

 

men så er realiteten slik

s_chainsawgrunt_005.jpg

 

så hadde det vært dårlig gjort av utvikleren

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...