Gå til innhold

Blitzere og SOS rasisme reiser til Sverige for å stoppe en minnestund


Anbefalte innlegg

Jeg har bare en ting å si, yttringsfrihet funker begge veier. Yttringsfrihet er ikke noe man bare kan påberope seg når det passer en selv, man må også godta det når det ikke passer en selv.

 

Demonstrantene i Sverige har lov å si sin mening, selv om de er høyreekstremister. Blitzerne har rett å si at de er uenige. SOS rasisme har rett å si at de er uenige.

Så man har rett til å si at dem er uenig ved å dukke opp væpnet med steiner å banke opp alle som ikke er enig med dem? Ganske rar form for ytringsfrihet du har.

Elsker at du prøver å legge ord i munnen på meg. Lavere enn det synker man ikke i en debatt.

 

Når har jeg sagt at vold er yttringsfrihet? Oi, det hadde jeg visst ikke nei.

Når har jeg sagt at det er greit å bevæpne seg med steiner, og banke opp de man er uenige med? Oi, det har jeg visst aldri sagt heller.

 

Alt jeg sa er at alle har lov å yttre seg, uansett. Jeg har aldri sagt at "å yttre seg"="å utøve vold".

 

Lavmål fra din side spør du meg :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/08/520597.html

 

Virkelig bra mennesker... kaster steiner mot politiet og andre, viser fingeren, maskerer seg, skyter raketter mot politiet. Norge kan være stolt av at vi har antirasister som tar i et tak for å gjøre verden til et bedre sted å være! Tenner på skoler gjør de visst også ! Enda bedre..

 

Ved nærmere ettertanke; det er menneskelig søppel hele gjengen.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Det er tydelig at blitzere setter ideologihat fremfor ytringsfrihet.

Jeg kan ikke se at det er noen forskjell på blitzerne og nynazistene. Begge drives av hat og er mot demokrati og enkeltindividets rettigheter. Begge gruppene bruker også vold og terror for å nå sine mål.

 

Den store forskjellen er at vårt samfunn ikke gjør noe for å stoppe den kriminelle aktiviteten til Blitzerne.

 

Forskjellen er vel at blitz kun er voldelige mot nazier, mens naziene er voldelige mot stort sett alle som ikke er enige med deres raseideologi, no vi har sett før.

 

 

 

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/08/520597.html

 

Virkelig bra mennesker... kaster steiner mot politiet og andre, viser fingeren, maskerer seg, skyter raketter mot politiet. Norge kan være stolt av at vi har antirasister som tar i et tak for å gjøre verden til et bedre sted å være! Tenner på skoler gjør de visst også ! Enda bedre..

 

Ved nærmere ettertanke; det er menneskelig søppel hele gjengen.

 

 

fra bizzarroworld ?

Lenke til kommentar
Forskjellen er vel at blitz kun er voldelige mot nazier, mens naziene er voldelige mot stort sett alle som ikke er enige med deres raseideologi, no vi har sett før.
Nåja. SOS Rasisme og blitz har deltatt i ganske mye faenskap av forskjellig sort, ikke kun rettet mot nazister. Dessuten er det ikke "greit" å angripe nazister, så det er irrelevant hvem de angriper.

 

PS: Jeg synes jeg ser ganske mye oftere at anti-rasistene er ute og sloss og kaster stein enn jeg ser at nazistene er det, ut fra nyhetsbildet.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Jeg har bare en ting å si, yttringsfrihet funker begge veier. Yttringsfrihet er ikke noe man bare kan påberope seg når det passer en selv, man må også godta det når det ikke passer en selv.

 

Demonstrantene i Sverige har lov å si sin mening, selv om de er høyreekstremister. Blitzerne har rett å si at de er uenige. SOS rasisme har rett å si at de er uenige.

Så man har rett til å si at dem er uenig ved å dukke opp væpnet med steiner å banke opp alle som ikke er enig med dem? Ganske rar form for ytringsfrihet du har.

Elsker at du prøver å legge ord i munnen på meg. Lavere enn det synker man ikke i en debatt.

 

Når har jeg sagt at vold er yttringsfrihet? Oi, det hadde jeg visst ikke nei.

Når har jeg sagt at det er greit å bevæpne seg med steiner, og banke opp de man er uenige med? Oi, det har jeg visst aldri sagt heller.

 

Alt jeg sa er at alle har lov å yttre seg, uansett. Jeg har aldri sagt at "å yttre seg"="å utøve vold".

 

Lavmål fra din side spør du meg :thumbdown:

 

Lavmål hva snakker du om? Har du røyka sokkene dine eller? Hva tror du vi diskuterer her? Det er venstreradikale som drar til sverige væpna med steiner og balltre for å stoppe en minnestund mot en drept kamerat. I innlegget ditt høres det ut som at du støtter denne formen for ytring. Å komme med fornærmelser mot meg er helt bak mål.

Går det under ytringsfrihet når man forsøker å tie andre som vil bruke ytringsfriheten sin?

Lenke til kommentar
Forskjellen er vel at blitz kun er voldelige mot nazier, mens naziene er voldelige mot stort sett alle som ikke er enige med deres raseideologi, no vi har sett før.

 

Ja politiet og brannmennene er jo en gjeng med nazister dem også. Det er vel helt greit at venstreradikale kaster steiner, brannbomber og raketter på dem.

Begge ideologiene er like ille og like voldelige, men de venstreradikale er mye flinkere til å markere seg selv, noe som går utover alle andre.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Man kan si hva man vil om blitz og andre autonome, men å tro at denne nazimarsjen er en minnestund er i overkant naivt.

 

Kan godt være jeg er naiv, men det er nå uansett en minnestund de sier de skal ha, og jeg synes vi bør respektere dette. Jeg har aldri vært der så jeg vet jo ikke så mye om hva de driver med da :p

 

Men sett fra min side så syns jeg SOS rasisme og Blitz spytter på graven til denne 17 årige gutten som ble grutalt myrdet fordi han hadde en mening om ett eller annet...

 

Missforstå meg rett, jeg ser ikke poenget med å barbere seg på hodet, men jeg synes ikke man skal skjære halsen over på han av den grunn...

 

Man gikk i fakkeltog når Benjamin ble brutalt drept også, og jeg kan ikke huske at jeg så noen "nynasister" demonstrere mot dette.. (sikkert fordi de synes det er like forferdelig som alle oss andre)...

 

Nei....skam dere Blitz

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Det jeg er redd for er at:

a) Nynazistene vil begynne å oppføre seg like dårlig som Blitzerne og annen pøbel på venstresiden

b) Nynazistene oppfører seg korrekt og får økt støtte/forståelse pga angrep fra pøbel fra venstresiden

 

Jeg ser det altså som veldig sannsynlig at pøblene på venstresiden som ikke vil bruke demokratiske virkemidler i tillegg til den terroren og ødelegelsene de lager også indirekte utløser en negativ utvikling.

Lenke til kommentar
En utmerket timing for å rive Blitz-huset.

 

x2. Fordrar ikke det lurvete pakket og det her heller bare bensin på bålet. Oser mangel av logisk kontinuitet på både moralbegrepene til venstresiden og deres fortsatte vilje å bryte loven.

 

Man kan si hva man vil om blitz og andre autonome, men å tro at denne nazimarsjen er en minnestund er i overkant naivt.

 

So? Det her faller under begrept ytringsfrihet, og det handler om blitzernes krenkelse av denne fundamentale rettigheten som er en grunnsten i vårt samfunn.

Lenke til kommentar
Wtf. Det er da i aller høyeste en negativ utvikling det de holder på med av seg selv også?!

Joda, men det jeg snakker om er negative effekter "i tillegg til den terroren og ødelegelsene de lager".

 

Pøbelpakk er pøbelpakk uansett om de påstår de er på venstre eller høyre fløy. Det er flere likheter enn forskjeller på Blitz og nynazistene.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det har seg nå slik at det er ytringsfrihet i vårt samfunn, selv om jeg selv ikke liker alle disse forskjellige ulike ideologiske grupperingene og hva de står for Attac, Blitz, nynazister eller hvem det nå enn måtte være.

Så må jeg akseptere at de har en lik rett som meg til å kunne ytre sin mening innenfor lovens rammer. Selv om deres budskap ifølge meg er "umoralsk”, "feil" eller "idiotisk" så er deres meninger lovelige å ytre så lenge de holder seg på matta og følger ytringsfrihetens prinsipper som den står i den aktuelle loven, og de innehar denne retten som en innbygger i et demokratisk samfunn.

 

Ikke for å støtte nynazistene, personlig er jeg 100 % imot alt de står for, men jeg har aldri sett at de (nynazistene),har reist av gårde til et sted der SOS Rasisme eller Blitz for den saks skyld har holdt minnemarsjer eller protestmarsj med den baktanke å utøve vold imot eller prøve å hindre de i å få marsjert og ytret sin mening og standpunkt.

 

Ved å gjør dette her gjør Blitz nynazistene en stor bjørnetjeneste og går nesten i dere ærend. Blitz burde være "smarte" nok til å forstå at de på denne måten får flere imot seg, og kan risikere få folk som egentlig er imot nynazistene til "å snu" og heller bli imot Blitz og sympatisere med nynazistene, fordi de oppfører seg sivilisert, mens Blitz griper til stokker og brostein, noe de har gjort gang på gang.

Blitz burde få seg en "ledelse" som er smart nok til å forstå dette prinsippet, skal du få folk med deg til å støtte ditt budskap,må kan du ikke true motparten med stein, molotovs, eller kjepper.

 

En kan sikkert anklage nynazistene for å spille på dette, et slags "svakhetskompleks", at de er den svake parten som blir sparket ned på av samfunnet og Blitz, og at de ikke vil la de få ytret sin mening igjennom marsjer, det kan så være. Men det tyder bare på at deres lederskap har skjønt noe Blitz og de andre burde lære av.

Lenke til kommentar

Enda en gang viser SOS rasisme og Blitz sitt sanne fjes, greit nok at SOS bare skal ned dit for å demonstrere men hvordan hadde folk reagert hvis Nynazister hadde demonstrert på samme måte mot minnemarkering til Benjamin Hermansen? Det er etter min mening på tide å rive Blitz-huset, hvor lenge skal vi la disse venstre-radikale anti-demokratiske voldsutøverne lage faenskap for andre?

Lenke til kommentar
Ikke engang en minnesmarkering over en drept person lar de være i fred. Avskum

Dette er ikke en minnesmarkering, det er en nazimarsj. Selv om du er uenig i de autonomes voldelige handlinger mot nazisvina så trenger du vel ikke løpe nazistenes ærend ved å spre deres løgner om at dette er en minnesmarkering?

 

Forsåvidt så deltar vel ikke SOS-Rasisme og de autonome i de samme demonstrasjonene. Blitzerne og deres europeiske venner ønsker å sabotere nazimarsjen mens SOS-Rasisme og andre antirasister deltar i en fredelig demonstrasjon. Men fiendebildet blir vel enklere om man tar SOS-Rasisme og blitz som samme ulla :)

Lenke til kommentar
Enda en gang viser SOS rasisme og Blitz sitt sanne fjes, greit nok at SOS bare skal ned dit for å demonstrere men hvordan hadde folk reagert hvis Nynazister hadde demonstrert på samme måte mot minnemarkering til Benjamin Hermansen? Det er etter min mening på tide å rive Blitz-huset, hvor lenge skal vi la disse venstre-radikale anti-demokratiske voldsutøverne lage faenskap for andre?

Så alle blitzerene er voldsutøvere nå plutselig?

 

Og disse raddisene demonstrerer ikke imot at han duden daua, de demonstrerer mot nynazistene.

Lenke til kommentar
Så alle blitzerene er voldsutøvere nå plutselig?

 

Organisasjon Blitz er voldelig og motsetter seg grunnleggende samfunnsnormer (og lover) i både Norge og Sverige, i dette tilfellet her.

 

Og disse raddisene demonstrerer ikke imot at han duden daua, de demonstrerer mot nynazistene.

 

Irrelevant. De bruker vold for å oppnå sine mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...