Gå til innhold

Blitzere og SOS rasisme reiser til Sverige for å stoppe en minnestund


Anbefalte innlegg

salem858_1197105293.jpg

 

Støtter SOS rasisme drap?

Jeg stiller spørsmålet siden Sos Rasisme og Blitz reiser til Salem i Sverige for å demonstrere mot en minnesmarkering som holdes av Svenske nasjonalsosialister. De ønsker altså å lage kvalm under en markering som skal minne en ung 17 åring som ble brutalt myrdet av en gjeng med minoritets bakgrunn.

 

Hadde dette kun vært en politisk knyttet demonstrasjon så vil jeg selvfølgelig si, kjør på og gjør hva pokker dere vil, men dette er en altså minnestund for en svensk gutt som ble brutalt myrdet.

 

Denne saken gjør meg rett og slett ille til mote…

Jeg trodde at SOS rasisme var forkjempere for medmenneskelighet og respekt ovenfor andre mennesker uansett hvordan de så ut..

 

Og siden dette er en minnes markering for en ung svensk gutt som ble brutalt myrdet av en gjeng med minoritetsbakgrunn og Blitz og SOS rasisme skal demonstrere mot dette, så støtter de jo drapet da… Enda verre er det om det skal være feil å minnes skandinaviske drapsoffer bare fordi de tilfeldigvis er etnisk Norsk/Svensk.

 

Eller forresten… det er like ille begge deler…

 

Jeg synes vold uansett politisk retning er feil, og at man skal verdsette alle mennesker uansett hudfarge eller politisk retning. Vi har bare en jordklode, og vi har faktisk ikke noe valg, vi må bo her sammen, og derfor må vi lære å respektere hverandre..

 

Kjemp i mot vold, ikke kjemp imot folk som vil minnes et grusomt drap… skam dere folkens…

 

----------------------

KILDE: Dagbladet.no

tekst hentet fra sinna.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke den nynazistiske 17 åringen de skal demonstere mot da? Eller å forfekte det drapet som ble utført?

Trodde det var mer for å vise sin holdning mot nynazisme og rasisme som bruker en død ungdom for å fronte sin sak.

 

Og SOS Rasisme har sagt at de vil holde seg vekke fra Salem fordi de ikke ønsker å bidra til en latent konflikt sistuasjon.

Lenke til kommentar
Det er tydelig at blitzere setter ideologihat fremfor ytringsfrihet.

Jeg kan ikke se at det er noen forskjell på blitzerne og nynazistene. Begge drives av hat og er mot demokrati og enkeltindividets rettigheter. Begge gruppene bruker også vold og terror for å nå sine mål.

 

Den store forskjellen er at vårt samfunn ikke gjør noe for å stoppe den kriminelle aktiviteten til Blitzerne.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Man kan si hva man vil om blitz og andre autonome, men å tro at denne nazimarsjen er en minnestund er i overkant naivt.

 

Om en blitzer hadde blitt drept av en gjeng med ungdommer, hadde ikke blitz hatt en årlig markering da? Og om så, er det noen grunn for at nynazister skal stille seg opp for å lage trøbbel? Er det naivt å tro? Hva er problemet? At nazistene samles og bruker ytringsfriheten sin?

Lenke til kommentar

Problemet er at nazistene bruker denne anledningen til å "samle troppene", utveksle erfaringer og knytte kontakter.

 

Trådstarter fremstiller denne "minnesmarkeringen" som en hvilken som helst minnesmarkering, det er ikke tilfelle. Dette er europeiske nynazisters største samling, hvert år. Nynazister kommer fra hele europa for å knytte kontakter, utveksle erfaringer og spre hatet sitt. At SOS-Rasisme ønsker å demonstrere mot nynazistene kan jeg ikke se noen problemer med.

 

De autonomes mer voldelige markering er en annen sak.

Lenke til kommentar
Problemet er at nazistene bruker denne anledningen til å "samle troppene", utveksle erfaringer og knytte kontakter.

 

Trådstarter fremstiller denne "minnesmarkeringen" som en hvilken som helst minnesmarkering, det er ikke tilfelle. Dette er europeiske nynazisters største samling, hvert år. Nynazister kommer fra hele europa for å knytte kontakter, utveksle erfaringer og spre hatet sitt. At SOS-Rasisme ønsker å demonstrere mot nynazistene kan jeg ikke se noen problemer med.

 

De autonomes mer voldelige markering er en annen sak.

Uheldigvis, for deg, er det slik i Norge og Sverige at ALLE grupper, uansett ideologisk eller politisk syn, har en rett til å ''samles, utveksle erfaringer og knytte kontakter''. Det er vel naturlig for et miljø å minnes en av sine med en fredelig markering. Hvorfor sår du tvil om nazistenes motiver rundt dette? Om noen hadde blitt drept i Køben under kaoset der for en tid tilbake, og senere hatt årlige markeringer, ville du sådd tvil rundt denne samlingen også?

 

Vil du begrense retten for nazister til å samles, demonstrere osv.? Det går ihvertfall imot alt jeg tror på.

Lenke til kommentar
Problemet er at nazistene bruker denne anledningen til å "samle troppene",

Du mener kanskje de heller i likhet med Blitzerne skulle få lov å okkupere et hus i Oslo sentrum som de kunne bruke som samlingssted? Og så kunne de jo i likhet med Blitz male propagandaen på ytterveggene og bannere rundt huset. Og så kunne de trygt trukket seg tilbake til huset hver gang de hadde i samlet tropp hadde trakkasert eller angrepert grupper, ambassader eller politikere som de ikke likte?

Lenke til kommentar
Den 9. desember 2006 gikk i overkant av 1000 svenske patrioter i tog gjennom forstaden Salem utenfor Stockholm. Salem er en av mange forsteder i Sverige med omfattende fremmed befolkning. For Salembeboere har fakler og tunge støvler nærmest blitt førjulstradisjon da svenske nasjonalister, nazister og bekymrede borgere har gått i tog hvert år for å markere sin avsky mot drapet på en ung skinhead, Daniel Wretstrøm (16). Wretsrøm ble angrepet og drept av åtte rasefremmede etter at han var blitt identifisert som rasist. Ingen av gjerningsmennene ble idømt fengselstraff, til tross for at en av dem, Khaled Odeh, skar over Wretstrøms hals fra øre til øre.

 

http://www.norgespatriotene.org/artikler_sos.htm

 

Om halvparten av innholdet i den artikkelen stemmer så er det ikke rart SOS rasisme reiser til Sverige for og lage bråk, det er jo bare småting i forhold til andre ting som de har gjort..

Lenke til kommentar

Eneste de venstreradikale oppnår med dette er et større hat på nynazistenes side. Blitz får jo gå i tog og demonstrere hele tiden og hvis dem møter motstand griner de selvfølgelig etter ytringsfriheten. Nei det er på tide å rive ned blitzhuset og behandle dem på samme måte som nazistene, dette er hva som skjer når hjernvaska radikale drittunger får for mye makt.

 

Hva hadde skjedd om hundrevis av nazister hadde kommet væpnet med steiner for å ødelegge fakkeltoget mot Benjamindrapet?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Hva hadde skjedd om hundrevis av nazister hadde kommet væpnet med steiner for å ødelegge fakkeltoget mot Benjamindrapet?

Nettopp...

Men det er vel liten tvil at begge handlinger er like forkastlig...

 

Selvfølgelig bør man minnes slike grusomme handlinger, slik at man minner alle på at det skjedde, og kanskje forhindre at slike grusomheter skjer igjen...

 

Slik meningsløs vold som dette dreier seg om er så vanivittig urettferdig...

 

Og Jeg føler at SOS rasisme støtter drapet ved å motdemonstrere i en slik minnestund...

Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si, yttringsfrihet funker begge veier. Yttringsfrihet er ikke noe man bare kan påberope seg når det passer en selv, man må også godta det når det ikke passer en selv.

 

Demonstrantene i Sverige har lov å si sin mening, selv om de er høyreekstremister. Blitzerne har rett å si at de er uenige. SOS rasisme har rett å si at de er uenige.

Lenke til kommentar
Jeg har bare en ting å si, yttringsfrihet funker begge veier. Yttringsfrihet er ikke noe man bare kan påberope seg når det passer en selv, man må også godta det når det ikke passer en selv.

 

Demonstrantene i Sverige har lov å si sin mening, selv om de er høyreekstremister. Blitzerne har rett å si at de er uenige. SOS rasisme har rett å si at de er uenige.

Så man har rett til å si at dem er uenig ved å dukke opp væpnet med steiner å banke opp alle som ikke er enig med dem? Ganske rar form for ytringsfrihet du har.

 

Så også at ødeleggelsene allerede har begynt.

Ved 16.20-tiden ble det meldt om småbranner på to skoler i Salem. Brannmennene som kom for å slukke brannene skal ha blitt møt med steinkasting.
Endret av Myagos
Lenke til kommentar
En utmerket timing for å rive Blitz-huset.
Enhver tid er en god tid for å rive det huset. Men ja, dette her føyer seg inn i rekken av argumenter for å gjøre det også.

 

SOS Rasisme har jeg aldri hatt noe til overs for, de er imot rasisme fra nordmenn mot andre, men de er tydeligvis helt klart for andre typer rasisme. Det ser vi eksempler på i mange "demonstrasjoner" (slagsmål og faenskap) de har deltatt i f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...