Gå til innhold

Blitzere og SOS rasisme reiser til Sverige for å stoppe en minnestund


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke engang en minnesmarkering over en drept person lar de være i fred. Avskum

Dette er ikke en minnesmarkering, det er en nazimarsj. Selv om du er uenig i de autonomes voldelige handlinger mot nazisvina så trenger du vel ikke løpe nazistenes ærend ved å spre deres løgner om at dette er en minnesmarkering?

 

Forsåvidt så deltar vel ikke SOS-Rasisme og de autonome i de samme demonstrasjonene. Blitzerne og deres europeiske venner ønsker å sabotere nazimarsjen mens SOS-Rasisme og andre antirasister deltar i en fredelig demonstrasjon. Men fiendebildet blir vel enklere om man tar SOS-Rasisme og blitz som samme ulla :)

 

De er ikke nøyaktig samme ulla, Blitzerne er de voldelige idotene, mens SOS Rasisme er de dobbeltmoralske grineungene som alltid går i tog når noe skjer med en innvandrer, men nekter å gå i tog hvis en nordmann blir skadet eller drept grunnet hudfarge eller syn på innvandring(som i tilfellet med den drepte 17-åringen i Sverige).

 

Så alle blitzerene er voldsutøvere nå plutselig?

 

Og disse raddisene demonstrerer ikke imot at han duden daua, de demonstrerer mot nynazistene.

 

Jeg sier ikke at alle er voldsutøvere men en stor del er det, akkurat som hos nynazistene. Og jeg gir egentlig svarte i om de demonstrer mot nynazistene og ikke den drepte 17-åringen, alle grupper burde ha rett til å gå i tog for å minnes en person uten at noen prøver å fortie eller stanse dem med vold. Selv i dette tilfellet hvor muligens dette drapet blir brukt som en politisk spydspiss i tillegg synes jeg de skal få lov til å gå i fred, på hvilken måte blir dette annerledes enn minnmearkeringen til Benjamin Hermansen hvor anti-rasistiske organisasjoner mer eller mindre drev på i samme stil?

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Dette er ikke en minnesmarkering, det er en nazimarsj. Selv om du er uenig i de autonomes voldelige handlinger mot nazisvina så trenger du vel ikke løpe nazistenes ærend ved å spre deres løgner om at dette er en minnesmarkering?

De hadde fort gått lei om de måtte marsjere i et øde område uten andre tilstede. Nå har nynaziztene plutselig fått masse oppmerksomhet, legitimitet og til og med en offerrolle.

 

Blitz hjelper nynazistene mer enn hva Martin Kolberg klarte å hjelpe Frp.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en minnesmarkering, det er en nazimarsj.
So? Det er like fullt et angrep på ytringsfriheten å prøve å stanse en nazimarsj som en minnesmarkering.

 

Forsåvidt så deltar vel ikke SOS-Rasisme og de autonome i de samme demonstrasjonene. Blitzerne og deres europeiske venner ønsker å sabotere nazimarsjen mens SOS-Rasisme og andre antirasister deltar i en fredelig demonstrasjon. Men fiendebildet blir vel enklere om man tar SOS-Rasisme og blitz som samme ulla :)
Det er ikke det jeg har inntrykk av fra avisene, men det spiller egentlig ikke så stor rolle. Vi har jo sett nok av ganger tidligere at SOS Rasisme ikke lar være å bruke knyttnever og brostein, så vi sitter igjen med det samme bildet av dem uansett hva de foretar seg denne gangen.
Lenke til kommentar
Dette er ikke en minnesmarkering, det er en nazimarsj. Selv om du er uenig i de autonomes voldelige handlinger mot nazisvina så trenger du vel ikke løpe nazistenes ærend ved å spre deres løgner om at dette er en minnesmarkering?

 

Med hvilken rett kan du påstå at en minnestund for en 17 årig svensk gutt (med forskrudd politisk syn) ikke er en minnesmarsj men noe annet??

 

Viss Blitz (for en gangs skyld) deltok på en fredelig marsj til støtte for til eksempel en eller annen grusomhet, som til eksempel drapet på Benjamin, så ville vel ingen av oss kalle det for en Blitz marsj vel??

 

Nei, vi ville alle sympatisert for saken, nettopp fordi den grusomheten som er begått er så forferdelig urettferdig at man bare må reagere... Når en svensk gutt blir brutalt myrdet, er det liksom ikke så farlig, og ikke verd å nevne en gang liksom.... Hva slags holdninger er dette egentlig???

 

Jeg synes faktisk det er ganske frekt det du gjør... Det du sier er at FORDI disse menneskene har et politisk syn som du ikke er enig i så får de ikke lov til å ha en minnestund...

 

Jeg synes også i likhet med de fleste andre at deres holdninger er feil, men dette bør ikke frarøve deres rett til å avholde en minnestund for et annet menneske som faktisk ble brutalt drept fordi han var svensk, hvit og mente at landets politikk burde være annerledes...

 

Det er like menneskefiendtlig som om jeg skulle skåret halsen over på nærmeste muslim, på grunn av antrekket...

Lenke til kommentar
Ikke engang en minnesmarkering over en drept person lar de være i fred. Avskum

Dette er ikke en minnesmarkering, det er en nazimarsj. Selv om du er uenig i de autonomes voldelige handlinger mot nazisvina så trenger du vel ikke løpe nazistenes ærend ved å spre deres løgner om at dette er en minnesmarkering?

 

Forsåvidt så deltar vel ikke SOS-Rasisme og de autonome i de samme demonstrasjonene. Blitzerne og deres europeiske venner ønsker å sabotere nazimarsjen mens SOS-Rasisme og andre antirasister deltar i en fredelig demonstrasjon. Men fiendebildet blir vel enklere om man tar SOS-Rasisme og blitz som samme ulla :)

 

De er ikke nøyaktig samme ulla, Blitzerne er de voldelige idotene, mens SOS Rasisme er de dobbeltmoralske grineungene som alltid går i tog når noe skjer med en innvandrer, men nekter å gå i tog hvis en nordmann blir skadet eller drept grunnet hudfarge eller syn på innvandring(som i tilfellet med den drepte 17-åringen i Sverige).

Nå er det faktisk en forskjell på utelukkende bli drept som følge av hudfarge (benjamin-drapet) og å bli drept som følge av rasistiske meninger du har ytret. At denne skinheaden utelukkende ble drept som følge av at han var hvit, må du lenger ut på landet med. Selv om jeg på ingen måte forsvarer drapet, så synes jeg ikke en ny-nazistisk marsj med rasistiske slagord er noe positivt.

 

SOS-rasisme hadde en fredelig demonstrasjon med blant annet LO i Stockholm. Blitzerenes (dårlige) oppførsersel er en annen sak.

Lenke til kommentar
Nå er det faktisk en forskjell på utelukkende bli drept som følge av hudfarge (benjamin-drapet) og å bli drept som følge av rasistiske meninger du har ytret.

 

Seff, men det finnes mange tilfeller der hvite har blitt angrepet bare eller delvis fordi de er hvite og dette er vel så rasistisk som Benjamin drapet.

 

 

 

At denne skinheaden utelukkende ble drept som følge av at han var hvit, må du lenger ut på landet med. Selv om jeg på ingen måte forsvarer drapet, så synes jeg ikke en ny-nazistisk marsj med rasistiske slagord er noe positivt.

 

Han ble ikke drept kun fordi han var hvit nei, men det er en stor del av saken uansett. Hadde han blitt drept hvis han hadde hatt brun hud og var medlem av en rasistisk organisasjon som forkynner at afrikanere er ubermensch?

Lenke til kommentar
så synes jeg ikke en ny-nazistisk marsj med rasistiske slagord er noe positivt.

Men å sørge for at nynazistene får masse pressedekning og å gi dem en offerrolle, det er positivt?

 

SOS-rasisme hadde en fredelig demonstrasjon med blant annet LO i Stockholm.

Var det kun organisasjoner som har blitt tatt over av AKP som var med?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Nå er det faktisk en forskjell på utelukkende bli drept som følge av hudfarge (benjamin-drapet) og å bli drept som følge av rasistiske meninger du har ytret.
Forskjellen spiller liten rolle, uansett hvordandu vrir og vender på det.

 

Selv om jeg på ingen måte forsvarer drapet, så synes jeg ikke en ny-nazistisk marsj med rasistiske slagord er noe positivt.
Men du ville vel ikke prøve å stoppe en nynazi-marsj? Ytringsfrihet er en fin bil.

 

SOS-rasisme hadde en fredelig demonstrasjon med blant annet LO i Stockholm.
At de har deltatt på fredelige demonstrasjoner bidrar ikke til å "nulle ut" det faktum at de også har brukt knytnever og brostein ved flere anledninger.
Lenke til kommentar
Nå er det faktisk en forskjell på utelukkende bli drept som følge av hudfarge (benjamin-drapet) og å bli drept som følge av rasistiske meninger du har ytret.

 

Seff, men det finnes mange tilfeller der hvite har blitt angrepet bare eller delvis fordi de er hvite og dette er vel så rasistisk som Benjamin drapet.

Men det er ikke saken her. Dessverre.

 

At denne skinheaden utelukkende ble drept som følge av at han var hvit, må du lenger ut på landet med. Selv om jeg på ingen måte forsvarer drapet, så synes jeg ikke en ny-nazistisk marsj med rasistiske slagord er noe positivt.

 

Han ble ikke drept kun fordi han var hvit nei, men det er en stor del av saken uansett. Hadde han blitt drept hvis han hadde hatt brun hud og var medlem av en rasistisk organisasjon som forkynner at afrikanere er ubermensch?

Jeg tror først og fremst at han ble drept som følge av hans ytringer og deltakelse i det ny-nazistiske miljøet, men hvis du har kilder på at drapsmannen(/mennene) var med i noen organisasjon mot hvite mennesker, så værsågod.

 

Hadde denne svenske 17-åringen blitt drept hvis han faktisk ikke var med i noe ny-nazistisk miljø?, er et bedre eksempel.

Endret av Timur
Lenke til kommentar
Men det er ikke saken her. Dessverre.

 

Dessverre? Uansettt tok jeg det bare med for å gi et nytt perspektiv, rasisme går begge veier.

 

Jeg tror først og fremst at han ble drept som følge av hans ytringer og deltakelse i det ny-nazistiske miljøet, men hvis du har kilder på at drapsmannen(/mennene) var med i noen organisasjon mot hvite mennesker, så værsågod.

 

Nei jeg har ingen beviser på det nei, det var kun et eksempel jeg brukte og som jeg i høyeste grad føler er relevant for saken.

 

Hadde denne svenske 17-åringen blitt drept hvis han faktisk ikke var med i noe ny-nazistisk miljø?, er et bedre eksempel.

 

Godt mulig, det er mange innvandrere som ikke tåler oss "poteter".

Endret av Dark Archon
Lenke til kommentar
Men det er ikke saken her. Dessverre.

 

Dessverre? Uansettt tok jeg det bare med for å gi et nytt perspektiv, rasisme går begge veier.

Med den informasjon vi har, så ser ikke dette ut som noe rasisme-drap, og da blir det du sier ganske urelevant.

 

Jeg tror først og fremst at han ble drept som følge av hans ytringer og deltakelse i det ny-nazistiske miljøet, men hvis du har kilder på at drapsmannen(/mennene) var med i noen organisasjon mot hvite mennesker, så værsågod.

 

Nei jeg har ingen beviser på det nei, det var kun et eksempel jeg brukte og som jeg i høyeste grad føler er relevant for saken.

Du gir morderen helt uten videre et "rasistisk motiv" uten å ta med den informasjon vi faktisk har, hvordan er dette i "høyeste grad" relevant for diskusjonen?

 

Hadde denne svenske 17-åringen blitt drept hvis han faktisk ikke var med i noe ny-nazistisk miljø?, er et bedre eksempel.

 

Godt mulig, det er mange innvandrere som ikke tåler oss "poteter".

Innleggene dine er jo gjennomsyret av fordommer og nesten-rasisme, og jeg tviler på om du har noen som helst kontakt med folk av annen etnisk opprinnelse i det hele tatt. Du mener at det er mange innvandrere som er så imot vanlige nordmenn at de faktisk har lyst å drepe dem?

Lenke til kommentar
Med den informasjon vi har, så ser ikke dette ut som noe rasisme-drap, og da blir det du sier ganske urelevant.

 

Hvor er denne informasjonen? Kan du gi meg en link?

 

Du gir morderen helt uten videre et "rasistisk motiv" uten å ta med den informasjon vi faktisk har, hvordan er dette i "høyeste grad" relevant for diskusjonen?

 

Du hevder at morderen ikke hadde et rasistisk motiv når det er nokså sannsynlig, hvordan er dette relevant for disksjonen?

 

Innleggene dine er jo gjennomsyret av fordommer og nesten-rasisme, og jeg tviler på om du har noen som helst kontakt med folk av annen etnisk opprinnelse i det hele tatt. Du mener at det er mange innvandrere som er så imot vanlige nordmenn at de faktisk har lyst å drepe dem?

 

Pffftttt, personangrep ser jeg som et lavmål, hvor har jeg sagt at det jeg mener at alle innvandrere tenker slik? Rasisme er et oppbrukt begrep som har mistet sin mening grunnet at noen finner det beleilig og kaste det rundt med en gang det kommer noe kritikk mot innvandrere. Men det er et faktum at innvandrere har gått til fysisk angrep på nordmenn for kun et stygt blikk eller litt kritikk, drap er høyst uvanlige dog men jeg tviler ikke på at det er noen som kan tenke seg det også selv om det er en veldig liten minoritet.

Lenke til kommentar
"Alle venstreradikale er avskum som ikke lar nazistene masjere i fred..."

 

Vennligst kommenter påstanden.

Håper du forstår at generalisering er nødvendig for å kunne diskutere i det hele tatt. Selvsagt er ikke ALLE sånn, men det er en generell trend. Særlig innen Blitz og SOS Rasisme. Om du hadde sagt "Alle venstreradikale er avskum" så hadde jeg nesten kunnet sagt meg enig i den bokstavelige tolkningen. Venstreradikale står jo for en del ting som slettes ikke er positivt for meg eller noen andre mennesker, men kanskje "avskum" er å ta litt hardt i.
Lenke til kommentar
"Alle venstreradikale er avskum som ikke lar nazistene masjere i fred..."

 

Vennligst kommenter påstanden.

Håper du forstår at generalisering er nødvendig for å kunne diskutere i det hele tatt. Selvsagt er ikke ALLE sånn, men det er en generell trend. Særlig innen Blitz og SOS Rasisme. Om du hadde sagt "Alle venstreradikale er avskum" så hadde jeg nesten kunnet sagt meg enig i den bokstavelige tolkningen. Venstreradikale står jo for en del ting som slettes ikke er positivt for meg eller noen andre mennesker, men kanskje "avskum" er å ta litt hardt i.

 

Enig med deg ang. hva du sier om at generalisering er nødvendig i en slik debatt. Problemet er att det gir at inntrykk av at alle de venstreradikale som sitter fredelig og diskuterer her istedenfor å kaste brostein på politiet, støtter volden, og at venstreekstrempolitikk innebærer å være voldelige.

 

Edit: De jeg kjenner som dro til Salem, demonstrerte i utkanten av Salem (husker ikke helt hvor) så dro de på cafe og drakk latte.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Jeg tror først og fremst at han ble drept som følge av hans ytringer og deltakelse i det ny-nazistiske miljøet, men hvis du har kilder på at drapsmannen(/mennene) var med i noen organisasjon mot hvite mennesker, så værsågod.

 

Ja der kom den ja...og da kan vi like godt fortsette med å si at det er greit å drepe på grunn av homofili?

... religion

... kledning

politisk ideologi

eller hva det skulle være så fremt man ikke liker vedkommende....

 

Jeg blir kvalm av sånne mennesker som "forklarer" slike avskyelige handlinger med "ble drept som følge av" og så etterpå får seg til å forsvare folkene som spytter på graven hans...

 

La dem nå do svarte være i fred, og ta opp den politiske kampen når slikt sømmer seg...

 

For å være helt ærlig så er ikke jeg politisk engasjert, men at noen kan få seg til å demonstrere mot dem som vil minnes et barbarisk drap synes jeg er så forkastelig at jeg skammer meg over å bo i samme land som dem...

 

Blitz og SOS rasisme burde marsjert sammen med dem, og vist alle hva de mener om slike forferdelige handlinger...

Fyy Flate hvor skammelig dette er....

 

Det er et faktum at han ble drept fordi han var en såkalt skinnhead, og på feil plass til feil tid...

Hva han har gjort eller ikke gjort mot andre vet jeg ikke, men drept noen har i hvert fall ikke denne spinkle gutten på knapt 17 år gjort.. Han gikk forbi en gjeng som overfalt han på grunn av hans bekledning og i prosessen skar de over halsen på han...

 

Jeg er enig i at det er dust å være skinnhead, like dust som å gå med sagge bukse...

Og om man er kristen eller ikke, svart eller hvit, man kan ikke motdemonstrere mot dem som vil minne en gutt som er utsatt for slike forferdelige handlinger...

 

Skjønner virkelig at folk kan være så ekle.. ikke rart at det er ondskap her i verden...

Vi finner den hos dem som liksom skal være menneskekjære....

Lenke til kommentar

Det skammelige er at nazisvina bruker denne tragiske hendelsen til å samle støtte, knytte kontakter og dele erfaringer. Det er en trend i nazimiljøer at man forsøker å fremstå som pragmatiske og seriøse. Et eksempel er det såkallte partiet NorgesPatriotene som forsøker å fremstille seg selv som seriøse, antirasistiske og ikke-voldelige, mens sannheten er at de er tett knyttet til Vigrid, Blood & Honor og tidligere Boot Boys. Marsjen i Salem er et annet eksempel. Nazizvina fremstiller marsjen som en minnesmarkering, mens alle appeller handler om å holde Europa hvitt.

 

Jeg kan godt forstå at blitz og andre ønsker å stoppe denne marsjen, om så ved vold. For meg står yttringsfriheten såpass sterkt at jeg mener de bør få gå relativt i fred, selv om det antakeligvis vil føre til oppblomstring av nazimiljøer i både Norge og Sverige. Og der nazisvina får oppsving så tyr de også til vold mot innvandrere og "kommunister".

Lenke til kommentar
Jeg kan godt forstå at blitz og andre ønsker å stoppe denne marsjen, om så ved vold.
Pussig.

 

Og der nazisvina får oppsving så tyr de også til vold mot innvandrere og "kommunister".
Forstår du det like godt som at blitz-svina (håper du ikke reagerer på ordbruken.. du sier jo konsekvent "nazisvina") ønsker å stoppe nynazistene? Du burde jo det, begge ideologier har jo sterkt autoritære preg og har undertrykking av store menneskegrupper som en av fanesakene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...