Gå til innhold

Blitzere og SOS rasisme reiser til Sverige for å stoppe en minnestund


Anbefalte innlegg

Ikke alle som går i denne marsjen er nazister, det er mange som også bare vil vise sin støtte mot slike meningsløse drap.

 

Samme med Benjamindrapet, ikke alle som gikk i det fakkeltoget var antirasister, venstreekstreminster eller blitzere dem ville også bare på samme måte vise sin støtte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan godt forstå at blitz og andre ønsker å stoppe denne marsjen, om så ved vold.
Pussig.

 

Og der nazisvina får oppsving så tyr de også til vold mot innvandrere og "kommunister".
Forstår du det like godt som at blitz-svina (håper du ikke reagerer på ordbruken.. du sier jo konsekvent "nazisvina") ønsker å stoppe nynazistene? Du burde jo det, begge ideologier har jo sterkt autoritære preg og har undertrykking av store menneskegrupper som en av fanesakene.

 

Nå har jo de to ideologiene to vidt forskjellige mål, og jeg vil si at Blitzerne ikke satser så veldig høyt. Det er slik man vokser av seg. Nynazisme er jo mye mer alvorlig og seriøst enn det blitz er.

Lenke til kommentar
Jeg kan godt forstå at blitz og andre ønsker å stoppe denne marsjen, om så ved vold.
Pussig.

 

Og der nazisvina får oppsving så tyr de også til vold mot innvandrere og "kommunister".
Forstår du det like godt som at blitz-svina (håper du ikke reagerer på ordbruken.. du sier jo konsekvent "nazisvina") ønsker å stoppe nynazistene? Du burde jo det, begge ideologier har jo sterkt autoritære preg og har undertrykking av store menneskegrupper som en av fanesakene.

 

Nå har jo de to ideologiene to vidt forskjellige mål, og jeg vil si at Blitzerne ikke satser så veldig høyt. Det er slik man vokser av seg. Nynazisme er jo mye mer alvorlig og seriøst enn det blitz er.

 

Nazismen kan aldri få fotfeste i Europa igjen, det har Hitler sørget for. Europa vet alt så godt hva konsekvensene er. Venstreekstremisme er derfor mye farligere og en langt større trussel enn nazismen.

Lenke til kommentar
Nazismen kan aldri få fotfeste i Europa igjen, det har Hitler sørget for. Europa vet alt så godt hva konsekvensene er. Venstreekstremisme er derfor mye farligere og en langt større trussel enn nazismen.

 

Nazismen, greit. Men høyreekstremismen er på fremgang både i øst og vest. Ta en titt på Russland og USA, og du ser klar fascistisk utvikling begge steder. I Russland under dekke av sosialisme, og i USA under dekke av patriotisme.

Lenke til kommentar
Det skammelige er at nazisvina bruker denne tragiske hendelsen til å samle støtte
Det er jo Blitzerne som samler støtte for nynazistene med sin oppførsel.
Jeg kan godt forstå at blitz og andre ønsker å stoppe denne marsjen, om så ved vold.
Så du vil også forstå om noen grupper skulle finne på å stoppe blitzerne, om så med vold?
For meg står yttringsfriheten såpass sterkt at jeg mener de bør få gå relativt i fred, selv om det antakeligvis vil føre til oppblomstring av nazimiljøer i både Norge og Sverige.
Oppblomstingen vil eventuelt kommer av all oppmerksomheten og sympatien blitzerne klarer å sørge for at nynazistene får.
Lenke til kommentar
Og der nazisvina får oppsving så tyr de også til vold mot innvandrere og "kommunister".
Forstår du det like godt som at blitz-svina (håper du ikke reagerer på ordbruken.. du sier jo konsekvent "nazisvina") ønsker å stoppe nynazistene? Du burde jo det, begge ideologier har jo sterkt autoritære preg og har undertrykking av store menneskegrupper som en av fanesakene.

Jeg synes det er rimelig søkt å i det hele tatt sammenligne blitz med hatkulten nynazisme. Det er mye jeg kan kritisere blitz for, blant annet det at de ikke har tatt oppgjør med de voldsforherligende elementene på huset. Men det er rimelig stor forskjell på de blitzerne som banker nazisvin og nynazister som slår innvandrere og "kommunister"(alt fra kommunister via upolitiske antirasister til medlemmer av arbeiderpartiet) helseløse og truer de samme folkene med våpen og dreper innvandrere.

Lenke til kommentar

Dette er en fredelig minnesmarkering uansett hvordan du snur på det. Det kommer mange svensker som ikke er nazister også, folk som bare er lei av drap og vold fra innvandrere. Det betyr ikke at alle er nazister, og selv om noen er uenige med disse, betyr ikke at marsjen ikke er fredelig. Her er en youtube vid fra 2006 marsjen, den ser ganske så fredelig ut.

 

Se filmen hos Youtube

 

 

Og motdemonstrantene, ikke like fredelige de nei.

Endret av cFc
Lenke til kommentar
Nazismen, greit. Men høyreekstremismen er på fremgang både i øst og vest. Ta en titt på Russland og USA, og du ser klar fascistisk utvikling begge steder. I Russland under dekke av sosialisme, og i USA under dekke av patriotisme.

 

Har ikke sett noen fascistiske tilstander i USA, hvorfor mener du det? Selv synes jeg Russland går til venstre.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Nazismen, greit. Men høyreekstremismen er på fremgang både i øst og vest. Ta en titt på Russland og USA, og du ser klar fascistisk utvikling begge steder. I Russland under dekke av sosialisme, og i USA under dekke av patriotisme.

 

Har ikke sett noen fascistiske tilstander i USA, hvorfor mener du det? Selv synes jeg Russland går til venstre.

Det orker jeg ikke svare på. Hvis du ikke ser det betyr det bare at du ikke har sett etter, og jeg orker ikke holde øynene dine åpne med tannpirkere.

 

Og Russland går til venstre på samme måte som de gjorde under Stalin.

Lenke til kommentar
Nazismen, greit. Men høyreekstremismen er på fremgang både i øst og vest. Ta en titt på Russland og USA, og du ser klar fascistisk utvikling begge steder. I Russland under dekke av sosialisme, og i USA under dekke av patriotisme.

 

Har ikke sett noen fascistiske tilstander i USA, hvorfor mener du det? Selv synes jeg Russland går til venstre.

Det orker jeg ikke svare på. Hvis du ikke ser det betyr det bare at du ikke har sett etter, og jeg orker ikke holde øynene dine åpne med tannpirkere.

 

Og Russland går til venstre på samme måte som de gjorde under Stalin.

 

Jeg er enig med sistnevnte noe som ikke akkuratt er en positiv utvikling.

Lenke til kommentar

Det orker jeg ikke svare på. Hvis du ikke ser det betyr det bare at du ikke har sett etter, og jeg orker ikke holde øynene dine åpne med tannpirkere.

 

Og Russland går til venstre på samme måte som de gjorde under Stalin.

 

Jeg er enig med sistnevnte noe som ikke akkuratt er en positiv utvikling.

 

Økonomisk går Russland mot venstre.

Dog er fundmentalistiske nasjonalisme på fremmarsj, som såvidt jeg vet ofte blir omtalt som ytterste høyre fløy.

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen fascistiske tilstander i USA, hvorfor mener du det? Selv synes jeg Russland går til venstre.
Økonomien i Russland har økt pga dem har blitt mer kapitalistiske. Det er en grunn at Russland falt da dem prøvde seg på det kommunistiske eksperimentet.

 

Nå henger jeg ikke helt med?

 

Og for ordensskyld så var det Sovjetunionen som falt. :)

Selv merker jeg at alle som kritiserer Russland blir omtalt som fascister.

Hvem og hvor da?

Fortiden kritiserer vel "alle" Russland.

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen fascistiske tilstander i USA, hvorfor mener du det? Selv synes jeg Russland går til venstre.
Økonomien i Russland har økt pga dem har blitt mer kapitalistiske. Det er en grunn at Russland falt da dem prøvde seg på det kommunistiske eksperimentet.

 

Nå henger jeg ikke helt med?

 

Og for ordensskyld så var det Sovjetunionen som falt. :)

Selv merker jeg at alle som kritiserer Russland blir omtalt som fascister.

Hvem og hvor da?

Fortiden kritiserer vel "alle" Russland.

 

Mener du at Russland ikke er mer kapitalistiske nå enn før sovjets fall?

Ja, sovjet var et kommunistisk eksperiment som gikk rett i dass.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
De begynner nå ja.

 

Det er tydelig at Russland har fått så god økonomi nå at dem har lys på mer makt i verdenssamfunnet. Putin har blitt mer aggressiv og noen av trekkene hans kan minnes om sovjets tidligere leder Stalin.

Lurer på om vi går litt rundt hverandre.

Så om jeg forstår deg riktig så har russland frem til nå hatt økonomisk vekst pga av kapitalisme, men har i det siste begynt å gå mot venstre i forhold til noen år siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...