Gå til innhold

Jeg og en kompis har et nyttårsaftenproblem


MrUrge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uff, jeg får ikke forklart hvor oppgitt jeg blir over ungdom som skryter/prater 24/7 om drikking. Latterlig er det!

 

Vel, jeg vil ihvertfall drikke fordi det er godt og fordi det er moro,.og er jeg ganske sikker på at det blir ihverfall mer moro og bedre enn å være med foreldrene mine..

Lenke til kommentar
Uff, jeg får ikke forklart hvor oppgitt jeg blir over ungdom som skryter/prater 24/7 om drikking. Latterlig er det!

 

Vel, jeg vil ihvertfall drikke fordi det er godt og fordi det er moro,.og er jeg ganske sikker på at det blir ihverfall mer moro og bedre enn å være med foreldrene mine..

Alternativet er å sture i veggen mens foreldra nyter alkohol, eller å drikke seg drita så fort som F* for så å legge seg i en veikant og spy for så å skryte dagen etter over hvor full en var?

Lenke til kommentar
Uff, jeg får ikke forklart hvor oppgitt jeg blir over ungdom som skryter/prater 24/7 om drikking. Latterlig er det!

 

Vel, jeg vil ihvertfall drikke fordi det er godt og fordi det er moro,.og er jeg ganske sikker på at det blir ihverfall mer moro og bedre enn å være med foreldrene mine..

Alternativet er å sture i veggen mens foreldra nyter alkohol, eller å drikke seg drita så fort som F* for så å legge seg i en veikant og spy for så å skryte dagen etter over hvor full en var?

 

Ehm, sånt skjer ikke med meg :p Men alikvel, JA, hadde forsatt vært mer moro med det siste du sa ja.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hvor gamle er dere egentlig? Da jeg var 16-17 og skulle ut, hendte det foreldrene mine spurte hva jeg skulle. Fest sa jeg. Blir det drikking? Ja, det blir det nok svarte jeg. Vær forsiktig da, og drikk med måte! var svaret.

 

Mye greiere å være ærlig med foreldrene, og heller få lov til litt ekstra. De "tillot" det ikke, men synes det var mye greiere å vite hvor jeg var og hva som skjedde, enn at jeg snek meg unna. Det kaaaan imidlertid hende at det ble et par pils (eller shotter) mer enn jeg opplyste...

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Hvor gamle er dere egentlig? Da jeg var 16-17 og skulle ut, hendte det foreldrene mine spurte hva jeg skulle. Fest sa jeg. Blir det drikking? Ja, det blir det nok svarte jeg. Vær forsiktig da, og drikk med måte! var svaret.

 

Mye greiere å være ærlig med foreldrene, og heller få lov til litt ekstra. De "tillot" det ikke, men synes det var mye greiere å vite hvor jeg var og hva som skjedde, enn at jeg snek meg unna. Det kaaaan imidlertid hende at det ble et par pils (eller shotter) mer enn jeg opplyste...

 

Stor forskjel på for foreldre, veit du. Mine er pinsevener, og dei håndheva ein nulltoleranse ovanfor alkohol.

Men full blei eg, dei kveldane eg skulle sjå film, eller være på lan med vener. Det er kjipt å måtte lyge til foreldrene sine. Verre blir det når kameratar og kringkretsen din har lov.

 

Men på ei anna side kunne eg godt tenkt meg spenninga som låg i dobbeltspelet att. For prove på sambuaren min, om ho kjøyrer rølpenekt.

Lenke til kommentar
Så flytt ut av landet, med den innstillingen har du ikke no her å gjøre heller.

And i agree.

 

Okei, en ting er hvis man synes det smaker dritt, eller ikke får lov av foreldrene sine osv, men hvis men i det hele tatt ikke drikker fordi det er 18 års grense, så må jeg nok kvalifisere de/deg/dem som kraftig nerd. Sorry ass, litt bøll må da man kunne gjøre, og jeg tviler veldig på at der er mange der ute som ikke begynte å drikke før dem var 18.

Hva andre gjør har ikke noe med saken å gjøre. Å stikke på et internettforum for å whine om at du og kameraten din ikke får drikke alkohol av foreldrene deres, for så å spørre om tips til hvordan du kan trosse foreldre og norsk lov er kronidiotisk.

 

Vær ærlig med foreldrene dine og si at du og kameraten din har lyst til å dra på fest. Om de sier nei, er det ikke stort du kan gjøre. Foreldrene dine bestemmer tross alt over deg fram til du har flyttet hjemme fra. Du er deres ansvar, og gjør du noe faenskap eller blir skadet går det utover dem. Gjør som de sier istedenfor å skulle leke tøff.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite enkelt, triks dere kan gjøre. Først bonger dere en Urge. Deretter avslutter dere WoW, og tar frem en sigar for å feire. Ja, dette gjør dere inne i huset. Da går brannalarmen, slik at hele familien deres må "ut å rave i gatene". Et råd, ikke bruk baggy bukser, da kan foreldrene dine skyte etter dere når dere tar løpefart og stikker. Ps: Dersom din far eller mor er i besittelse av en slegge og scooter, ville jeg ikke prøvd meg på dette.

Ta lett jogg helt bort til festen og si dere har torpedoer etter dere, for å få ett kult førsteinntrykk. Du kommer til å ønske du kunne tatt det tilbake, da du ser din far løpe rundt i underbuksa høy på salmasyre, med en hullsleive fulgt av trøndersk banning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Dere kan jo gjøre som jeg gjorde når jeg var på den alderen; Gi faen i hva foreldrene deres sier.

 

Med all respekt, så synes jeg det var et dårlig råd.

 

Gjør heller det motsatte. Snakk fornuftig med foreldrene, og be om romsligere rammer. Dere må ikke drikke dere drita, og uannsett er det et farlig fokus for festen deres. Hvis dere er litt føyelige på den planen, og heller går for en middelvei, noe som ikke betyr fylleslag, men passe for alderen/modenhet. Vil kanskje det være det beste, og dere alle vinner litt. Ærlighet varer lengst!

 

Det er mitt råd!

:)

Lenke til kommentar
Gjør som meg og hold deg hjemme, skjønner ikke hvorfor alle vil ut og drikke seg dritings.

Se noe på tv eller spill et eller annet.

 

Mye gøyere å drikke seg dritings på fest enn å være med foreldra!

 

Det som skjer hvis jeg ikke får være borte fra foreldra mine er at jeg spiller WoW, går ned å spiser kalkun, går opp igjen og spiller WoW, og går ned for å skyte rakketter, og går opp igjen for å spille WoW...

 

Derfor blir min nyttårsaften = WoW, mat, WoW, rakketter, WoW..

 

Mye mer sosialt å drikke seg dritings og ha det morro på fest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...